Skip to content

שיא אבטלה חדש בספרד: 22.8%

קרוב לאחד מכל ארבעה ספרדים אינו עובד. כך מראה נתון חדש שפורסם השבוע. הממשלה השמרנית החדשה התחייבה לבצע צעדי צנע. הציבור מוחה. משבר כלכלי באחת המדינות החשובות ביותר בגוש היורו מאת גרשון גירון מספר המובטלים בספרד עבר את רף חמישה מיליון ברבע האחרון של שנת 2011. המוסד הלאומי לסטטיסטיקה בספרד, המביא בין השאר גם נתונים על התפתחויות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרוב לאחד מכל ארבעה ספרדים אינו עובד. כך מראה נתון חדש שפורסם השבוע. הממשלה השמרנית החדשה התחייבה לבצע צעדי צנע. הציבור מוחה. משבר כלכלי באחת המדינות החשובות ביותר בגוש היורו

מאת גרשון גירון

מספר המובטלים בספרד עבר את רף חמישה מיליון ברבע האחרון של שנת 2011. המוסד הלאומי לסטטיסטיקה בספרד, המביא בין השאר גם נתונים על התפתחויות בכלכלה הספרדית, פרסם כי נכון לסוף דצמבר לא עבדו 5.3 מיליון ספרדים. לשם השוואה, ברבעון השלישי היה מספר המובטלים 4.9 מיליון.

שיעור האבטלה בספרד נחשב לאחד הגבוהים ביותר במדינות המערב והוא הגבוה ביותר בין מדינות גוש היורו, שהממוצע שלו עמד בנובמבר על 10.3%. והנתון העדכני שפורסם מבשר על החרפה בשיעור הכולל, מ-21.5% ברבעון השלישי של 2011 ל-22.8% ברביעי. זהו שיעור האבטלה  הגבוה ביותר מזה 17 שנים. חמור לא פחות הוא נתון נוסף: 51.4% מהעובדים בגילאי 16-24 הם מובטלים – עלייה של קרוב לשישה אחוזים בהשוואה לרבעון השלישי של השנה שעברה.

שיא אבטלה אירופי. שר האוצר, כריסטובל מונטורו

הבנק המרכזי של ספרד מעריך שכלכלת המדינה תתכווץ השנה ב-1.5%, מאחר שלדבריו משבר אזור היורו חיסל את אמון המגזר העסקי בו וסגר את ברזי האשראי הבנקאי, מה שהוביל לירידה חדה בביקושים המקומיים.

"מפלגת העם" השמרנית, שעלתה זה לא מכבר לשלטון במדריד, התחייבה לערוך רפורמות בשוק העבודה בניסיון לבלום את האבטלה הגואה.

ביום חמישי, קיימו עובדי המגזר הציבורי הפגנות ברחבי ספרד במחאה על האבטלה ועל צעדי הצנע הגוברים.

1 Comment

  1. Tuco
    27 בינואר 2012 @ 19:57

    סתם עצלנים הספרדים האלה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן