Skip to content

אדלשטיין דורש מיו"ר הפרלמנט הבריטי לנזוף בפטריק מרסר

חבר הפרלמנט הבריטי, פטריק מרסר, התרברב מול מצלמה נסתרת כיצד עלב בחיילת ישראלית וקרא לה "יהודיה מלוכלכת" בביקור שערך בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מסובך בכמה פרשיות. חבר הפרלמנט פטריק מרסר
לא יעמיד עצמו לבחירה מחדש. חבר הפרלמנט פטריק מרסר

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, פנה הבוקר במכתב חריף לעמיתו הבריטי, יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ברקוס, בעקבות אמירתו האנטישמית של חבר הפרלמנט פטריק מרסר.

"נדהמתי לשמוע על ההתבטאות האנטישמית הגסה והאפלה של חבר הפרלמנט הבריטי, פטריק מרסר בביקורו האחרון בישראל.  התבטאות בלתי נסבלת זו אסור לה שתישמע, בוודאי לא מאיש ציבור", כתב אדלשטיין. "התבטאות זו מצטרפת לשורה של התבטאויות חריגות ובלתי מקובלות מקרב חברי פרלמנט בריטיים כלפי היהודים וכלפי ישראל, התבטאויות הכוללות בין היתר יחוס של עמדות גזעניות, מעוותות וחולניות כלפי מדינת ישראל.

פטריק מרסר (צילום: אתר הפרלמנט הבריטי)
פטריק מרסר (צילום: אתר הפרלמנט הבריטי)

"אני מצפה שכיו"ר הפרלמנט תשמש בכל הכלים הפרלמנטריים והמשמעתיים העומדים לרשותך כדי להביע את עמדתך ועמדת הפרלמנט הבריטי נגד התופעה המכוערת הזו", כתב יו"ר הכנסת. "רק תגובה תקיפה וחריפה מצדך תיתן ביטוי ציבורי רחב למחויבותך ולמחויבותו הבלתי מתפשרת של הפרלמנט הבריטי למאבק באנטישמיות ובגזענות".

ח"כ אדלשטיין ממשיך וכותב: : "ניסיון העבר מלמד אותנו שמה שמתחיל ביהודים אף פעם לא נגמר ביהודים. ההתבטאויות היוצאות לאור בחדרי חדרים מלמדות על כך שמוטל עלינו להיאבק ללא הרף בדעות הקדומות המקננות בחלקים נרחבים מהחברה הבריטית. המלחמה באנטישמיות וגזענות חייבת להיות מאבק משותף וציבורי שיביא לידי ביטוי באופן הברור ביותר את מחויבותנו לכבודו של כל אדם".

חבר הפרלמנט מרסר צולם במצלמה נסתרת בספרו כי כינה חיילת ישראלית "יהודייה מזוינת". הסרטון, שודר ביום חמישי בתוכנית התחקירים "פנורמה" של ה-BBC.

מרסר סיפר כי נכנס ל"מתקן מודיעין" ישראלי במהלך ביקור בישראל שקיים לאחרונה ונתקל במאבטחת. "בת 18 במדים, עם צמה, תכשיטים מטורפים וסנדלים – ורובה צמוד לאף שלי", אמר. כאשר שאל אותה, לדבריו, "מי את לעזאזל" – ענתה כי היא חיילת. בתגובה ענה לה מרסר, לדבריו הוא: "באמת? את לא נראית כמו חיילת. את נראית כמו יהודייה מלוכלכת. אבל ברור לי שאם אני אענה תשובה לא נכונה, אתם תפוצצו את הראש שלי".

מרסר, אגב, מסובך דיו בצרות גם בלי התבטאותו האנטישמית לאחר שנחשף כי הגיש שאילתות לממשלה תמורת תשלום מלוביסטים. בעקבות הגילויים, שנחשפו בשבוע שעבר, הוא התפטר  מהמפלגה השמרנית, ונפתחה נגדו חקירה של ועדת האתיקה של הפרלמנט. הוא לא פרש מהפרלמנט, אך הודיע כי לא יעמיד את עצמו לבחירה מחדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן