Skip to content

250 שעות עבודות שירות לראש עיריית ק. מלאכי לשעבר

במסגרת עסקת הטיעון שנערכה עמו נפסקו לו גם שישה חודשי מאסר על תנאי ו-30 אלף שקל פיצוי לכל אחת מהמתלוננות. השופט: "המעשים שבהם הורשע הנאשם חמורים. מדובר בפגיעה בנפשן ובגופן, פגיעה שעלולה ללוות את הנפגעות לעיתים כל חייהן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (ראשון) על מוטי מלכה, ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר, 250 שעות של עבודה שירות לציבור, שישה חודשי מאסר על תנאי ו-30 אלף שקל פיצוי לכל אחת מהמתלוננות, במסגרת עסקת הטיעון שנערכה עמו. 

מוטי מלכה
הודה והורשע בהטרדה מינית. מוטי מלכה

על פי כתב האישום, כאשר מלכה כיהן כראש עירייה פנו אליו שתי נשים שיסייע להן בעניין אישי. אל האחת הוא נצמד וחיבק אותה תוך שהוא מנסה לנשקה ואת השנייה הוא חיבק ונישק. ב-24 בינואר 2013 חתם על הסדר טיעון, לפיו הודה והורשע בהטרדה מינית של שתי נשים ועבירות על חוק התכנון והבנייה, במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז דרום הוסכם כי הוא יתפטר מתפקידו כראש העירייה ולא יתמודד בבחירות הבאות. 

השופט רון סולקין ציין בהחלטה: "המעשים שבהם הורשע הנאשם חמורים. מדובר בפגיעה בנפשן ובגופן, פגיעה שעלולה ללוות את הנפגעות לעיתים כל חייהן". השופט גם התייחס לנאשם עצמו שעבר בעקבות הפרשה משבר: "הוא חווה תחושת פגיעה ורדיפה, חש עייפות וחוסר אונים כתוצאה מהמפגש עם ההליכים המשפטים ופעל בניסיון לשקם את דימויו כלפי עצמו ואחרים". 

ליזה ניקולאיצוק, מנכלי"ת מסל"ן נגב (מרכז סיוע לנשים), אמרה למגפון: "אני חושבת שהסלחנות של החברה שלנו נובעת מזה שתמיד חושבים שהסיפורים האלה של פגיעות והטרדות מיניות רחוקות מאתנו, אבל כשזה מתקרב לבית שלנו אנחנו חושבים אחרת. אני לא מאחלת לאף אחד מאלה שמקבלים החלטות שזה יתקרב לבית שלהם. אני מצפה מכל גבר וכל אשה – תחשבו שזה יכול לקרות לכל אחד בקהילה שלנו, במשפחתנו, במסגרת החברים המקורבים לנו, ואז גם נתייחס לדברים בצורה שונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן