Skip to content

חיזבאללה מציג: פגזי תאורה צה"ליים בקוסייר

כתב תחנת אל מנאר פרסם הערב סרטון ובו מוצגות כמה פצצות תאורה שעליהן כיתוב בעברית. בחיזבאללה טוענים כי זוהי הוכחה לקונספירציה לפיה ישראל עומדת מאחורי המורדים בסוריה. בצה"ל רואים בכך "ניסיון נואש להסיט את העניין ממעורבות חיזבאללה בסוריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגזי תאורה צה"ליים בקוטר 120 מ"מ ועליהם כיתוב בעברית נמצאו היום בעיירה קוסייר הסורית שנכבשה לפני יומיים על ידי צבא סוריה ולוחמי החיזבאללה. כתב תחנת אל מנאר, המקורבת לחיזבאללה, הודה בשידור לצבא סוריה על שאפשר לו להתקרב לתיבת המתכת הגדולה שבה הוצגו 2 פגזי תאורה, מסכת אב"כ ומטול רקטות RPG. הכתב מספר בשידור כי נמצאו "אמצעי לחימה אישיים ואמצעי לחימה כבדים ישראליים, עוזים ומכשירי קשר".

pagaz
פגזי התאורה שנמצאו בקוסייר (צילום: טלוויזיה אל-מנאר)

למצלמה הוצגו 2 הפגזים ובצילום תקריב ניתן להבחין בכיתוב בעברית" תאורה, סימן 3, 120 מ"מ. ישנן פצצות רבות בגודל ובצורה הזו שנמצאו, סיפר הכתב. בצה"ל אישרו שבתמונה נראה פגז צה"לי בקוטר 120 מ"מ, שמשמש לצורך תאורה בלבד, כלומר אינו נפיץ ואינו יכול לפגוע באדם או ברכוש. גורם צבאי אמר שמדובר ב"ניסיון נואש להסיט את העניין ממעורבות חיזבאללה בסוריה. התחמושת ככל הנראה עוד מזמן היציאה מלבנון, זה ניסיון לא מוצלח ושקרי". גורם צבאי אחר אמר כי בוודאות לא הועבר מישראל כל סיוע צבאי למורדים.

בסוף חודש מאי האחרון, דווח באל-מנאר כי באזור קוסייר נמצא ג'יפ ששימש את צה"ל ועבר לידי כוחות המורדים, אך לאחר ששודרו צילומים של הג'יפ התברר כי מדובר ככל הנראה ברכב ישן מסוג סופה, שננטש בעת נסיגת צה"ל מדרום לבנון לפני 13 שנים.

בקוסייר המצב קשה מנשוא. הקרבות בה לא שוככים. לאחר שבשבוע שעבר הצליחו המורדים להשתלט על העיר כולה, פתח צבא סוריה בסיוע של אלפי אנשי חיזבאללה במתקפה אחר מתקפה בניסיון לכבוש אותה חזרה. ואכן, לפני יומיים הצליחו כוחות אסד וחיזבאללה להניס מתחומה את המורדים. תחנת אל מנאר שידרה היום סרטון ערוך ובו מוצגת מסכת קרב הניצחון על קוסייר. אתר חדשות לבנוני דיווח היום כי הצבא הסורי נכנס לאזור אל-בווידה א-שרקיה שבפרברי קוסייר, במה שנראה כתחנה האחרונה בכיבושה מחדש על ידי הצבא.

kusse
הקרבות בקוסייר (צילום: אל מנאר)

מוקדם יותר קראה מועצת הביטחון של האו"ם לאפשר באופן מידי לנציגי האו"ם ולגופים הומניטאריים אחרים להגיע לאזור קוסייר על מנת לספק סיוע, מזון וטיפול רפואי לתושבים הנצורים באזור הלחימה. במועצת הביטחון הביעו דאגה מההשלכות של הקרבות המתמשכים על האוכלוסייה האזרחית, והפצירו בכל הצדדים "לעשות כל מה שאפשר כדי להגן על התושבים ולהימנע מפגיעה בחפים מפשע". צבא המורדים פרסם מצדו הודעה שבה נאמר כי הם נסוגו בקרב אחד אבל ינצחו במערכה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן