Skip to content

אמיליה ארהרט: האם ימצא בקרוב מטוסה שנעלם?

תמונת סונאר המוזרה נלכדה באי ניקומרורו (Nikumaroro) בדרום מערב האוקיינוס השקט. תמונה הסונאר מראה אובייקט שאורכו כ-22 מטר, המונח בעומק של כ-600 מטר מתחת למים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אמיליה ארהרט
אמיליה ארהרט

אמיליה ארהרט נעלמה בעת טיסתה מסביב לעולם בשנת 1937. היא, הנווט שלה פרד נונאן (Fred Noonan) ומטוסם לא נמצאו מעולם, משאירים אחריהם את אחת התעלומות הגדולות בתחום התעופה. עתה מקווים, כי התעלומה עשויה להיפתר בעקבות משהו מוזר שהתגלה בתמונת סונאר, שקבוצה בינלאומית TIGHAR‏ (The International Group for Historic Aircraft Recovery), לשחזור היסטוריה תעופתית מאמינה, שיתכן שהמשהו הזה יכול להיות מטוסה הנעלם של ארהרט.

תמונת הסונאר שהתגלתה
תמונת הסונאר שהתגלתה

 

תמונת הסונאר המוזרה נלכדה באי ניקומרורו (Nikumaroro) בדרום מערב האוקיינוס השקט. האי ניקומרורו, אשר נקרא בעבר האי גארנר (Gardner Island) הוא שונית אלמוגים מוארכת, המהווה חלק מאיי פניקס. תמונה הסונאר מראה אובייקט שאורכו כ-22 מטר, המונח בעומק של כ-600 מטר מתחת למים. המיקום הוא בערך כ-350 ק"מ מדרום מזרח לאי האולנד, שהיה היעד של ארהרט. האי האולנד ממוקם צפונית לקו המשווה במרכז האוקיינוס השקט כ-2,600 ק"מ דרומית-מערבית להונולולו, בחצי הדרך מהוואי לאוסטרליה, אשר מהווה חלק מהאזורים המבודדים שבטריטוריית ארה"ב.

הקבוצה לשיחזור היסטוריה תעופתית, שגילתה בעבר כבר בעבר כמה מטוסים שנעלמו, מאמינה, כי ארהרט והנווט נונאן, ביצעו נחיתת אונס בשונית האלמוגים הנטושה של האי ניקומרורו והפכו לניצולים, אך בסופו של דבר מתו שם. "מה שעורר מלכתחילה את תשומת לבנו היא העובדה שאין אותות סונאר דומים בכל הנתונים שנאספו,", אומר ריק גילספי, מנכ"ל הקבוצת TIGHAR, "זה באמת חריג, וכאשר אתה מחפש חפצים מעשה ידי אדם, על רקע טבעי, חריגות הן דבר טוב". לדבריו המשלחת גיתה על האי חפצים, שיתכן והיו שייכים לארהרט.

קבוצת TIGHAR מסרה שיש צורך לשגר משלחת נוספת לאי. בינתיים טוענים מומחים בתחום הסונאר, כי הרזולוציה של תמונת הסונאר אינה מספקת כדי לקבוע סופית מהו הדבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן