Skip to content

המשטרה פשטה על עיריית חדרה וראש העירייה נעצר

חשד לעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון בעיריית חדרה. שוטרי יאח"ה פשטו הבוקר על משרדי העירייה, בתי בכירים, קבלנים ואחרים וביצעו מעצרים של חשודים כולל ראש הרשות. היום יובאו החשודים להארכת מעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל עצרה הבוקר (ראשון) את חיים אביטן, ראש עיריית חדרה, יחד עם 13 מעורבים, בהם בכירים בעירייה, קבלנים, יזמים ואחרים. הם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המיסים. החשודים המרכזיים יובאו להארכת מעצר סמוך לשעה 14:00 בבימ"ש השלום בראשון לציון.

ראש העירייה, חיים אביטן (צילום: אלירן תבורי, ויקימדיה)
ראש העירייה, חיים אביטן (צילום: אלירן תבורי, ויקימדיה)

הפשיטה והמעצרים הבוקר נערכו בתום חקירה סמויה של מספר חודשים, אותה ניהלה היחידה בשיתוף עם רשות המיסים, יחידת יהלום וחקירות מע״מ ירושלים ובליווי פרקליטות מחוז חיפה. החקירה נפתחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בעקבות דוח של מבקר המדינה, שחשף את מינוי יפים רויזמן לתפקיד מנכ"ל החברה לטיפול ולהשבת מי הביוב באזור חדרה בשנת 2006 ואת מעורבותו של ראש העיר במינוי.

זו לא הפעם הראשונה בה מעורבים בכירים בעיריית חדרה בפרשות של עבירות שחיתות. לפני כחודשיים גזר בית המשפט 15 חודשים מאסר בפועל על שלום מלכה וארבעה חודשי מאסר בפועל על יהודה פרץ – שני עובדים לשעבר בעיריית חדרה שהורשעו בקבלת שוחד במסגרת תפקידם.

בתחילת חודש מאי השנה הודיעה פרקליטות המדינה כי סגרה את תיק החקירה נגד ראש העירייה אביטן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים. תיק החקירה שנסגר נפתח ביאח"ה בעקבות דוח מבקר המדינה. חומרי החקירה הועברו לידי הפרקליטות עם המלצה בלתי רשמית של המשטרה להעמיד את ראש העירייה לדין. למרות זאת הוחלט בפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות. היום בוצעו המעצרים והוא נעצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן