Skip to content

נוחי דנקנר קיבל זמן קצוב לנסות לממש נכסים

השופט דחה את בקשת נציגויות האג"ח לפירוק אי.די.בי פיתוח ונתן אורכה למכור את חלקה של החברה בכלל ביטוח עד 22 באוגוסט ולהגיש הסדרי הבראה עד 7 ביולי. דנקנר: "ההחלטה היא מורכבת, אנחנו נלמד אותה וללא ספק נעבוד במרץ לפי החלטתו של השופט וניישם כל החלטה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. נשתדל ללמוד ולעבוד כפי שהשופט הכתיב לנו
נוחי דנקנר. נשתדל ללמוד ולעבוד כפי שהשופט הכתיב לנו

בתום דיון קצר דחה היום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, את בקשת נציגויות האג"ח לפירוק אי.די.בי פיתוח והעניק לנוחי דנקנר ארכה למכירת חלקה של אי.די.בי פיתוח בכלל ביטוח (כ-55.5%) עד 22 באוגוסט.

בכך הבהיר השופט אורנשטיין לצדדים, כי החליט לאפשר לקבוצת אי.די.בי לנסות לממש נכסים, כדי לשלם עבור חובות האג"ח. בנוסף הורה השופט לאי.די.בי להעביר את סכום התחייבויותיה הצפויות למחזיקי האג"ח, לידיו של המשקיף שמונה מטעם בית המשפט, עו"ד חגי אולמן, שאותו חייב להגיש הסדרי הבראה לחברה מפורטים עד 7 ביולי.

זמן קצוב

אין ספק שמדובר בזמן קצוב מאוד – עד 22 באוגוסט כדי להביא את הכסף לתשלום חובות האג"ח ועד 7 ביולי להגיש תוכנית הבראה, אם כי כבר היו דברים מעולם. על כך הגיב נוחי דנקנר בתום הדיון: "ההחלטה היא מורכבת, אנחנו נלמד אותה וללא ספק נעבוד במרץ, לפי החלטתו של השופט וניישם כל החלטה. התקופה שנתן השופט לחברת כלל ביטוח היא קצרה ומאתגרת אך אנחנו נשתדל ללמוד ולעבוד כפי שהשופט הכתיב לנו".

אחריות כבדה

השופט אורנשטיין לא הכריע אומנם בשאלת חדלון הפירעון של אי.די.בי פיתוח, אך ציין, כי מוטלת על בית משפט "אחריות כבדה בהכרעה של קונצרן ענק ששולט על חברות רבות. סבורני שיש לאזן כראוי בין הצדדים. יש לקבוע את שווי החברה על בסיס בדיקה. על בית המשפט למצוא דרך אשר תאזן בין הצדדים, יש לקבוע את ערך אי.די.בי פתוח לפי ודאות נוספת שהחברה תוכל לשאת התחייבויותיה עד שנת 2014".

הבטחת תזרים מחייבת מכירת נכסים

"הבטחת תזרים מחייבת מכירת נכסים ואם הדבר לא ייעשה, החברה לא תוכל לפרוע חובותיה. מימוש כלל ביטוח חייב להתבצע בהקדם. נקודת האיזון לטעמי תלויה ביכולת של פתוח לממש נכסיה כך שיובטח התזרים, אחרת לא תוכל לפרוע התחייבויותיה עד סוף השנה הבאה. בעת הקרובה יש לממש החזקותיה בכלל ביטוח, ולפיכך החלטתי לתת לחברה למצות את תהליך מכירת החזקותיה של חברת הביטוח", ציין השופט בורנשטיין.

הסכמה עדיפה על פני הכרעה משפטית

בהתייחסותו להצעה המשופרת למחזיקי האג"ח שהגיש דנקנר ולתגובת נציגות האג"ח שהוגשו לו אתמול בערב אמר השופט אורנשטיין, כי " קיבלתי אתמול את ההודעות. אני קצת מאוכזב שהצדדים לא הגיעו להסכם. ציפיתי להידברות. שמעתי מהמשקיף שאתם מפחדים לדבר זה עם זה, וזה לא יעלה על הדעת. עורכי דין עם שנים רבות של ניסיון מתקשים להגיע למתווה. אני יודע שלפעמים זה לא מצליח, אבל לפחות לנסות להגיע להסכמות, כשעל הגורל מונח כסף כה רב של הציבור בישראל. במקום להידבר כל אחד מתחזק בדעתו. אני מקווה שדבריי יופנמו בהמשך. אני שב וקורא לצדדים להגיע להסכמה רחבה. גלו בגרות ואחריות לגבי גורל כספי הציבור, תתעלמו ממשקעי עבר. הסכמה שתוגש עדיפה על פני הכרעה משפטית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן