Skip to content

דפני ליף: שוב נדחה הדיון בבית המשפט

השופט צחי עוזיאל החליט כי ממונה מטעם תביעות תל-אביב ייפגש עם עו"ד לסקי, הפרקליטה של ליף. הדיון נדחה ל-8 ביולי. על פגישת הגישור עם התביעה אמרה עורכת הדין כי הייתה מבזה: "מבחינתי, הפגישה לא התקיימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית משפט השלום בתל אביב, צחי עוזיאל, דחה בפעם השנייה את הדיון בעניינה של דפני ליף, פעילה חברתית המואשמת בהפרעה לשלום הציבור, ארגון הפגנה לא חוקית  ובהכשלת שוטר במילוי תפקידו בעת שהפגינה בקיץ 2012 בשדרות רוטשליד בתל אביב. בדיון הקודם הציע השופט לתביעה ולפרקליטה של ליף לנסות להגיע לידי פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט ודחה את הדיון להיום.

היום  בבית המשפט התייחסה עו"ד גבי לסקי, פרקליטתה של ליף, לדברי היועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז, שהביע דעה לגבי התנהלות המשטרה באותה הפגנה ואמר, לדבריה: "מהניסיון שלי ברור שאיש מהמערכת השלטונית הרים טלפון למפכ"ל".

מעצרה של ליף בהפגנה ברוטשילד ב-2012 (צילום: רפי מיכאלי)
מישהו הרים טלפון למפכ"ל? מעצרה של ליף בהפגנה ברוטשילד ב-2012 (צילום: רפי מיכאלי)

עו"ד לסקי: "לא רק שהוגשו כתבי אישום, התביעה מתעקשת להפתעתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר להמשיך בהליכים נגד אותם מפגינים". לסקי ציטטה את היועץ המשפטך הנוכחי, יהודה וינשטיין, שאמר בפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין: "אני מאוד חרד לזכות ההגנה ולחופש הביטוי, כל מי שמכיר אותי יכול להעיד על כך, בשנים שאני יושב על כס היועץ המשפטי עברו בפני נושאים כאלה והייתי צריך להתיר או לאסור הפגנה. בדרך כלל כוחות הביטחון, לרבות ראש הממשלה או שר, היו פונים אליי בבקשה כזו או אחרת". היא ציטטה שוב את וישטיין שאמר כי "לאורך השנים המדיניות הייתה לאפשר מרחב פעולה למפגינים… אם הייתה פה מדיניות מכוונת של יד קשה, אני מתקשה לראות את ההצדקה שלה".

הפרקליטה טענה עוד בבית המשפט, כי "התחושה היא שהפגנה שהתרחשה על המדרכה היא חוקית, כאשר המשטרה ביד קשה פיזרה את ההפגנה תוך פגיעה ממשית בנאשמת ובאחרים, גם במהלך הפיזור וגם בתחנת המשטרה. כאשר ביקשו לערוך חיפוש בהפשטה של הנאשמת".

לגבי פגישת הגישור אליה הפנה השופט בפסיקתו הקודמת בינואר השנה, אמרה לסקי שזו הייתה פגישה מבזה: "בניגוד מוחלט ותוך זלזול בהחלטת בית המשפט, התקיימה פגישה באופן פורמאלי. הגיעו לשם שתי תובעות, אך ללא שום סמכות לקבל החלטה", סיפרה לסקי לבית המשפט, "מבחינתי, הפגישה לא התקיימה".

"טענות חברתי מקוממות, שלא לומר פוגעות", הגיב התובע, עורך הדין גבי פרי. הוא הסביר כי ההחלטה בתיקים האלו מערבת את כל חטיבת התביעות. "יש שיח ויש דיון". לגבי דבריה שהפגישה עם נציגות התביעה היה מבזה ולא רצינית הוא אמר: "לבוא ולומר שהפגישה הזו הייתה לריק, לטעמי זה לא ראוי". הוא ציין בפני השופט כי לסקי גם אמרה לו "שאין מקום לגישור".

השופט עוזיאל החליט לדחות פעם נוספת את הדיון והחליט כי "ממונה מטעם תביעות תל-אביב ייפגש עם עוה"ד לסקי". הדיון נדחה איפה ל-8 בחודש יולי הקרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן