Skip to content

היועצת של אסד: "הפצועים הסורים בישראל הם מסתערבים"

בות'יינה שעבאן, אמרה כי ישראל מנהלת את הכנופיות החמושות וכי יש סימנים כי אלו מסתערבים. דבריה באים בהמשך לצילומי פגזי תאורה הצה"ליים שנמצאו כביכול בקוסייר, ואותם הציג ערוץ החיזבאללה "אל-מנאר". תוך כך בירכה סוריה את רוסיה על נכונתה להציב חיילים באונדו"ף ודובר האו"ם הודיע כי הדבר אינו אפשרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועצת המדינית של בשאר אסד, נשיא סוריה, בות'יינה שעבאן, התראיינה הבוקר (שבת) לערוץ התקשורת הלבנוני "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה, ואמרה כי קיימת אפשרות שאותם פצועים סורים המועברים מעת לעת לבתי החולים בישראל אינם מורדים סורים אלא חיילי יחידות מסתערבים ישראלים. "כשאנחנו שומעים בתקשורת שישנם פצועים מבין הכנופיות החמושות שהועברו לישראל לשם לטיפול, אני אומרת שאולי מדובר בכלל במסתערבים. למען האמת ישנם סימנים מסוימים שמצביעים על כך שלא מדובר באנשים הנמנים עם הכנופיות החמושות, אלא שמדובר בישראלים", אמרה שעבאן.

shaban
בות'יינה שעבאן (צילום: SANA)

לפני זמן קצר פרסמה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווח שלפיו צבאו של הנשיא בשאר אסד כבש את מעוז המורדים האחרון באל-קוסייר, העיר שעמדה במוקד הלחימה במדינה בשבועות האחרונים. אתר החדשות הלבנונית מדווח היום כי מקרבות אלו הועברו 40 פצועים לבתי החולים בסוריה.

אמש פרסם ערוץ הטלוויזיה אל מנאר של החיזבאללה, צילומי פגזי תאורה 120 מ"מ של צה"ל שנמצאו בקוסייר. הכתב טען כי הם חלק ממצבור חימוש הכולל פצצות ומסיכות גז ישראליות שנמצא בקוסייר לאחר הכיבוש. שעבאן טענה כי "יש מידע בקוסייר כי מי שמאמן ופועל יחד עם הכנופיות החמושות הם אנשים בעלי אזרחויות מגוונות". היא הוסיפה כי "אין לי ספק בכך שהמטרות של הכנופיות החמושות עולות בקנה אחד, לכל הפחות, עם המטרות הישראליות, שלא לומר שיש מי שמנהל ומארגן את הפעולות האלה", ואמרה שלישראל יש אינטרסים נוספים, פרט להצלחת המורדים בסוריה, אך לא פירטה מהם. אתמול הגיב גורם בצה"ל לטענה ולצילומי הפגזים ואמר כי "זהו ניסיון נואש להסיט את העניין ממעורבות חיזבאללה בסוריה. התחמושת שם ככל הנראה עוד מזמן היציאה מלבנון, זה ניסיון לא מוצלח ושקרי".

pagaz
פגזי התאורה הצה"ליים שנמצאו בקוסייר (צילום: אל מנאר)

היועצת התייחסה גם לתקיפות המורדים על מעבר הגבול בקונייטרה, כשהשליטה בו עברה מצד לצד, כשכל צד מכריז על כיבוש מחדש ושליטה במערב, וטענה כי זוהי פעולה שהנה "חלק מהפעילות המאורגנת והמתוכננת נגד סוריה ובלי ספק מי שמרוויח מכך בראש ובראשונה ומי שעוזר לכנופיות החמושות היא ישראל". בתשובה לשאלת המראיין האם נסיגת חיילי אוסטריה בכוח אונדו"ף, שהוצבו ברמת הגולן, היא לטובת ישראל, השיבה: "איני יודעת כיצד ישראל יכולה להרוויח מהנסיגה של כוחות אונדו"ף, אלא אם היא רוצה לפתוח את הסכסוך עוד יותר בגבול ואני מטילה ספק בכך. אני סבורה שישראל הופתעה מהסגת הכוחות האוסטריים וממה שקראתי בתקשורת עולה כי ישראל לא מרוצה מההחלטה הזו".

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה פרסמה בעקבות הודעת אוסטריה על הסגת כוחותיה מפי "גורם בכיר" במשרד החוץ הסורי הודעה לפיה "דמשק מצרה על ההחלטה של ממשלת אוסטריה להוציא את כוחותיה מהגולן ומודה על התפקיד שהם מילאו במהלך תקופת שהותם שם". הגורם הוסיף כי סוריה תקדם בברכה את הודעתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לפיה רוסיה מוכנה לקחת על עצמה את האחריות ולהציב את חייליה במקום הכוח האוסטרי ואמר ש"דמשק מברכת על ההצהרה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שהביע את נכונותו לשלוח כוחות רוסיים שיחליפו את הכוחות האוסטריים בכוח אונדו"ף". פוטין אמר אתמול כי רוסיה תשלח חיילים  אם יבקש זאת מזכיר האו"ם ואם יסכימו לכך מדינות האזור.

דובר האו"ם פרסם הלילה תגובה לדברים אלה ואמר ש"רוסיה לא תוכל לשלוח חיילים לכוח המשקיפים ברמת הגולן על אף הצעתו של הנשיא פוטין". הוא הסביר כי "מוסקווה מנועה מלהשתתף בכוח המשקיפים משום שעל פי הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה, בכוח השלום לא יוכלו להשתתף חיילים של מדינה שהיא חברה קבועה במועצת הביטחון". עם זאת, הדובר הביע הערכה להצעתו של נשיא רוסיה.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן