Skip to content

בריטיש איירווייס תפעל להפחתת פליטת הפחמן הדו-חמצני

תשקיע חצי מיליארד דולר כדי לפחית את הפליטה ב-50%, כחלק מתוכנית ארוכת טווח להקמת מתקן שיהפוך 500 אלף טונה של פסולת עירונית לדלק biojet פחות מזהם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בריטיש איירווייס הציבה לעצמה יעד להפחית את כמות פליטת הפחמן הדו חמצני ב-50% עד 2050 ביחס לשנת 2005. פרוייקט "שמיים ירוקים" שואף להקים מתקן שיהפוך 500 אלף טונה של פסולת עירונית ל- 16 מיליון גלונים של דלק biojet פחות מזהם, כמות התואמת את כל צריכת הדלק של בריטיש איירווייס בנמל התעופה היתרו. שריפת הדלק החדש תיהיה נקיה יותר משריפת נפט, תתרום לאיכות האוויר ותייצר רמות נמוכות יותר של חומר חלקיקי. בריטיש איירווייס התחייבה לרכוש את הדלק ה"ירוק" מהמתקן, שיבנה בעשר השנים הקרובות, בעסקה שהיקפה 500 מיליון דולר במחירים של היום.

מטוס 380 של בריטיס איירוויס. פולט פחות תחמוצות פחמן
מטוס A380 של בריטיס איירוויס. פולט פחות תחמוצות פחמן

 

מעבר למטוסים בעלי טכנולוגיה פחות מזהמת

מאמצים אלו מקבלים ביטוי גם במעבר בריטיש אירווייס למטוסים בעלי טכנולוגיה חדישה ופחות מזהמת. בחודשים האחרונים רכשה בריטיש איירווייס תריסר מטוסי A380 אשר ישרתו את הקווים ללוס אנג'לס והונג קונג, במקום מטוסי בואינג 747-400. A380 פולט כ-10% פחות תחמוצות פחמן ממטוסי 747-400. בנוסף, החברה רכשה מטוסי בואינג 787 דרימליינר, שיחליפו רבים ממטוסי בואינג 767-300. פליטת התחמוצות במטוס הבואינג 787 היא כ-45% פחות מזו של מטוס בואינג 767-300.

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל: "המחויבות של בריטיש איירווייס לסביבה מגולמת באסטרטגיה העסקית שלה, החברה נכונה להתחייבויות ארוכות טווח בנושאים ירוקים, וגם תקצור את הפירות בשל כך".

אנרגיה מתחדשת

בשנת 2009 בריטיש איירווייס נכנסה לשותפות עם Solena, חברת טכנולוגיה המבוססת על אנרגיה מתחדשת בארצות הברית. יחד שתי החברות מפתחות פרויקט ליצירת דלק biojet בר-קיימא על ידי עיבוד פסולת עירונית באמצעות טכנולוגיית גזיפיקציית פלזמה (Plasma gasification). הפרוייקט שואף להקים תחנת דלק biojet בקנה מידה מסחרית בדרום מזרח אנגליה, שיהיה הראשון מסוגו באירופה.

הגברת הרגולציה

בריטיש איירווייס היא בין החברות הבודדות שמעודדות הגברה של רגולציה על תעשיית התעופה בכל הנוגע לזיהום, פליטת פחמן ועידוד שימוש באנרגיות מתחדשות. בבריטיש איירווייס מאמינים, כך נמסר, כי ממשלות צריכות לאמץ באופן קולקטיבי מסגרת להפחתת פליטות בתעשיית התעופה המבוססות על מסחר בפחמן, אשר ייושם באופן שווה על חברות התעופה. גישה זו מכונה גישה ענפית גלובלית (Global sectoral approach). החל מ- 2012 חברות התעופה הטסות בתוך ומחוץ לאיחוד האירופי מחוייבות על פי חוק לעקוב ולדווח כמה פחמן דו חמצני הן פולטות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן