Skip to content

ספייס 250 – הופכת פצצה רגילה למתקדמת

רפאל תציג בסלון האווירי בפריז, הנפתח השבוע, מגוון רב של יכולות ומוצרי לחימה וביניהם: ספייס 250, כיפת ברזל, שרביט קסמים, פוד לייטנינג לתצפית ולתקיפה, אימילייט, מערכת תקשורת רב חיישנית, ומשפחת טילי ספייק המשוגרים מכלי רכב, ספינות קלות ומסוקי תקיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת רפאל תציג בסלון האווירי בפריז, הנפתח השבוע מגוון רב של יכולות ומוצרי לחימה מתקדמים. בסלון תוצג לראשונה גרסה חדשה של מערכת הספייס (Spice) – ספייס 250. מדובר במערכת הנחיה מתקדמת המעניקה לפצצה רגילה יכולות מתקדמות והופכת אותה לנשק "מנגד" מדויק בעל יכולת זיהוי ועדכון של המטרה. ‏נשק ירי-מנגד הוא נשק התקפי המופעל נגד מטרה ממרחק העולה על הטווח היעיל של נשקם של המגנים, כך שבפועל ‏התוקפים אינם חשופים לירי הגנתי.

ספייס 1000. יכולות תקיפה מרחוק
ספייס 1000. יכולות תקיפה מרחוק

 

למערכת זו תכונות ויכולות דומות לאלה של גרסאות הספייס 1000 והספייס 2000, לרבות טווח המעוף של עד 100 ק"מ. טווח זה מאפשר לטייס לשגר את החימוש ממרחק רב, לרוב בלי להסתכן בפגיעה מעל שטח אויב. גם למערכת הזאת יש כבר הוכחה מבצעית בשדה הקרב והיא נמצאת בשירות חיל האוויר ובכמה חילות אוויר זרים. המערכת היא אוטונומית ומסוגלת לפגוע במטרות ניידות ונייחות בדיוק גבוה ביותר.

מערכות הגנה אוויריות

כיפת ברזל. שיגור טיל טמיר.
כיפת ברזל. שיגור טיל טמי"ר.

 

במסגרת הסלון תציג רפאל מגוון של מערכות הגנה אוויריות כדוגמת מערכת כיפת ברזל להגנה מפני טילים ורקטות קצרות טווח, בשילוב מערכת מיקאד לשליטה ובקרה ומערכת הספיידר, המבוססת על טילי הדרבי והפיתון 5. כמו כן תציג רפאל את מערכת שרביט קסמים להגנה אווירית מפני מגוון רב של טילים ורקטות בתחום האטמוספרה. בנוסף יוצגו מערכות לייטנינג – פוד אלקטרוני-אופטי המתקדם מסוגו בעולם לתצפית ולתקיפה למטוסי קרב ורקילייט – פוד אלקטרוני-אופטי לתצפית ולאיסוף מודיעין בזמן אמת.

מערכות תקשורת

רפאל תציג גם את מערכת התקשורת אימילייט – מערכת רב חיישנית, בעלת יכולות קבלה, עיבוד והפצה של מידע מודיעיני, המגיע ממספר רב של פלטפורמות מודיעיניות ו-Global Link, מערכת לתקשורת בין פלטפורמות אוויריות ויבשתיות.

משפחת טילי ספייק

בתערוכה תוצג גם משפחת טילי הספייק, טילים אלקטרו-אופטיים טקטיים מדוייקים ורב תכליתיים לטווחים שונים מ-1.5 ק"מ ועד 25 ק"מ, הנחשבים למתקדמים מסוגם בעולם ושניתנים לשימוש ולשיגור על ידי כוחות חי"ר מעל גבי כלי רכב, ספינות קלות ומסוקי תקיפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן