Skip to content

חמישה בלשים מתחנת גבעתיים הועמדו לדין על תקיפת אזרחים

החמישה הואשמו היום על ידי המחלקה לחקירות שוטרים כי תקפו אזרחים שנעצרו על ידם, הכו אותם בעודם כבולים בניידת ובמשרד החקירות עצמו. בין הנאשמים - קצין הבילוש האחראי. מכתב האישום עולה כי אחד מהם אמר למתלונן שהוכה: "שם זין על מח"ש ועל הפרקליטות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד חמישה בלשים ממחלק הבילוש גבעתיים, ביניהם קצין המחלק, בגין תקיפת אזרחים שהיו נתונים במשמורתם ובאחריותם בתוך תחנת משטרה.

הבלשים והשוטרים מואשמים כי בעת שפעלו במסגרת מילוי תפקידם הם התעללו לכאורה באזרחים שכמה מהם היו כבולים באזיקים, וזאת במספר הזדמנויות שונות. מעשי התקיפה נחשפו בעקבות חקירה סמויה שנוהלה על-ידי צוות מרכז במח"ש בראשות בני צברי.

(צילום אילוסטרציה: רפי מיכאלי)
(צילום אילוסטרציה: רפי מיכאלי. למצולמים אין קשר לכתבה)

על-פי עובדות כתב האישום, הכולל ארבעה אישומים נפרדים, נהגו הבלשים לתקוף חשודים שונים שהובאו על-ידם לתחנה לצורכי חקירה. המתלוננים השונים הובאו לתחנת גבעתיים כדין, כחשודים בביצוע עבירות שונות. שם הם הוחזקו בתחנה במשמורת חוקית לצרכי חקירה, במועדים שונים ובלי שהיה ביניהם כל קשר או היכרות. מגרסאות כולם עלו בחקירת מח"ש תיאורים דומים באשר לדפוס ההתנהגות האלים והבוטה של השוטרים.

אחד מכתבי האישום, שהוגש על-ידי עו"ד קרן אלטמן ממח"ש, מייחס לשלושה מן הנאשמים תקיפת מתלונן בנסיבות מחמירות. לאחר שעיכבו השוטרים את המתלונן לתחנה לצרכי חקירה, סטר אחד מהם על פניו, תפס את ראשו והטיחו בקיר, חבט בו באגרופיו וחנק אותו באמצעות אלה, והכול בעוד המתלונן חסר האונים יושב בחדר הבילוש כשידיו כבולות, והוא מוכה בנוכחות קצין הבילוש ונאשם נוסף. בהמשך אף סטר הקצין עצמו למתלונן הכבול והטיח את ראשו בקיר.

במקרה אחר הובא חייל בסדיר לחדר החקירות. הוא נחשד בכך שנמלט מהשוטרים על אופנועו. החייל, שחשש מאלה שרדפו אחריו שלא הזדהו כאנשי משטרה, איבד את תעודת החוגר שלו. הוא זומן לתחנה באמצעות הודעה תמימה בה נאמר לו כי פנקס החוגר שלו נמצא והוא מוזמן לקבלה. כשהגיע, ביקשה ממנו היומנאית להמתין. אז הגיע אחד הבלשים שהואשמו, "תפס בחולצתו של המתלונן ומשכו לעבר משרד הבילוש". מכתב האישום עולה, כי "במצב המתואר לעיל, הכהו נאשם 2 בכף יד פתוחה על צווארו ונאשמים 2, 3 ו-4 הכוהו, בין היתר באמצעות בעיטות בפניו ובכל גופו ואף תוך שימוש באלות. כתוצאה מכך דימם מתלונן 2 מראשו".

לאחר שהחייל אמר כי יתלונן במח"ש, ענה לו נאשם 2 מתוך החמישה כי "יש לו 'ספריה' במח"ש וכי הוא 'מנפנף' את מח"ש". שוטר נוסף, המואשם בהכאה והתעללות לכאורה במתלונן אחר, הגיב לאזהרת המתלונן כי ילין עליו במח"ש ואמר: "לא המתלונן ולא עשרה כמותו יוכלו לעשות לו דבר" וכי הוא "שם זין על מח"ש ועל הפרקליטות" וכי הוא "אכל אלף דוגמת המתלונן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן