Skip to content

לימודי סייבר – תחום לימודים חדש באוניברסיטת ת"א

החל משנת הלימודים הקרובה, יוכלו סטודנטים למדעי הרוח, החברה, משפטים וכן מדעים מדויקים והנדסה לחלוק כיתות משותפות, בהן יידונו נושאים של סייבר ושל לוחמת סייבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 אוניברסיטת תל-אביב מקימה מסגרת חדשה ללימודי סייבר, שיתמקדו במגוון היבטים רב-תחומיים ובין-תחומיים הנוגעים לעולם הסייבר.

לימודי הסייבר יתקיימו בשני ערוצים: הערוץ הראשון,  הערוץ המדעי-טכנולוגי, שבו יתקיימו התמחויות בתכנית בהנדסת חשמל-מחשבים, בלימודי מדעי המחשב, ובמסלול טכנולוגיות מידע בתכנית להנדסת תעשייה וניהול. הערוץ השני,  הערוץ הכללי, שבו ישולבו לימודי סייבר כחטיבה, שיוצעו בשלב ראשון כחלק מתוכניות הלימודים לתואר ראשון במדעי הרוח, במדעי החברה ובמשפטים.

על הקמת התכנית החדשה יודיע מחר נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר בכנס הסייבר הבינלאומי של סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון,  שייערך בשיתוף עם מטה הסייבר הלאומי.  הכנס יתקיים באוניברסיטת תל אביב במעמד נשיא המדינה, מר שמעון פרס.

לדברי  פרופ' ירון עוז, דקאן הפקולטה למדעים מדוייקים באוניברסיטת תל אביב, התכנית נועדה למנף את יתרון הבין-תחומיות של אוניברסיטת תל אביב – ואת התשתית האקדמית הרחבה שלה בתחומי מדעי המחשב, הנדסה, מדעי הרוח, מדעי החברה, ניהול ומשפטים.

החל משנת הלימודים הקרובה, יוכלו סטודנטים למדעי הרוח, החברה, משפטים וכן מדעים מדויקים והנדסה לחלוק כיתות משותפות, בהן יידונו נושאים של סייבר ושל לוחמת סייבר. כך, למשל, יתמקדו הלימודים בהיבט המשפטי של התחום בתהליך בו נובטים דיני סייבר, כדי להדביק את הפער הקיים כיום בראיית התחום הזה, בהשוואה לדיני מלחמה על הקרקע או בים, המכוסים במסגרת אמנת ז'נבה והמשפט הבינלאומי. התוכנית תאפשר לחשוף גם סטודנטים מתחומי מדעי הרוח, החברה והמשפטים גם לצדדים היותר טכניים של התחום: עבודת מחשב, פרוטוקולים של הרשת, הצפנה וכן הלאה. כך, משפטן שיעסוק בדיני סייבר יהיה גם בעל רקע בהיבטים הטכנולוגיים של התחום.

היחידה תציע קורסים בתחום הרשתות, קורסים בכריית מידע, בעיבוד אותות, בלוחמת סייבר – כמו גם קורסים דוגמת מבוא להיסטוריה של תרבות הסייבר, היבטים היסטוריים, היבטים ניהוליים, ניתוח והיבטים כלכליים של עולם הסייבר, סוגיות פרטיות בעולם הדיגיטאלי, שימושים במסגרת מדעי החברה. תלמידי התכנית ישתתפו גם בסדנת סייבר ייחודית שתילמד במסגרת שנתית, שבה יידונו מגוון נושאי סייבר לרבות נושאים בטחוניים, תורת ניהול, כלכלה מודרנית וכו'.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן