Skip to content

הסלמה: פקיסטן תציב נ.מ בגבולה עם אפגניסטן בתגובה לתקיפת נאט"ו

פקיסטן חסמה נתיבי אספקה לבסיסי נאט"ו באפגניסטן לאחר מותם של 24 מחייליה בהפצצת כוחות נאט"ו. ארה"ב נדרשה לפנות בסיס צבאי. יחסים בסכנה.  מאת אורי קציר פקיסטן תפרוס מתקנים להגנה מפני תקיפה אווירית סמוך לגבול עם אפגניסטן וכוחותיה הורשו להשיב אש במקרה תקיפה נוספת של כוחות נאט"ו. כך החליטה ממשלת פקיסטן בעקבות מותם של 24 מחייליה, בהפצצה אווירית של נאט"ו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פקיסטן חסמה נתיבי אספקה לבסיסי נאט"ו באפגניסטן לאחר מותם של 24 מחייליה בהפצצת כוחות נאט"ו. ארה"ב נדרשה לפנות בסיס צבאי. יחסים בסכנה.

 מאת אורי קציר

פקיסטן תפרוס מתקנים להגנה מפני תקיפה אווירית סמוך לגבול עם אפגניסטן וכוחותיה הורשו להשיב אש במקרה תקיפה נוספת של כוחות נאט"ו. כך החליטה ממשלת פקיסטן בעקבות מותם של 24 מחייליה, בהפצצה אווירית של נאט"ו על מטרות אפגניות באזור. כך הודיע לקבינט ולסנאט ראש אגף המבצעים בצבא פקיסטן, הגנרל אשפק נאדים.

התקרית החמירה את יחסיהן המתוחים ממילא של ארצות הברית ופקיסטן.

ב-26 בנובמבר, במהלך תקיפת מטרות באפגניסטן, סמוך לגבול עם פקיסטן, נהרגו 24 חיילים מצבא פקיסטן. נאט"ו וארה"ב התנצלו מיד והודיעו  שיחקרו את שהתרחש במהלך ההפצצה. פקיסטן לא קיבלה את ההתנצלות והחליטה על חסימת נתיבי האספקה העוברים דרכה לכוחות נאט"ו המוצבים באפגניסטן. במקביל, נדרשה ארצות הברית לפנות את אחד מבסיסיה הצבאיים, הממוקם בפרובינציית בלוצ'יסטן. 

בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

מקור בפקיסטן אמר לסוכנות הידיעות הבינלאומית יונייטד פרס כי "לאחר מתקפת נאט"ו ב-26 בנובמבר על שני מוצבים במוהמאנד, אנו חוששים מפני התקפה שתבוא מהגבול המערבי. לפיכך, הוחלט לערוך כלי נשק נגד מטוסים באזור".

ישיב אש. הרמטכ"ל הפקיסטני, הגנרל אשפק פרווז קאייאני

רמטכ"ל צבא פקיסטן, הגנרל אשפק פרווז קאייאני, אישר למפקדי הכוחות המוצבים בסמוך לגבול להגיב באש על כל פלישה צפויה גם ללא קבלת אישור לכך מהפיקוד העליון. פקיסטן טוענת כי תקיפת נאט"ו לפני כשבועיים בוצעה ללא כל סיבה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, העביר מסר תנחומים לנשיא פקיסטן, עלי זרדארי, ובו הבהיר כי ההתקפה לא כוונה נגד פקיסטן וחזר על מחויבותה של ארצו לבצע חקירה מלאה של המבצע ושל תוצאותיו.

 מקור: יונייטד פרס.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן