Skip to content

צבא אסד כבש את מעבר הגבול בקוניטרה מידי המורדים

לאחר קרבות קשים נכבש הבוקר המעבר בין ישראל לסוריה בידי המורדים. שעות ספורות לאחר מכן הודיע צבא אסד כי כבש את המקום בחזרה. המורדים הודיעו כי נגרמו אבידות קשות לצבא הסורי. במקביל נורו 12 רקטות למעוז החיזבאללה בבעל בק. האופוזיציה בלבנון קוראת לחיזבאללה להסיג מייד את כוחותיו מסוריה. צה"ל סגר הבוקר את אזור מעבר הגבול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעבר הגבול בקוניטרה במרכז הרמה, המעבר היחיד בין ישראל לסוריה, נכבש הבוקר (חמישי) על ידי המורדים הלוחמים נגד צבאו של בשאר אסד. סוכנות הידיעות הסורית SANA מסרה זה עתה כי צבאו של אסד השתלט מחדש על מעבר קונייטרה, שנכבש מוקדם יותר על ידי כוחות המורדים. עתה הסתיימה הלחימה במקום.

במקביל נורו במהלך הבוקר 12 רקטות אל מעוז החיזבאללה בעיירה בעל בק שבלבנון. על פי הדיווחים השונים אירעה סדרת פיצוצים כתוצאה מנפילת הרקטות וישנם פצועים בקרב אנשי החיזבאללה במקום.

מעבר קוניטרה בימים שקטים יותר. הגישה למקום נחסמה לתקשורת (צילום: דו"צ)
מעבר קוניטרה בימים שקטים יותר. הגישה למקום נחסמה לתקשורת (צילום: דו"צ)

עוד נודע, כי בלחימה על מעבר קוניטרה נטלו חלק שתי קבוצות מורדים, "תג'מע תחריר אל-קונייטרה", ו"חטיבת אל-מועתסם באללה". המורדים טענו כי בעת כיבוש מעבר הגבול נגרמו לצבא סוריה אבידות כבדות בנפש וכן כי הצליחו להשמיד ארבעה טנקים סוריים. צה"ל הכריז על אזור מעבר הגבול כאזור צבאי סגור, רק בפני כתבים. יחד עם זאת, לגבי האוכלוסייה האזרחית ברמת הגולן התנועה פועלת כסדרה.

עוד נמסר למגפון, כי בעת הלחימה בין צבא אסד למורדים נפצע פקח או"ם מנפילת פצמ"ר במחנה האו"ם של אונדו"ף בגבול סוריה-ישראל. צה"ל העביר לבית החולים זיו בצפת שני אזרחים סורים שנפצעו קשה מירי בקרבות.  שני הפצועים סובלים מפגיעות ירי, האחד בחזה והשני בבטן. הפצועים טופלו בחדר הטראומה לייצוב מצבם ובחינת אופי הפגיעות וחומרתן והועברו להמשך טיפול בחדרי הניתוח. על גופו של אחד הפצועים, שהובא חסר הכרה לבית החולים, נמצא רימון רסס חי שנוטרל במקום.

כל זאת מתרחש כיממה לאחר שצבא סוריה הצליח להשתלט על העיר קוסייר הסמוכה לגבול לבנון.  על פי דיווחי כלי התקשורת בסוריה ובלבנון, משתתפים בלחימה בסוריה כעשרת אלפים לוחמי חיזבאללה. חלק גדול מהם לחם לצד הצבא הסורי בקרבות על קוסייר. איבוד השליטה בקוסייר מהווה בעיה לא קלה למורדים כי העיר שימשה אותם כציר מעבר לקבלת ציוד, חימוש ונשק שהגיע ממדינות ידידות.

צבא אסד בעיר הכבושה קוסייר (צילום: הדיילי סטאר הלבנוני)
צבא אסד בעיר הכבושה קוסייר (צילום: הדיילי סטאר הלבנוני)

מבחינת אסד, חשיבות השליטה באזור היא בשמירת מעבר פתוח ממעוזי חיזבאללה בבקעה לאזורי החוף הסורי, בהם שולט אסד באמצעו בני עדתו. מדובר באחד מצירי התחבורה החשובים להעברת אמצעי לחימה מסוריה לחיזבאללה, ומכאן גם אפשר להבין את  המאמץ הגדול של הארגון השיעי להחזיר את השליטה בעיר לידי הצבא הסורי הסדיר.

הבוקר מסרה רשת CNN, כי סוכנויות ביון אמריקניות זיהו שלוש ספינות מלחמה רוסיות במימי הים התיכון ועל פי החשד הן נושאות משלוח נשק לידי כוחותיו של אסד. ב-CNN  ציינו, כי לפי גורם רשמי בפנטגון ייתכן שמדובר ברכיבים של  מערכת טילי ה-S-300 שלגביה הצהיר שלשום הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, כי למרות עסקת הנשק שנחתמה עם סוריה, המערכת אינה מצויה בידי הסורים. עוד אמר כי היא תסופק להם לפחות עד שנת 2014.

אתמול פרסם גוש מפלגות האופוזיציה בלבנון הודעה, הקוראת לחיזבאללה להסיג מייד את לוחמיו מסוריה. "בהתחשב בכך שלחימת החיזבאללה בלבנון תשפיע לרעה על הביטחון, הכלכלה והפוליטיקה בלבנון. הגוש מטיל את מלוא האחריות על החיזבאללה לתוצאות והתגובות החמורות שייגרמו כתוצאה מהפעילות הנפשעת של החיזבאללה בסוריה", נמסר בהודעה מטעם גוש האופוזיציה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן