Skip to content

יעלון: "מסע דה לגיטימציה שיטתי ומכוער נגד משרתי הקבע"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון מאשים: "אני מתקשה להבין כיצד מרשים לעצמם גורמים כאלו ואחרים, שתמיד עושים זאת בעילום שם, לפגוע באופן מכוער כל כך בציבור משרתים שלם, גברים ונשים, ולהציג אותם כגזלנים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, תקף היום בכנסת, במסגרת יום ההוקרה לאנשי המילואים, את מה שכינה "מסע הדה לגיטימציה", המתנהל נגד ציבור משרתי הקבע בצה"ל.

"עלינו למנוע שיח כפי שמתנהל בימים האחרונים, ומהותו מסע דה לגיטימציה שיטתי ומכוער כלפי ציבור משרתי הקבע בצה"ל, תוך חשיפת נתונים אודות שכרם באופן מניפולטיבי ומעוות, וכזה שנועד לשסות נגדם את דעת הקהל", אמר יעלון. "עשרות אלפי משרתים, נגדים וקצינים, אשר מחויבים למשימותיהם 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לעיתים מזומנות תוך הקרבת התא המשפחתי – רואים בלב דואב כיצד מתנהלת על גבם מלחמה שאין בה צורך ושנועדה להשחיר את פניהם.

צילום מביקורו שר הביטחון, בתרגיל של גדוד מילואים בבסיס האימון באליקים היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
צילום מביקורו שר הביטחון, בתרגיל של גדוד מילואים בבסיס האימון באליקים היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"אני מתקשה להבין כיצד מרשים לעצמם גורמים כאלו ואחרים, שתמיד עושים זאת בעילום שם, לפגוע באופן מכוער כל כך בציבור משרתים שלם, גברים ונשים, ולהציג אותם כגזלנים", אמר שר הביטחון. "אין לי מילה אחרת לתאר זאת, ואני חש בושה נוכח הדרך הנפסדת הזו. גם אם למישהו יש ביקורת או תהייה, מן הראוי שיעשה זאת באופן ענייני והגון, ולא יפגע בעשרות אלפי אנשי קבע מסורים ומחויבים, וכפועל יוצא מזה יפגע גם בצה"ל".

על הקיצוץ הנדרש במערכת הביטחון אמר השר יעלון: "המשימות הביטחוניות לא נעשות קלות במציאות הכלכלית בפניה ניצבת מדינת ישראל. מערכת הביטחון וצה"ל אינם מנותקים מהמציאות הזו, ונכונים להשתתף בכיסוי הגירעון בתקציב המדינה. אמרנו זאת בתחילת הדרך, במהלך דיוני התקציב ואני חוזר על כך גם עכשיו. המחיר לכך כבד ודורש מאיתנו לצמצם באופן מיידי ודרמטי בכמות האימונים של חיילי המילואים, לשחרר אותם מתעסוקה מבצעית ולהטיל את העומס על הלוחמים בשירות סדיר, לסגור יחידות ולקצץ בתקני כוח האדם. אנו עושים זאת מתוך הבנה שאין דרך אחרת, אך גם בדאגה גדולה שכן האיומים לא פחתו – הם רק השתנו ומציבים בפנינו אתגרים חדשים שאסור שיבלבלו אותנו. עלינו להיות ערוכים להסלמה בכל גזרה, שכן זה יכול להתרחש באחת ואנו עלולים למצוא עצמנו במלחמה. לכן ברור שאנו זקוקים לכם, משרתי המילואים. אין לכם תחליף".

"האיומים לא פחתו – הם רק השתנו". שר הביטחון והרמטכ"ל בתרגיל צה"ל באליקים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"האיומים לא פחתו – הם רק השתנו". שר הביטחון והרמטכ"ל בתרגיל צה"ל באליקים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על מערך המילואים אמר שר הביטחון כי 40 שנה חלפו מאז מלחמת יום הכיפורים. "צה"ל השתנה. החברה הישראלית השתנתה. אך כמה מעובדות היסוד שלנו נותרו בעינן, לא פחות משהיו באותו חורף של שנת 73'. גם היום האויב שמעבר לגבול מחכה לשעה שבה לא נעמוד על המשמר, והוא מאומן יותר, מתוחכם יותר, מסוכן יותר. גם היום מערך המילואים הוא כוח העתודה העיקרי של צה"ל, הכתפיים שעליהם ניצב ביטחונה של מדינת ישראל. ואולי חשוב מכל אלו: גם היום יש אזרחים, אנשי מילואים, שנענים לצו הקריאה, צו הערבות ההדדית ומתגייסים כשהמדינה קוראת להם. אנשים שרוח ההתגייסות והאמונה בצדקת הדרך שלהם לא נופלות במאומה מאלו שאפיינו את אנשי מערך המילואים של 73'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן