Skip to content

מכון ון ליר בי-ם יארח, אם הכנסת תיפגע בהתקפת טילים

במסגרת תרגיל שנערך בכנסת "הועברה" הכנסת, בתוך פחות מארבע שעות, מהבניין המקורי למיקומה האלטרנטיבי - כתוצאה מ"פגיעת" טיל בבניין הכנסת. למיקום החדש הועברו בין השאר ציוד מחשוב ותקשורת, ציוד הקלטה והגברה, טפסים מנהליים, דגלי ישראל ואפילו סמל המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם ייפגע בניין הכנסת בהתקפת טילים, צפוייה הפעילות לעבור למכון ון ליר בירושלים. זהו, לפחות, התרחיש שתורגל היום ע"י הכנסת, במסגרת ההיערכות לנתקפת טילים על העורף.

כ-100 עובדי כנסת השתתפו היום בתרגיל "כנסת תמיד" במהלכו נבחן תרחיש שבו יש צורך להעביר את דיוני המליאה לאתר חלופי עקב פגיעה במשכן הכנסת. בתרגיל נטלו חלק אנשי הנהלת הכנסת, משמר הכנסת ועובדי הכנסת, ותורגל בו מצב של פתיחת אתר חלופי לכנסת במכון ון-ליר עד ארבע שעות מרגע פינוי המשכן. 

מכינים את האודיטוריום במכון ון ליר לפעילות הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
מכינים את האודיטוריום במכון ון ליר לפעילות הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

על פי התרחיש המופיע בפקודת התרגיל, ירי של טילי טק"ק (טיל קרקע-קרקע) פגע באודיטוריום ובמזנון הח"כים והמצב אינו מאפשר התכנסות של המליאה. פקודת "כנסת תמיד" קובעת כי מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ וקצין הכנסת תנ"צ יוסי גריף, צריכים לקיים דיון והערכת מצב ולהביא בפני יו"ר הכנסת את ההחלטה האם להפעיל את מצב "כנסת תמיד". יו"ר הכנסת הוא בעל הסמכות לקבוע האם לאמץ את ההחלטה ולהעביר את פעילות הכנסת אל אתר חלופי. האתר שנבחר הוא מכון ון-ליר שבו נמצא אודיטוריום גדול ומשרדים היכולים לשמש את הנהלת הכנסת בעת חירום.

הפקודה קובעת כי בפרק זמן של ארבע שעות מרגע ההחלטה להפעיל את הפקודה, תוכל הכנסת לפתוח את ישיבת המליאה. בפועל, היערכות החירום הייתה אפילו מהירה יותר. עובדים מיחידות הכנסת השונות, אנשי המשמר והסדרנים יצאו מהכנסת ובאמצעות ציוד המאוחסן במחסנים שונים, והכוללים ציוד לפריסה ראשונית (ציוד מחשוב ותקשורת, ציוד הקלטה והגברה, טפסים מנהליים, דגלי ישראל ואפילו סמל המדינה) הקימו את האתר החלופי. חדר מצב היה אחראי על התהליך התכנוני לפתיחת ישיבת הכנסת הראשונה מהפן הפרלמנטרי והלוגיסטי.

לסיכום התרגיל אמר מנכ"ל הכנסת רונן פלוט: "התרגיל בוצע על הצד הטוב ביותר, וחשיבותו, על אף התקווה שלעולם לא נזדקק לו באמת, היא לוודא את המשך פעולת הכנסת הסדירה, מכל היבט של פעילות המשכן, בכל מצב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן