Skip to content

גרמניה ה"ציונית" פרשה מאיגוד העיתונאים הבינלאומי

העולם כולו נגדנו, כי אנחנו המדינה הכי חשוכה בעולם. הכי אכזרית. מי שיקרא את הדו"חות שמנפיקה הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים, שמקום מושבה בבלגיה, עלול לאמץ את תפישת העולם לפיה ישראל היא המדינה המשליטה את משטר הדיכוי הקשה ביותר בעולם. אנחנו, ולא סוריה שכנתנו או מדינות אחרות, שתחת משטרן מתבצע רצח עם בחסות התקשורת העולמית שמיטיבה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים התכנסה בשבוע שעבר בקונגרס העולמי שלה, שהתקיים בדבלין, אירלנד. שוב אפשרה הקבוצה את בחירת ג'ים בומלהה לכהונת נשיא הפדרציה, זו הקדנציה השלישית ברציפות. בומלהה הבריטי מנהל מסע הכפשה עקבי נגד ישראל המתנוססת לנגד עיניו כדגל שחור. בשבוע שעבר נפל דבר. במסגרת הקונגרס של הפדרציה באירלנד הכריז איגוד העיתונאים הגרמני על פרישתו מהפדרציה הבינלאומית וזכה לתואר הגנאי "ציוני". אליו הצטרפו ארגוני עיתונאים מעוד עשרים ושלוש מדינות.

הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים IFJ

בכינוס בדבלין בשבוע שעבר נרשם עוד ציון דרך באג'נדה האנטי ישראלית של האיגוד, כאשר ישראל זכתה שוב לגינוי מקיר לקיר. תודות לתרומתו הטרומית של בומלהה, נעלמו מהדו"ח הסופי של הקונגרס העוולות של המשטר הסורי שבחסותו נהרגו עשרות אלפי אזרחים ובהם עיתונאים. הדו"ח גם לא התעכב על מעורבות משטרים אפלים כמו זה של איראן, בחסימת חופש המידע והדיבור.

הקונגרס בחר לא לדון בנושאים אלה, למרות שעל פי הדו"ח של הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים עצמה, נרצחו בשנת 2012 מאה ועשרים ואחד עיתונאים ברחבי העולם, 36 מהם בסוריה, 18 בסומליה ועשרה עיתונאים במקסיקו כמו גם בפקיסטן.

במסווה של דאגה לשלום העיתונאים קיבלו בקונגרס את חברי המשלחת הפלסטינית בחיבוק חם ואימצו את טענותיהם אחת לאחת, בלי להותיר לתגובות ישראל סיכוי כלשהו. טענות ישראל נדחו על הסף מבלי שאיש יטריח את עצמו לבדוק את אמיתותן.

ג'ים בומלהה, אוהד ישראל (תצלום מעמוד הפייסבוק שלו)

וכך נמצא כי חלק הארי של הדו"ח שהונפק בדבלין הוקדש ל "הפגזת  עיתונאים בעזה על ידי ישראל". הדו"ח, המתייחס למבצע עמוד ענן, מתאר תמונה קשה, לפיה טיווחה ישראל במכוון מטרות עיתונאיות תמימות שלא היו להן יד ורגל בטרור. בהפגזת בניין המדיה בעזה, מציין הדו"ח,  נפצעו עשרה עיתונאים. זאת ועוד, שלושה עיתונאים נוספים נהרגו מפגיעה ישירה של צה"ל במכונית בה נסעו, למרות שעל מכוניתם היה כתוב  PRESS  ו-TV.

איש מהחתומים על הדו"ח לא העלה בדל שאלה סביב טענות ישראל כי היה מדובר בטרוריסטים מהחמאס ולאו דווקא בכתבים שיצאו לשליחות עיתונאית. איש לא תהה אם די בעיטור רכב בכתובות "עיתונות" כתעודת ביטוח למחבלים בדרכם לפיגוע טרור.

כאמור, תרומתו של בומלהה לעיוות המציאות אינה מוטלת בספק. בומלהה הוא האחראי, ככל הנראה, לתיאור תפקידי הפדרציה בהגנה על עיתונאים בדף הוויקיפדיה של האיגוד. מי שיעיין בדף הזה יגלה כי בלעדי ישראל, הממלאת את חלק הארי של העמוד, פעילות הפדרציה היתה מתרוקנת מתוכן. בומלהה גם פתח בלוג אישי. הפוסט הראשון שכתב מתייחס לנעשה בעזה – תוך גינוי ישראל, כמובן.

דו"ח דבלין מצטט ארגוני זכויות אדם שקבעו כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה ודוחה את הצהרות דובר צה"ל וממשלת ישראל, לפיהן היו אותם "עיתונאים" מטרה צבאית. הדו"ח מגנה את הצידוק שסיפק דובר ממשלת ישראל מרק רגב לפגיעה בגג בניין המדיה משום שהיו בו תשתיות תקשורת של החמאס. עוד אישרר הקונגרס את ההחלטה בדבר זכאותם של כל העיתונאים העובדים בעזה להגנות אזרחיות על פי הסכם ז'נווה האוסר התקפות על אתרים אזרחיים. הקונגרס מוסיף ומבהיר כי לישראל אין זכות להגדיר מיהו עיתונאי ומי אינו כזה ומורה לוועדה להוצאה לפועל של הפדרציה לדרוש מממשלת ישראל לפעול על פי כללי המועצה לזכויות האדם.

כאמור, כל ההחלטות הללו של הקונגרס לוו בעזיבה רועמת של גרמניה "הציונית" ושל חברות אחרות. הקונגרס אף דורש להאיץ בארגוני העיתונאים בישראל לא לשתוק "לנוכח הפרות החוקים הבינלאומיים ולדרוש מממשלת ישראל לחדול לטווח עיתונאים".

בשורה האחרונה, אולי כדאי להביא לידיעת הקונגרס המכובד כי ארגוני העיתונאים בישראל לא עטו על האופציה להצטרף כחברים בפדרציה. אחד המניעים שהוזכרו בהקשר זה הוא יחסו החד צדדי של נשיא הפדרציה, לפחות לשלוש השנים הקרובות.

 

1 Comment

  1. שייקה קומורניק
    11 ביוני 2013 @ 21:02

    ישר כוח על הכתבה אורה,
    מהיכרותי עם הנושא והנפשות הפועלות אני יכול להוסיף כהנה וכהנה על פועלו של העיתונאי הדגול בומלהה כגון דו"ח זדוני שהוא הגיש לאו"ם על רדיפת עתונאיות במדינת ישראל..(הוא הודה שהדו"ח שגוי מיסודו אך סירב למשכו חזרה ולהתנצל ) ומשלחות שונות שהוא ארגן לגדה ועזה . לאיש יש אג'נדה פוליטית ברורה פרו- פלסטינית והוא לא נותן לשום עובדה לבלבל אותו . הוא לא לבד, ארגון העיתונאים הבריטי הלאומי NUJ הוא עויין רובו ככולו . ועובדה חשובה נוספת שכל אותן מדינות פרשו על רקע "אי סדרים חמורים" שלא לומר זיופים בבחירות בדבלין וסירוב בומלהה לערוך בחירות חוזרות .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן