Skip to content

ראשי יהדות התורה התלוננו אצל הנשיא פרס: "מסיתים נגדנו"

בסוגיית גיוס בני הישיבות הדגיש הנשיא כי בן גוריון חתם על הסכם "תורתם אומנתם" רק למאות בודדות של תלמידים: "יש לבצע את השינויים, מתוך הידברות ודיאלוג ולהימנע מהסתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הציבור החרדי מרגיש כי הוא מוחרם במדינת-ישראל". כך התלוננו ראשי סיעת "יהדות התורה" בפני נשיא המדינה, שמעון פרס. השניים – חברי הכנסת יעקב ליצמן ומאיר פורוש – פנו לנשיא בבקשה כי יאות לפגוש אותם ולשמוע מהם את התחושות של הציבור החרדי, נוכח מה שהם כינו "משבר הגיוס" וגזירות התקציב.

בפתח הפגישה הדגיש הנשיא כי אין עוררין על כך שישראל ניצבת בפני גירעון עמוק בתקציב, דבר המחייב אחריות וריסון, אולם הוא מאמין כי כל אזרחי ישראל מסכימים שלא ניתן לאפשר למאות אלפי ילדים להתווסף למעגל העוני – ומחובתה של הממשלה ומחובת כל חברי הכנסת לוודא שתקציב המדינה ייתן מענה ורשת ביטחון לחלשים בחברה. "ילד רעב הוא ילד רעב- דתי או חילוני, יהודי או ערבי, אסור שיהיו ילדים רעבים בישראל".

"טביעות אצבע של רדיפה, שנאה והסתה" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"טביעות אצבע של רדיפה, שנאה והסתה" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

ח"כ ליצמן פנה לנשיא ואמר: "עולם התורה והישיבות מתמודד עם גזירות קשות המופיעות בספר התקציב, ויש סכנה להמשך קיומן. בכל הקשור לחוק גיוס אנחנו נגד סנקציות פליליות שאף לא הוזכרו כלל בהסכם הקואליציוני. אנחנו בעד שכל מי שרוצה וצריך ללמוד- ילמד. מי שלא- יעשה מה שכולם עושים. אנו מזהים טביעות אצבע של רדיפה, שנאה והסתה כנגד הציבור החרדי, ויש בכוחך למנוע את הקרע הזה בעם".

חה"כ פורוש אמר: "היהדות החרדית היא כ-14% מהמצביעים בבחירות ולצערנו הם מוחרמים. כאשר בן גוריון המנוח ביקש להקים מדינה יהודית היה לו חשוב להדגיש שזה בית לאומי לכל יהודי. הוא התנהג בכבוד גם לרבנים וגם לאוכלוסייה החרדית, ומה שהולך להתרחש בעקבות חוק הגיוס זו סכנה להמשך הקיום המשותף שלנו כאן בארץ, וגם הגזירות הכלכליות הן בניגוד גמור למה שהיה כאן 65 שנים".

בסוגיית גיוס בני הישיבות הדגיש הנשיא כי בן גוריון חתם על הסכם "תורתם אומנתם" רק למאות בודדות של תלמידים: "יש לבצע את השינויים, מתוך הידברות ודיאלוג ולהימנע מהסתה". הנשיא קרא להימנע מהסתה ואמר: "מדינת ישראל נמנעת מכפייה דתית או אנטי דתית". הנשיא הדגיש כי הוא יעביר מסר זה לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת עימם הוא נפגש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן