Skip to content

עובדי משרד החוץ לרמטכ"ל ולראש השב"כ: "אל תשברו את שביתתנו"

ועד עובדי משרד החוץ לרמטכ"ל ולראש השב"כ: "איננו רוצים בשום אופן להיות במצב בו ניאלץ לנקוט בצעדים שיפגעו בשיתוף הפעולה שמתקיים כיום בין משרד החוץ לגופי הביטחון שעליהם אתם מופקדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד עובדי משרד החוץ תובע מהרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ ומראש השב"כ, יורם כהן – שלא לשתף פעולה עם ניסיונותיו של ראש הממשלה לשבור את שביתתם. עובדי משרד החוץ אף מאיימים כי אם ישתפו צה"ל והשב"כ פעולה עם לשכת ראש הממשלה – ינקטו בצעדים שיפגעו בשיתוף הפעולה בין משרד החוץ לגופים הללו.

הרמטכ"ל, בני גנץ. "הנחייה בלתי מוסרית בעליל" (צילום: ויקיפדיה)
הרמטכ"ל, בני גנץ. "הנחייה בלתי מוסרית בעליל" (צילום: ויקיפדיה)

במכתב בהול ששלח ועד עובדי משרד החוץ לרמטכ"ל ולראש השב"כ, עם העתק ליו"ר ההסתדרות עיני, נאמר: "נודע לנו כי בימים אלה הועברה לצה"ל ולשב"כ הנחיה לטפל בנושאים הנמצאים בתחום סמכותו הבלעדי של משרד החוץ, ואשר אינם מטופלים כעת בגין סכסוך העבודה במשרד החוץ".

"מדובר בסכסוך עבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות עפ"י חוק, ולפיכך מוטל על הממשלה לנהל משא ומתן עם עובדי משרד החוץ על הנושאים התלויים ועומדים.

"הנחיה לגוף ביטחוני במדינת ישראל לשבור עיצומים של ארגון עובדים היא בלתי מוסרית בעליל. זו הנחיה שדגל שחור מתנוסס מעליה", נאמר במכתב לרמטכ"ל ולראש השב"כ. "כמי שמופקדים על צבא ההגנה לישראל ועל שרות הביטחון הכללי אסור לכם לתת יד לשבירת עיצומים על ידי ארגון שנועד להגן על אזרחי המדינה ולא לשבור שביתות. מדובר בסוגיה של יחסי עבודה ואסור לצה"ל או לשב"כ להיות מעורבים בשום דרך.

"אנו מבקשים ומצפים כי לא תיענו להנחיה כזו, ולא חשוב מהיכן היא תגיע", נאמר במכתב. "איננו רוצים בשום אופן להיות במצב בו ניאלץ לנקוט בצעדים שיפגעו בשיתוף הפעולה שמתקיים כיום בין משרד החוץ לגופי הביטחון שעליהם אתם מופקדים".

ראש השב"כ, יורם כהן. "אסור לתת יד לשבירת עיצומים" (צילום: ויקיפדיה)
ראש השב"כ, יורם כהן. "אסור לתת יד לשבירת עיצומים" (צילום: ויקיפדיה)

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "לא ייתכן שבמדינה מתוקנת ראש הממשלה יעביר הנחיה לשבור שביתה של עובדים שקיבלה היתר על פי חוק. אנו עושים כל שביכולתנו בכדי להבטיח שהעיצומים במסגרת סכסוך העבודה לא יפגעו בשירות החוץ אשר ממילא נמצא במצב ירוד, אך במידה ולא יפתח מו"מ יעיל, אינטנסיבי וכנה מולנו, נאלץ לפעול בעיצומים נרחבים וכבדים יותר. חבל שלשכת ראש הממשלה מביאה למתח מיותר בין שירותי הביטחון ומשרד החוץ".

המכתב נשלח בעקבות כוונת לשכת ראש הממשלה להשתמש בשירותי צה"ל והשב"כ, לצורך נסיעתו לפולין בשבוע הבא – על רקע החלטת עובדי משרד החוץ, שלא לטפל בביקורו. עובדי משרד החוץ נמצאים מזה יותר משלושה חודשים בסכסוך עבודה על רקע תנאי שירות חו"ל ומנהל לא תקין. במסגרת העיצומים בהם נוקטים עובדי המשרד הוחלט להפסיק לאלתר כל טיפול בביקור שר בחו"ל ובכלל זה גם הביקור בפולין בו אמורים לקחת חלק ראש הממשלה ופמליית שרים. נתניהו מתוכנן לצאת לפגישה בין ממשלתית בפולין וממשרד החוץ התריעו כי לא יוכלו לטפל בביקור והציעו לדחותו עד לאחר השלמת המו"מ. בתגובה העביר ראש הממשלה הנחיה לצה"ל ולשב"כ לטפל בביקור במקום עובדי משרד החוץ.

עובדי משרד החוץ אומרים עוד כי בשביתה הקודמת שלהם פנתה לשכת ראש הממשלה לנציגות המוסד בוושינגטון כדי שזו תארגן את הביקור של נתניהו בבירה האמריקאית. הסיוע שהגיש המוסד תוך שהוא עוקף את משרד החוץ גרם למתחים גדולים בין שני הגופים והוביל בסופו של דבר להתנצלות יו"ר המוסד בפני הוועד.

[related-posts]

3 Comments

  1. משה שקולניק
    5 ביוני 2013 @ 6:19

    ביליתי בחו״ל לא מעט, כולל שנים מספר באפריקה. הדיפלומטים הישראלים עושים מלאכת קודש, מטפלים במסירות באזרחים ישראלים (אני טופלתי על ידם במהלך התקף לב קשה בניירובי), שומרים על האינטרסים הישראלים ופותחים דלתות במקומות הכי קשים בפני אנשי עסקים ומשקיעים ישראלים ובכך תורמים תרומה מכרעת לכלכלה הישראלית. כל זאת בשכר עלוב ובתנאים בלתי נסבלים.
    ישר כוח ועד עובדי משרד החוץ. הציבור איתכם.

  2. אלקנה
    4 ביוני 2013 @ 21:09

    תודה לך ביבי על הרס הדמוקרטיה!

  3. ak
    4 ביוני 2013 @ 14:20

    הם עובדי ממשלה באיזה זכות יש להם לישבות ולא לטפל בעניני הממשלה?אם הם לא מרוצים תמיד אפשר לימצוא מישהו אחר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן