Skip to content

"בלינג רינג" יפתח את הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בת"א

סרטה המדובר של הבמאית סופיה קופולה, בתו של הבמאי פרנסיס פורד קופולה, יוקרן ב-19 ביוני. הפסטיבל, שנחשב לגדול מסוגו בעולם, יארח עשרות במאים מחו"ל ויוקרנו בו כ-250 סרטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירוע הפתיחה החגיגי של הפסטיבל הבינלאומי ה-15 לסרטי סטודנטים יערך בגן הפסגה ביפו העתיקה, ויכלול את הקרנת הסרט "בלינג רינג", סרטה החדש והמדובר של הבמאית זוכת האוסקר ("אבודים בטוקיו"), סופיה קופולה, בתו של הבמאי פרנסיס פורד קופולה. הסרט יוקרן באורך מלא בבכורה ישראלית על מסך ענק תחת כיפת השמיים. מה-20 ביוני, יעלה הסרט גם בבתי הקולנוע לב ברחבי הארץ.

מבוסס על סיפור אמיתי שהסעיר את הוליווד. "בלינג רינג"

"בלינג רינג" מבוסס על סיפור אמיתי, שהסעיר את מדורי הרכילות והפלילים בשנים 2008-9 . הסרט ומספר על חבורת בני נוער עשירים מלוס אנג'לס, שהיו אובססיביים לאופנה ולתהילה, ופרצו לבתיהם של מפורסמים בהוליווד – פריס הילטון, מייגן פוקס, לינדסי לוהן ואחרים, לאחר שהשיגו את כתובתם באינטרנט, ושדדו פריטי אופנה יוקרתיים בשווי 3 מיליון דולר.

אורחים בפסטיבל

אורחי הכבוד יקיימו כיתות אמן, יקרינו ממיטב סרטיהם, ישפטו בתחרויות השונות וירצו כחלק מכנסים ייעודיים. בין האורחים: ג’יימס מנוס ג’וניור (מפיק סדרת הטלוויזיה "דקסטר", במאי ותסריטאי), פן-אק ראטנארואנג (במאי תאילנדי עטור פרסים), קתרין ברייה (יוצרת קולנוע, יו"ר חבר השופטים של התחרות הישראלית לסרטים קצרים), מישל אנגלרט (צלם, "כנס עתידנים" סרטו החדש של ארי פולמן), ג’ורג’ בולון (מנהל פסטיבל הסרטים היוקרתי "קלרמונט פראנד"), ג’ייסון טיילור (מפיק H+, "אקס מן", נשיא חברת ההפקה של בריאן סינגר), סטיאורט הנדלר (במאי H+), נביל עיוש (במאי מרוקני עטור פרסים).

בתחרות הישראלית והים תיכונית ישפטו יעל אבקסיס (שחקנית ומפיקה), אסף אמיר (מפיק), דני מוג'ה (שחקן, מפיק, מבקר ומרצה), מני יעיש (במאי ותסריטאי "המשגיחים", קאן 2012), מירה עווד (שחקנית).

אורחי כבוד נוספים, שישתתפו בכנס בנושא קולנוע ומדיה פלסטינים: איבתיסאם מרעאנה (תסריטאית ובמאית), סלאח בכרי (שחקן קולנוע ותיאטרון "ביקור התזמורת"), גיא דוידי (תסריטאי ובמאי "חמש מצלמות שבורות"), תאופיק אבו ואיל (תסריטאי ובמאי "עטש"- צימאון), נורמן עיסא (שחקן ובמאי תיאטרון "עבודה ערבית"), אחמד ברגותי (במאי, מפיק ועורך). את הפסטיבל ינחו עלמה זק ורועי בר-נתן.

אירועי הפסטיבל

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים יתקיים בין ה-19 ל-24 ביוני בסינמטק תל-אביב וברחבי העיר. במסגרת האירועים יוקרנו למעלה מ-250 סרטים, יגיעו לארץ עשרות במאים מחו"ל, ויחולקו פרסים בשווי כולל של כ-150 אלף שקל. הפסטיבל, שנוסד בשנת 1986 על ידי סטודנטים מהחוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, ועבר השנה לראשונה למתכונת חד שנתית, מדורג כיום כפסטיבל הגדול מסוגו בעולם ע"י ארגון CILECT היוקרתי.

הסרטים שמשתתפים בפסטיבל נוצרו על ידי יוצרים צעירים בוגרי בתי הספר ללימודי קולנוע בישראל וברחבי העולם. הפסטיבל מורכב מעשר מסגרות, כשהמרכזית בהן היא התחרות הישראלית לסרטים קצרים, ולצידה מסגרות נוספות ובהן תחרות סרטים קצרים ממדינות הים התיכון ומדינות ערב, כנס ניו מדיה, הקרנת סרטי ביכורים של בוגרי החוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, כנס המוקדש לקולנוע ולתקשורת הפלסטיניים והקרנות של מבחר סרטי סטודנטים מרחבי העולם.

 לתכנית המלאה: http://www.taufilmfest.com/pages/program

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן