Skip to content

עובדי משרד החוץ: "לא נטפל בנסיעת ראש הממשלה"

בוועד העובדים של משרד החוץ מאשימים את ראש הממשלה כי הוא מנסה לשבור את שביתתם באמצעות החלפת אנשי המשרד באנשי שב"כ וצה"ל: "נראה כי ראש הממשלה מעדיף לאיים עלינו בכוח ובדרך להפוך את הצבא לכלי שרת כנגד אזרחים". ומוסיפים: ללא עובדי משרד החוץ, הביקור יהיה חסר משמעות ובזבוז של כספי הציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיא חדש בעיצומים הנמשכים של עובדי משרד החוץ: עובדי המשרד לא יטפלu בנסיעת ראש הממשלה לפולין, המתוכננת באמצע השבוע הבא. כך הודיע היום ועד עובדי משרד החוץ ללשכת ראש הממשלה וגם לממשלת פולין. עובדי משרד החוץ גם מאשימים את לשכת ראש הממשלה בניסיון לשבור את עיצומיהם באמצעות צה"ל והשב"כ.

ארמון הנשיאות בוורשה, פולין. האם יטרפדו עובדי משרד החוץ את נסיעת ראש הממשלה? (צילום: ויקיפדיה)
ארמון הנשיאות בוורשה, פולין. האם יטרפדו עובדי משרד החוץ את נסיעת ראש הממשלה? (צילום: ויקיפדיה)

בחודשים האחרונים מצויים עובדי משרד החוץ בסכסוך עבודה. במסגרת העיצומים הוחלט להפסיק כל טיפול בנסיעת שרים לחו"ל. בעיצומים אלה נכללת גם נסיעתו של ראש הממשלה לפולין, בראש משלחת שרים, במהלך החודש.

במכתב ששלח שגריר ישראל בפולין, צבי רב-נר, לסגן שר החוץ הפולני, יז'י פומינובסקי, נאמר: "צוות שגרירות ישראל בוורשה קיבל הנחייה מהנהלת ועד העובדים של משרד החוץ להפסיק כל פעילות הקשורה בהכנה או בהשתתפות בביקור ראש הממשלה המתקרב".

עוד הוסיף רב-נר במכתבו, "כשאני לוקח לתשומת לבי את כל הסיבות המתוארות, אני חייב להודיע ששגרירות ישראל בוורשה לא תשתתף בעבודת ההכנה של הביקור המתוכנן, ובה בעת, בשם ועד העובדים שלנו, אני פונה אליכם בבקשה  לבדוק אפשרות דחייה של מפגש כל כך חשוב, כמו ההתייעצויות הבין-ממשלתיות לתאריך מאוחר יותר, מיד לאחר סיום העיצומים".

בוועד העובדים של משרד החוץ מאשימים את ראש הממשלה, כי הוא מנסה לשבור את שביתתם באמצעות החלפת אנשי המשרד באנשי שב"כ וצה"ל. "ראש הממשלה, המשמש כיום גם בתפקיד שר החוץ, החליט שלא לבטל את הביקור, ובימים אלה פועלים בלשכתו להוציא את הביקור תוך שבירת העיצומים של עובדי משרד החוץ והחלפתם באנשי שב"כ וצה"ל", נאמר בהודעה שהוציא ועד העובדים.

בניין הפרלמנט הפולני (הסיים) בוורשה. שגריר ישראל בפולין הודיע: "לא נשתתף בעבודות ההכנה לביקור" (צילום: ויקיפדיה)
בניין הפרלמנט הפולני (הסיים) בוורשה. שגריר ישראל בפולין הודיע: "לא נשתתף בעבודות ההכנה לביקור" (צילום: ויקיפדיה)

בוועד העובדים של משרד החוץ הביעו ביקורת קשה על ניסיון לשכת ראש הממשלה לשבור את שביתת העובדים באמצעות הפעלה של גופי הביטחון וגורמים חיצוניים נוספים שיסייעו בתיאום הטכני של הביקור. עוד נאמר כי קיום ביקור כזה, ללא פעילות משרד החוץ שאמון על כל ההכנות המקצועיות, פשוט מייתרת את הביקור והיא בזבוז של כספי משלם המסים. "לא ייתכן שראש הממשלה ייסע לחו"ל עם פמליה ענקית שעולה הון תועפות כדי לעשות ביקור שיהיה חסר משמעות מבחינה מדינית", אומרים גורמים בכירים במשרד.

ביקור ראש הממשלה בוורשה מתוכנן להתקיים בין התאריכים 13-12 ביוני. במשלחת אמורים להשתתף לצד ראש הממשלה: יובל שטייניץ, השר לעניינים אסטרטגיים, שר החינוך, שי פירון, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, שר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך וסגן שר החוץ, זאב אלקין.

מוועד עובדי משרד החוץ, נמסר: "ראש הממשלה רומס את עובדי משרד החוץ. נראה כי הוא מעדיף לאיים עלינו בכוח ובדרך להפוך את הצבא לכלי שרת כנגד אזרחים, במקום לנהל משא ומתן ענייני שיביא לפתרון הסכסוך. לא ייתכן ששר החוץ מפעיל את הצבא כדי לשבור את העיצומים של עובדי משרד החוץ בשעה שהוא צריך לדאוג לטובת העובדים בשירות החוץ. זו התנהלות קלוקלת ולא נעבור עליה לסדר היום. על ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו לשבת למשא ומתן עם עובדי משרד החוץ ולא להפעיל נגדם את שירותי הביטחון".

[related-posts]

ללא קשר לעיצומי העובדים במשרד החוץ, ביום חמישי הבא יתקיים טקס פתיחת תערוכת הקבע החדשה– "שואה", שתוכננה על ידי מוסד יד ושם בבלוק 27 במוזיאון אושוויץ-בירקנאו בפולין. אירוע הפתיחה יערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי ממשלת ישראל, שר התרבות הפולני בוגדן זדרוייבסקי, ניצולי שואה, יו"ר הנהלת יד ושם אבנר שלו שאצר את התערוכה, יו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו ומנהל מוזיאון אושוויץ-בירקנאו ד"ר פיוטר צ'יווינסקי.

תערוכת הקבע החדשה "שואה" תוכננה, נבנתה ונאצרה על ידי יד ושם בהתאם להחלטת ממשלת ישראל שבאה בעקבות ביקורו של ראש הממשלה אריאל שרון בבלוק  27 בשנת 2005. שרון חשב שראוי להקים תערוכה חדשה במקום התערוכה היהודית שהוקמה בתקופת השלטון הקומוניסטי בפולין שהוזנחה והתיישנה ורוב המבקרים פסחו עליה בביקורם באושוויץ-בירנקנאו. האחריות על עיצוב התערוכה הוטלה על יד ושם, במימון ממשלת ישראל ובסיוע ועידת התביעות.

יו"ר יד ושם ואוצר התערוכה אבנר שלו: "תערוכת הקבע תעסוק במכלול השואה – רצח העם היהודי – בכל היקפו, ותציג כמה היגדים יסודיים על השואה במטרה לספר למבקרים כיצד אושוויץ-בירקנאו הנו חלק מהסיפור המורכב ורחב ההיקף של השואה. הנהלת המוזיאון הממלכתי הפולני באושוויץ-בירקנאו וגם צוות המדריכים הפולנים רואים בתערוכה הזו קונטקסט שמשלים את התערוכות האחרות במוזיאון אושוויץ-בירקנאו וממלא מרכיב חשוב שהיה חסר שם קודם".

תערוכת הקבע החדשה בביתן 27 באושוויץ-בירקנאו "שואה" כוללת  תצוגה חזותית רבת עצמה עם טקטס קצר ותמציתי, שתחולל חוויה עמוקה ומשמעותית עבור כמיליון האנשים שמבקרים באושוויץ-בירקנאו מדי שנה, רובם לא יהודים. בתהליכי פיתוח התפיסה העיצובית השתתפו אוצרים, היסטוריונים, אנשי הגות, אמנים, במאים ומעצבים בינהם: פרופ' חנן דה לנגה, דויד גרוסמן, מיכל רובנר, נעמי שחורי, ניב בן דוד וחגית שמעוני.

8 Comments

  1. זאב
    6 ביוני 2013 @ 12:12

    ראש הממשלה בכל הזדמנות מדגיש כי ערכים דמוקרטיים מאד חשובים לו. מעשה של שבירת שביתה לגיטימית באמצעות צה"ל הוא מעשה אנטי דמוקרטי מובהק ולא ראוי. כמובן שראש הממשלה הוא האחראי העקרי לבזיון זה. אך יש להדגיש כי לכל השרים שמצטרפים לביקור יש אחריות אישית. אני פונה ליובל שטייניץ, השר לעניינים אסטרטגיים, לשר החינוך, שי פירון, לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לשר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, ולשר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך שלא להצטרף למשלחת ולמחות נגד שימוש של צה"ל בתור כלי לשבירת שביתה!

  2. א.
    4 ביוני 2013 @ 8:35

    למשרד הביטחון מסתבר יש הרבה כסף לשלוחות של צה"ל בחו"ל. לציבור אין מושג איזו שחיתות מתרחשת בחלק מהנספחויות. והועד של משרד החוץ מדבר על "בזבוז כספים של משלמי המיסים"? למי זה אכפת בכלל!

  3. שמוליק
    4 ביוני 2013 @ 5:28

    בזיון. שימוש בצבא כדי לשבור עיצומים. בשביל זה צה״ל מקבל תקציב? יפסיקו אימונים ליחידות לוחמות אבל להשתמש בצה״ל בפולניה יש כסף?! שערוריה!!!!

  4. redrafi57
    3 ביוני 2013 @ 19:50

    הדמוקרטיה הישראלית נמצאת במדרון חלקלק של הפיכתה לדמוקטטורה. ההצעה שלי לעובדי משרד החוץ היא להוריד את הכפפות ולהכות איפה שכואב – הפסקה מיידית של השירותים הקונסולריים לכל הישראלים בכל העולם. אולי ככה יבינו האזרחים שראש הממשלה וכנופיית השרים משתוללים על חשבונם.

  5. פגיעה קשה בדמוקרטיה
    3 ביוני 2013 @ 18:02

    אסור, אבל אסור להפעיל את צבא ההגנה לישראל נגד אזרחי ישראל. לאן נגיע ככה ?!

    • חיים
      3 ביוני 2013 @ 23:10

      נכון מאוד !

  6. דניאל
    3 ביוני 2013 @ 17:29

    קשה להאמין ששרים יסעו לפגישות בלי לדעת על מה הם מדברים עם העמיתים שלהם הפולנים ויגיעו לפולין רק כדי להגיד שלום.
    אם השבכ וצהל יכולים למלא את תפקיד הדיפלומטים אז למה לא לפרק את משרד החוץ ולהקים אותו כיחידה של הצבא? זה ישפר משמעותית את שכרם של הדיפלומטים. בכלל – מי צריך מורות. אפשר שחיילות ילמדו בבתי הספר. ורופאים? בזבוז כסף. בשביל זה יש חובשים בצבא.
    כשאין הערכה לחשיבות הדיפלומטיה אל נתפלא שהמדינה שלנו מתקשה להוציא לפועל מדיניות בינלאומית. לא הכל יכול לפתור הצבא. ובעיקר – הצבא לא יכול לפתור בלי מעורבות של הדיפלומטיה.

  7. עפר ב.
    3 ביוני 2013 @ 15:46

    בדמוקרטיה המודרנית לצבא יש תפקיד אחד והוא הגנה על אזרחי המדינה מפני איומים המסכנים את האזרחים או המדינה. השימוש בצבא לצורך תיאום ביקור ראש הממשלה וכדי לשבור שביתה לגיטימית, שגם היא זכות בסיסית בדמוקרטיה, הינו שימוש לא ראוי, לא מוסרי וכנראה גם לא חוקי. ספק אם מעשהו של ראש הממשלה יעמוד במבחן בג״צ. היום הצבא שובר את שביתת עובדי משרד החוץ, מחר חיילים יחליפו את הסוורים בנמל ועד מהרה חיילים יפעילו גם את חברת החשמל, את רכבת ישראל או כל ארגון אחר בו תפרוץ שביתה. זהו מדרון חלקלק, אנטי-דמוקרטי ומסוכן לעתיד המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן