Skip to content

מהי העיר היקרה ביותר לעבוד בה?

אוסלו בירת נורבגיה, היא העיר שבה עלות המחיה לעובדים זרים היא הגבוהה ביותר בעולם • בין החמישים הערים היקרות ביותר נמצאות גם תל אביב וירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הייעוץ ECA אינטרנשיונל פרסמה סקר המספק מידע על עלות המחיה לעובדים זרים. הסקר המתפרסם פעמיים בשנה עבור חברות בינלאומיות השולחות את עובדיהן לחו"ל מצביע, כי אוסלו היא העיר היקרה ביותר בעולם. בסקר הקודם הייתה אוסלו במקום השני, תוך שהיא מדיחה את טוקיו בירת יפן, שירדה חמש מקומות מטה אל המקום השישי.

התיאטרון הלאומי באוסלו, נורבגיה (Fiulploii, ויקימדיה)
התיאטרון הלאומי באוסלו, נורבגיה (Fiulploii, ויקימדיה)

ממצא נוסף העולה מהסקר מתייחס לערים אוסטרליות. שבע ערים אוסטרליות מופיעות בין חמישים הערים בהן עלות המחיה היא הגבוהה ביותר. בין אותן ערים ניתן למצוא את סידני (מקום 17), עיר הבירה של אוסטרליה, קנברה (מקום 23) ומלבורן (מקום 28).

יבשת אמריקה

קראקס שבוונצואלה היא העיר הכי יקרה לעובדים זרים ביבשת אמריקה. למרות ירידה חדה מהמקום ה-12, עיר הבירה הנקראת על שמו של מגלה ארצות הספרדי סנטיאגו דה ליאון דה קראקס, ממוקמת עדיין בין 50 הערים היקרות ביותר (מקום 33). לעומת זאת, העיר הכי זולה למחייה ביבשת אמריקה, היא עיר הבירה של ניקרגואה, מנגואה, הממוקמת במקום ה-248 בעולם.

מרכז העיר קראקס, ונצואלה (ויקימדיה)
מרכז העיר קראקס, ונצואלה (ויקימדיה)

לארצות הברית קיימת נציגות אחת בלבד בין החמישים הערים היקרות ביותר בעולם. העיר מנהטן שבניו יורק התמקמה במקום ה-43, תוך שהיא צונחת בשני מקומות מאז הסקר הקודם.

אסיה

בין חמישים הערים היקרות ביותר בעולם, ניתן למצוא מסר רב של ערים יפניות. אליהן מצטרפת בירת דרום קוריאה, סיאול, הממוקמת במקום ה-3 באסיה וה-14 בעולם. הסיבה לעלייה ביוקר המחיה בסיאול, מסבירים ב-ECA אינטרנשיונל, בעלית מחירי סל המוצרים שנבדק בסקר, יחסית לסקר הקודם, כמו גם בהתחזקות הוון הקוריאני אשר הוביל לעליית מחירים, שהשפיעה גם על עובדים זרים במדינה.

סיאול, דרום קוריאה, בשעת לילה (ויקימדיה)
סיאול, דרום קוריאה, בשעת לילה (ויקימדיה)

בין 50 המדינות היקרות ניתן למצוא את בירת סין, בייג'ינג (מקום 24), שנחאי (מקום 26), סינגפור (מקום 36) והמושבה הבריטית לשעבר, הונג קונג (מקום 38). קראצ'י שבפקיסטן היא העיר הכי זולה למחייה ביבשת אסיה (מקום 256).

אירופה

העיר היקרה ביותר בעולם היא אירופאית: חוץ מאוסלו הממוקמת בראש הרשימה, עיר נורבגית נוספת הממוקמת בין 50 הערים היקרות בעולם היא סטוונגר (מקום 3). יוקר המחיה בנורבגיה, מייחסים בחברת ECA אינטרנשיונל, בעיקר להכנסות מנפט.

סטוונגר, נורבגיה, ממעוף הציפור (ויקימדיה)
סטוונגר, נורבגיה, ממעוף הציפור (ויקימדיה)

עיר נוספת שנכללת ברשימה היא מוסקבה (מקום 5). למרות ירידה בערך הרובל, יחסית לשערי מטבע אחרים מאז הסקר האחרון, עלות המחיה לעובדים זרים בעיר עלתה ביותר מ-10%, גורם שתרם לעליית הדירוג של מוסקבה ברשימה בשמונה מקומות, מאז הסקר האחרון.

הערים האירופאיות שצוללות בחדות בסקר, לעומת הסקר הקודם, הינן ערים בריטיות. לונדון שירדה ב-21 מקומות מאז הסקר האחרון ממוקמת במקום ה-87, בעיקר בעקבות פיחות המטבע המקומי, אל מול מטבעות זרים אחרים.

חלק מהערים האירופאיות ירדו בדירוג שלהן בעקבות המשבר הנמשך באירופה. ב-ECA אינטרנשיונל מייחסים את הירידה בדירוג לאירו הנחלש ולאינפלציה נמוכה.

קישינב שבמולדובה היא העיר הזולה ביותר באירופה למחייה (מקום 225).

אפריקה

בין 50 הערים היקרות ביותר באפריקה ניתן למצוא את לואנדה שבאנגולה (מקום 2), ג'ובה שבסודן (מקום 4), ברזוויל (מקום 18), וקינשסה (מקום 19) שבקונגו. יוקר המחיה נובע בעיקר מייסוף ערך המטבע באותן ערים, כתוצאה מייקור ערכם של סחורות ושירותים. בין הערים הזולות ביותר ניתן למצוא את דרבן (מקום 253) ואת קייפטאון (מקום 251) שבדרום אפריקה.

קו החוף של לואנדה, אנגולה (ויקימדיה)
קו החוף של לואנדה, אנגולה (ויקימדיה)

המזרח התיכון

תל אביב היא עדיין העיר הכי יקרה לשלוח אליה עובדים זרים וממוקמת במקום ה-37, ירידה של שלושה מקומות מהסקר הקודם. עיר ישראלית נוספת שנמצאת בין ה-50 הערים היקרות ביותר בעולם היא ירושלים, הממוקמת במקום ה-44, עלייה של שני מקומות מאז הסקר הקודם.

תל אביב - במקום ה-37 (ויקימדיה)
תל אביב - במקום ה-37 (ויקימדיה)

ערים נוספות במזרח התיכון ניתן למצוא את דובאי, שעלתה בשמונה מקומות למקום ה-174, מאז הסקר האחרון. טהראן ממוקמת כעיר הכי זולה במזרח התיכון, הודות לאינפלציה משתוללת ושער חליפין נייד. בסקר מדגישים כי טהראן הייתה יכולה להיכלל בין 10 הערים היקרות ביותר בעולם, אך שער החליפין הנייד ששחק את הריאל האיראני פגע אנושות בדירוגה.

ECA אינטרנשיונל (Employment Condition Abroad) הוקמה בשנת 1971 על ידי כמה חברות בינלאומיות. החברה מספקת מידע עבור חברות גלובליות בכל הנוגע לניהול משאבי אנוש ברחבי העולם, ומספקת מידע על תנאי עבודה בין היתר על עלות מחייה, משכורות, מיסים ואיכות חיים. הסקר אותו הציגה ECA אינטרנשיונל מבוצע פעמיים בשנה, במרץ ובספטמבר, והוא נבנה ממידע על מחירי סל מוצרים ושירותים בערים בהן בוצע הסקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן