Skip to content

פורסם המכרז להקמת תחנת הרכבת בעפולה

חיבור ערים כמו עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ, ויעלה את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכבת העמק לא עוצרת. משרד התחבורה והחברת נתיבי ישראל פרסמו היום את המכרז להקמת תחנת הרכבת בעפולה, זאת במסגרת פרויקט רכבת העמק המתוכנן בין חיפה לבית שאן.

השר ישראל כץ. הצליח למנוע הקפאת הפרויקט. צילום: משרד התחבורה
השר ישראל כץ. הצליח למנוע הקפאת הפרויקט. צילום: משרד התחבורה

 

פרסום המכרז להקמת תחנת הרכבת בעפולה התאפשר לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, הצליח למנוע את הקפאת פרויקט רכבת העמק, בעקבות הקיצוץ בתקציב המדינה. הפרויקט כולל הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים, מגרש חנייה ל- 600 כלי רכב וגישה נוחה לתחבורה ציבורית. הפרויקט צפוי להיחנך במהלך שנת 2015.

סמוך לתוואי מסילת העמק

מסילת העמק תעבור בחלקה בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית. תוואי המסילה הנוכחי יתפצל מתחנת לב המפרץ, ליד צומת הצ'ק פוסט, מזרחה ויעבור בגשר מעל שדרות ההסתדרות לכיוון יגור ואזור צומת העמקים. הקו ימשיך לאזור צומת התשבי לאורכו של עמק יזרעאל עד עפולה ומשם לבית שאן.

חמש תחנות רכבת

לאורך המסילה שאורכה כ- 60 קילומטרים, תקים חברת נתיבי ישראל, חמש תחנות רכבת, מתוך שמונה תחנות המתוכננות על תוואי הקו: תחנת לב המפרץ, שהמכרז להקמתה צפוי להתפרסם בקרוב. תחנת כפר יהושע, שכבר הוחל בהקמתה. תחנת כפר ברוך, שבימים הקרובים יחלו העבודות להקמתה. תחנת עפולה ותחנת בית שאן, הנמצאת כיום בהקמה.

קיצור זמן ההגעה למרכז הארץ

השר כץ ציין, כי חיבור ערים כמו עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ, ויעלה את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת. "מדובר במהפכה של ממש שתרחיב בנוסף גם את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים." הוסיף כץ.

שר התחבורה ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס הדגישו הקמת מסילת הרכבת שתשמש גם עבור מטענים וחיבורה לנמל חיפה ומרכז הארץ, תאפשר לצמצם את תנועת רכבות המשא בקו החוף ותפחית את תנועת המשאיות בכבישים, ובכך גם תקטין את עומסי התנועה, ומעורבותם של המשאיות בתאונות הדרכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן