Skip to content

אסד מאיים: "ההתנגדות תהיה מחושבת וממושכת"

הנשיא הסורי התראיין לכלי תקשורת בירדן ואיים שוב בפתיחת מלחמה עם ישראל. צבא סוריה מתכונן לפעול לכיבוש חבל אלפו (חאלב). הלילה טענו דוברי הצבא הסורי כי הושמדה יחידת מורדים שניסתה להיכנס לסוריה מטורקיה. דיווחים על כך שארה"ב צפויה לחמש את המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא נפסיק לסייע להתנגדות ולא נוותר על סנטימטר מאדמותינו הכבושות", צוטט היום (שני) נשיא סוריה, בשאר אסד, בעיתון הלבנוני אל אחבאר הלבנוני המקורב לארגון החיזבאללה. לפי הדיווח ניפגש אסד עם עיתונאים ירדנים ואמר להם כי הוא "רציני לחלוטין" בדבריו על פתיחת מערכה צבאית מול ישראל ברמת הגולן.

אסד מפרט: "אין בכוונתו לשגר לישראל פגזים מאולתרים באופן אקראי מפעם לפעם. ההתנגדות תהיה מחושבת ומתמשכת, ותדאג תמיד לשמור על יוזמה ולקבוע את זירת הסכסוך באופן שישרת את המאבק ויפגע באויב". אסד הדגיש כי סוריה לא תוותר על "העקרונות הלאומיים שלה ועל זהותה הערבית, כולל מחויבויותיה". הוא הדגיש כי כל עוד הוא בשלטון: "לא נפסיק לסייע להתנגדות ולא נוותר על סנטימטר מאדמותינו הכבושות. בנוסף לכך, לא נוותר על העצמאות שלנו. אני מוכן להקריב קורבן כדי שסוריה לא תיפול קורבן לידי האמריקנים והציונים ולידי יתר הכופרים ומדינות המפרץ".

חאלב על הכוונת של צבא אסד (צילום אילוסטרציה של "לבנון ניוז")
חאלב על הכוונת של צבא אסד (צילום אילוסטרציה של "לבנון ניוז")

כלי התקשורת הערביים בסוריה, בלבנון ובמצרים מדווחים היום, כי הצבא הסורי החל להתארגן לכיבוש מחוז אלפו (חאלב) מידי המורדים לאחר שהצליח לכבוש מידיהם את העיר קוסייר. בסוף השבוע התנהלו קרבות קשים בין צבא סוריה למורדים על השליטה במעבר הגבול קוניטרה כשכל צד מכריז מעת לעת על כיבוש המעבר מידי הצד הנגדי.

הבוקר פרסמה סוכנות הידיעות הסורית SANA, כי צבא סוריה הצליח למנוע מעבר לוחמים חמושים מטורקיה לסוריה באזור הכפר נבי אל-מור המצוי באזור לאטקיה. לפי הסוכנות, הצליח הצבא להרוג את כל "לוחמי היחידה של החמושים, ונשקם והחימוש שנמצא עליהם הושמד".

הבוקר הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "מי שמאיים לפגוע בנו או פוגע באזרחי ישראל – ייפגע". עוד אמר: "אנחנו מתמודדים עם ההתפתחויות הללו בנחישות. זה מחייב אותנו לשמור על ביטחון אזרחינו".

הלילה דיווחו כלי תקשורת וסוכנויות זרות כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להחליט על חימוש המורדים באמצעי לחימה. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו כי בהמשך להחלטה הצפויה, תישקל גם האפשרות לשלוח סיוע של מטוסים שייצרו אזור האסור לטיסה בשמי סוריה – דבר אותו שוקלת ארה"ב זה זמן מה. אפשרות זו נחשבת לסבירה פחות, כי היא דורשת הפעלה של אמצעי לחימה אמריקניים שיאכפו את איסור הטיסה. לעומת זאת, שליחת אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית מקבלת תמיכה רחבה יותר על רקע התחזקותו של צבא סוריה בקרבות מול המורדים, החימוש והסיוע שהוא מקבל מאיראן ומרוסיה וההצטרפות של לוחמי החיזבאללה לעזרת הצבא הסורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן