Skip to content

חשש בישראל: אחרי האוסטרים יסתלקו גם האחרים מכוח האו"ם בגולן

משרד החוץ בירושלים קיבל היום הודעה ממקבילו האוסטרי בדבר החלטתה של ממשלת אוסטריה להסיג את כוחותיה מכח אונדו"ף בגולן. על פי הודעת המשרד, ישראל מצפה מהאו"ם לעמוד במחויבותו על פי החלטת מועצת הביטחון, שמתוקפה הוקם כוח אונדו"ף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דאגה בישראל מהחלטתה של ממשלת אוסטריה להחזיר את יחידותיה המשרתות בכוח האו״ם ברמת הגולן. החשש הוא כי אחרי האוסטרים, יסתלקו גם המדינות האחרות מכוח אונדו"ף בגולן.

משרד החוץ בירושלים קיבל היום הודעה ממקבילו האוסטרי בדבר החלטתה של ממשלת אוסטריה להסיג את כוחותיה מכח אונדו"ף בגולן. בתגובה פרסם משרד החוץ הודעה שבה נאמר: "אנו מעריכים את תרומתה ומחויבותה רבת השנים של אוסטריה לכוחות שמירת השלום במזרח התיכון, אך עם זאת אנו מצרים על החלטה זו, ומביעים תקווה כי לא תביא להסלמה נוספת באזור".  

עוד נאמר בהודעת משרד החוץ, כי ישראל מצפה מהאו"ם לעמוד במחויבותו על פי החלטת מועצת הביטחון, שמתוקפה הוקם כח אונדו"ף.

חיילי אונדו"ף בגולן (צילום: ויקימדיה)
חיילי אונדו"ף בגולן (צילום: ויקימדיה)

ישראל הגישה היום תלונה לאו"ם על כך שהלחימה בסוריה זלגה לשטח המפורז בין המדינות וטנקים ונגמשים של צבא אסד עברו בשטח שנועד לשימושו של כוח האו"ם במקום.

השר לענייני אסטרטגיה ומודיעין  ד״ר יובל שטייניץ הגיב בצער הערב על עזיבת הכוח האוסטרי ברמת הגולן ואמר שהלקח  צריך להיות חד ברור : ״גם בהסדר שלום, ישראל לא תוכל להשכין את ביטחונה על כוחות בינלאומיים במקום נוכחתם של חייל צה״ל״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן