Skip to content

התאוששות בשוק הרכב האמריקני

פורד הודיע על הגדלת יעדי המכירות לשנת 2013 ואילו הממשל האמריקני מצמצם את האחזקות שלו ב-GM תודות להתאוששות החברה, שקיבלה סיוע ענק להצלתה לפני חמש שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורד הגדילה את יעדי המכירות לשנת 2013 בכ-200,000 יחידות נוספות, וזאת לאחר שהפגינה גידול במכירות בשנת 2012 עם 400,000 מכוניות מעל ליעד.

על מנת לעמוד ביעד החדש מתכוונת החברה לצמצם את חופשת הקיץ המסורתית, בה נסגרים שערי המפעלים ברחבי ארה"ב לשבועיים ימים בחודש זה שנים רבות. השנה ייסגרו המפעלים רק לשבוע. לדברי ג'ים טטראולט, סגן נשיא ליצור בפורד צפון אמריקה, 75% מהמפעלים פועלים במתכונת מלאה של 3 משמרות מלאות, על מנת להגיע ליעדי המכירות והייצור השאפתניים כל כך.

היעד המוגדל יושג תודות לשלושת הדגמים המוצלחים שזוכים למכירות מוגברות בשוק הצפון אמריקני – האקספלורר, פיוז'ן והפיקאפים מסדרה F.

פורד הודיע שעל מנת לבצע המשימה ולעמוד במכסות הייצור השאפתניות, יתוספו כ-7,000 משרות במפעלי החברה בצפון אמריקה.

פורד לא לבד, ומשרד האוצר האמריקני הודיע כי הוא צמצם את האחזקות שלו בקונצרן הרכב GM. כזכור לפני 4 שנים הכריזה החברה על פשיטת רגל ותודות לסיוע כספי ממשלתי מסיבי הצליחה החברה להכנס להליך התייעלות שנושא תוצאות. הממשל האמריקני השקיע כמעט 50 מיליארד דולר (מתוך 80 מיליארד דולר שהושקעו באותה שנה, בכלל תעשיית הרכב האמריקנית) בחברת ג'נרל מוטורס (GM) תמורת מניות והגיע לשיעור אחזקות של 60.8% ממניות ענק הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס.

הממשל האמריקני מצליח להקטין את החזקותיו ב-GM ע"י מכירת מניות מסיבית אולם מדודה על מנת לא להציף את השוק במניות זולות.

לאחרונה נמכרו 22 מיליון מניות GM ועל הכוונת עוד חבילת מניות של 50 מיליון מניות נוספות. יש לציין ש-GM עומדת לחזור למדד ה-500 של סטנדרד ופורס.

בדצמבר 2012 החזיק הממשל האמריקני בכ-500.1 מיליון מניות וכעת עומד שיעור ההחזקות של הממשל בחברה על סך של 219.2 מיליון מניות, ושיעור החזקה של 13.8% בלבד, מהון המניות של GM. הממשל הכריז כי בכוונתו להפטר משאר המניות תוך 12 עד 15 חודשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן