Skip to content

שיא השכרות הרכב לפנינו. כמה עצות לשוכר

גיל שגיב, מנהל השיווק של חברת Avis, נותן המלצות וטיפים לשוכר רכב בחו"ל. מתי להזמין, מה לבדוק ועוד כמה עצות מעשיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פניתי למנהל השיווק של אחת מחברות השכרת הרכב הגדולות, גיל שגב, על מנת לקבל עצות בנוגע להשכרת רכב בחו"ל בשיא עונת הטיולים וההשכרות.

מתי להזמין? מומלץ לבצע את ההזמנה והתשלום עבור הרכב בארץ, לפני היציאה לחו"ל. בדרך כלל עלות השכרת רכב בחו"ל יקרה בעשרות אחוזים, ותשלום לפני היציאה מהארץ חוסך את עלויות ההמרה ממטבע זר למטבע ישראלי. בנוסף, הזמנה מראש חוסכת עוגמת נפש במקרה של אי זמינות כלי רכב בסניף ההשכרה בחו"ל (וזה עלול לקרות, בעיקר בעונות הנסיעות החמות).

מומלץ לבצע את ההזמנה מספר חודשים מראש. בעונת הנסיעות, קיץ וחגים, קיים מחסור תמידי בכלי רכב במדינות רבות באירופה וצפון אמריקה, ומי שלא ביצע הזמנה מראש עלול למצוא עצמו ללא רכב.

השכרת רכב על בסיס שבועי או יומי? מומלץ לשכור רכב על בסיס שבועי, שכירות זו זולה משכירות על בסיס יומי. בחברות השכרה רבות עלות השכירות השבועית שווה או זולה לעלות שכירות בת חמישה ימים. אז שווה לבדוק.

מומלץ לשכור רכב בחברה גדולה ומוכרת בעלת פריסה רחבה של סניפים, לצורך גמישות מבחינת מקום קבלת הרכב ומקום החזרתו, וכן למקרים בהם נדרש סיוע של החברה. במהלך חופשה בחו"ל, לא נרצה שתקלה כלשהי תעיב על ההנאה ותקלקל את החופשה. לכן כדאי לקחת את הרכב מחברה גדולה עם פריסת סניפים נרחבת. עבור חסכון של דולר או שניים, חבל לקחת את הסיכון שאולי תתרחש, חס וחלילה, תקלה ותמצא את עצמך ללא גב של חברה אמינה.

להצטייד בשובר ומספר הזמנה בתחנת איסוף הרכב – יש להגיע לתחנת האיסוף כשבידיכם מספר ההזמנה והשובר שקיבלתם בארץ. הדבר יחסוך חיפושים אחר פרטי ההזמנה שלכם במחשב הסניף.

פרטים שכדאי להצטייד איתם מראש לפני שכירת הרכב – חשוב לבדוק מהן הדרישות במדינה/מדינות בהן תטיילו: גיל הנוהגים ברכב, סוג הרשיון התקף – יש לבדוק אם במדינה אליה אתם נוסעים תקף רישיון הנהיגה הישראלי. אנו ממליצים כי בכל מקרה תצאו לחו"ל עם רישיון נהיגה בינלאומי, אותו יש להחזיק בצמוד לרישיון הישראלי. מה שבטוח – בטוח.

מסים וביטוחים – חשוב לברר מה גובה ההשתתפות העצמית במקרה תאונה או גניבה, דמי החזר במקרה שהרכב מוחזר ביעד אחר מזה שבו נלקח ועוד. בנוסף, מומלץ לברר מראש, בעת ההזמנה בארץ, האם ניתן לרכוש תוכנית המכילה ביטול של תשלום ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה או גניבה. תשלום השתתפות עצמית שכזו עלול להגיע למאות יורו / דולרים, תשלום שעלול לגרום למיצוי מסגרת האשראי בכרטיס האשראי שלכם, ולקלקול חוויית החופשה. ביטול תשלום זה מראש חוסך את עוגמת הנפש. יש לשים לב שמדובר בביטול ההשתתפות העצמית ולא "החזר" (החזר – קודם משלמים ואח"כ רודפים אחר הזיכוי, בעוד ש"ביטול" משמעו אי תשלום כלל).

חובה לצאת עם כרטיס אשראי בינלאומי תקף למדינת היעד. בלעדיו לא ימסרו לכם את הרכב, גם אם שילמתם את כל עלויות ההשכרה מראש. כרטיס אשראי זה נועד לכיסוי הוצאות שאינן מכוסות במסגרת התשלום על הרכב השכור : תשלום על כבישי אגרה, דוחו"ת חניה / משטרה וכו'.

מכשיר ניווט – כיום אפשר להזמין מראש מכשיר ניווט במדינות רבות באירופה ובארה"ב. הסתייעות במכשיר ה- GPS תחסוך זמן, טרחה ותהפוך את חוויית החופשה למהנה הרבה יותר. שימו לב כי בחלק מקבוצות הרכב, במיוחד בכלי הרכב היוקרתיים, מכשירי ניווט מגיעים כחלק בלתי נפרד מהרכב.

ילדים – לנוסעים עם הילדים לטיול רצוי לבדוק מראש עד איזה גיל חייבים הילדים לשבת בכסא בטיחות במדינה בה מבקרים; במידת הצורך יש להזמין מראש כסא או בוסטר. כמו כן מומלץ להיערך עם דיסקים לשמיעה במהלך הנסיעה.

חיסכון בעלויות התקשורת – חברות השכרת רכב רבות מציעות אמצעים להוזלת עלויות התקשורת בחו"ל, המאפשרות להמשיך להיות מחוברים גם ברכב. כרטיס SIM גלובאלי, ראוטר סלולרי המאפשר חיבור לאינטרנט מכמה מכשירים בעלות קבועה ונמוכה מאוד – אלה ועוד ישדרגו את החופשה. כך תוכלו להמשיך להיות מחוברים מכל מקום, לאפשר לעצמכם ולמשפחה לגלוש באינטרנט בחופשיות בלי לדאוג לעלות, ואף להתקשר הביתה מתי שתרצו ומהיכן שתרצו.

איסוף והחזרת הרכב – מומלץ לוודא מראש את המיקום המדויק ושעות הפעילות הן של הסניף בו לוקחים את הרכב והן של הסניף בו מחזירים את הרכב. במידה ויש שינויים בהזמנה לאחר שבוצעה, יש לעדכן את חברת ההשכרה על מנת שתוכל להיערך בהתאם. רצוי לבדוק אם יש לחברת ההשכרה סניף שפעיל 24 שעות ביממה ולהצטייד במספר הטלפון של סניף זה למקרי חירום. מומלץ שלא לאחר בהחזרת הרכב – איחור של חצי שעה ומעלה יגרור חיוב של יום נוסף, כך שכדאי לקחת מקדם ביטחון ואף להקדים במספר דקות. כמו כן מומלץ להחזיר את הרכב בשעות הפעילות של הסניף.

תא המטען – הישראלים אוהבים לצאת לחו"ל עם כבודה רבה, אך לשכור מכוניות קטנות על מנת לחסוך בעלויות השכרת הרכב. כדאי לבדוק מראש את סוג הרכב שהוזמן וגודל המטען כדי לא להיתקל בבעיה של חוסר מקום. למשפחה בת 4-5 נפשות מומלץ להזמין רכב משפחתי כדוגמת רנו סניק או אופל זאפירה. מחיר ההשכרה היומי של רכב כזה הוא אופטימלי יחסית לגודל הרכב ומקום האחסון שיש בו.

מצב הרכב בעת קבלתו – מומלץ לבדוק את הרכב עם קבלתו ולוודא שכל הפגמים יצוינו בטופס ההשכרה כדי שלא תחויבו בעת ההחזרה בנזקים שלא אתם גרמתם.

החזרת הרכב – בזמן החזרת הרכב וסגירת חשבון יש לוודא כי יש אישור שהרכב הוחזר באותו המצב שבו נלקח. בנוסף יש לוודא שיש בידיכם את כל מסמכי הרכב כולל ספר הרכב וכן את ציוד החירום הדרוש למקרה של תקר או תקלה אחרת. כמו כן יש לוודא באיזה דלק יש לתדלק ברכב. רצוי להחזיר את הרכב עם מכל דלק מלא. מכל לא מלא יגרור חיוב בתעריף גבוה ממחיר תדלוק בתחנת דלק. במקרה של תאונה או גניבה של הרכב יש לדווח לחברת ההשכרה ולמשטרה המקומית באופן מיידי. במקרה של תאונה, יש למלא דו"ח נזק ולציין את כל הפרטים של צד ג'. מומלץ לשמור העתקים של כל הטפסים עבור הביטוח ולצלם את הנזק שנגרם לרכב לצורך תיעוד.

הנחיות משרד התחבורה לרשיון רכב בחו"ל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן