Skip to content

גוגל רכשה את וייז

פירסמה את דבר הרכישה בבלוג רשמי של החברה. על פי הערכות מדובר בסכום של כ-1.1 מיליארד דולר. עובדי וייז ימשיכו, בשלב הנוכחי, לעבוד במשרדי החברה ברעננה, כשהמטרה של גוגל לשלב בין המאפיינים הייחודיים באפליקציה של וייז לבין אפליקציית הניווט של גוגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עכשיו זה רשמית. גוגל הודיעה בבלוק הרשמי שלה, כי רכשה את אפליקציית וייז הישראלית. היא לא פרסמה את מחיר הרכישה, אבל לפי הערכות בארץ ובעולם מדובר בכ-1.1 מיליארד דולר.

ווייז - כל הדרך לגוגל. איור מאתר החברה
וייז - כל הדרך לגוגל. איור מאתר החברה

 

"כולנו היינו שם, תקועים בפקק, מתוסכלים מזה שבחרנו את המסלול הלא נכון בדרך לעבודה. אבל תדמיינו שאתם יכולים לראות בזמן אמת את עדכוני התנועה המתקבלים מחברים ועמיתים הנוסעים לפניכם, מודיעים לכם כי בגלל עומס כבד כדי שתבחרו את הנתיב השמאלי, ולקבל מהם נתיבים מהירים יותר", כתב בבלוג הרשמי של גוגל בריאן מק-קלנדון, סגן הנשיא האחראי על תחום המיקום של החברה, שהדגיש, כי "אנו שמחים היום להודיע שסגרנו את הרכישה של וייז".

לדברי מק-קלנדון "צוות פיתוח מוצר וייז יישאר לפעול לעת עתה בישראל. בכך אנו שמחים על האפשרות לשפר את מפות הניווט של גוגל Google Maps באמצעות חלק מתכונות עדכון התנועה של וייז, יחד עם שיפור יכולות החיפוש של גוגל".

"לצמוח ולשגשג"

עוד ציין מק-קלנדון, כי "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קהילת וייז שהיא ה-DNA של יישום זה, על מנת להבטיח שיש להם את מה שצריך כדי לצמוח ולשגשג. קהילת וייז והצוות המסור יצרו מקור נהדר של תיקוני דרך ועדכונים מהירים. אנו מברכים אותם על כניסתם לגוגל ומצפים לעבודה המשותפת איתם במאמץ ליצור מפה מלאה, מדוייקת ושימושית של העולם".

גוגל חסמה אסטרטגית את פייסבוק

על פי הערכות גוגל רצונה של גוגל לרכוש את וייז, כמעט בכל מחיר, היה בגלל החלטתה האסטרטגית לחסום את פייסבוק מלרכוש את החברה הישראלית. לפייסבוק אין שירות כמו מפות הניווט של גוגל ולכן החיבור שלה עם ווייז הוא מתבקש. אבל עיקשותה של פייסבוק להעביר את משרדי וייז לארה"ב הכשיל את המו"מ איתה, ולסדק שנוצר נכנסה גוגל, בהבטחה להשאיר לעת עתה את משרדי ווייז בישראל ובכך היא סגרה את עסקת הרכישה עם ההנהלה הישראלית.

אפשרות שווייז תוטמע בגוגל

יחד עם זאת צריך לזכור, כי לאור ההודעה של גוגל, עובדי וייז ימשיכו, בשלב הנוכחי, לעבוד במשרדי החברה ברעננה, כשהמטרה של גוגל לשלב בין המאפיינים הייחודיים באפליקציה של וייז לבין אפליקציית הניווט של גוגל. אבל אין להוציא מכלל אפשרות כי בטווח הארוך יתכן כי וייז לא תישאר עצמאית אלא תוטמע בתוך גוגל ואולי אפילו בתוך גוגל-ישראל.

הגעתם ליעד. נתניהו מברך את אנשי החברה
הגעתם ליעד. נתניהו מברך את אנשי החברה (צילום: לע"מ)

נתניהו: הטכנולוגיה הישראלית על המפה העולמית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בערב עם ראשי חברת וייז ובהם מנכ"ל החברה נועם ברדין, ובירך אותם על מכירת האפליקציה שלהם לחברת גוגל. "מזל טוב, הגעתם ליעד! העלתם את הטכנולוגיה הישראלית על המפה העולמית! וחוץ מזה אתם גם תורמים לקופת המדינה – בעת הזאת זה דבר מבורך. אני מחכה לסטראט-אפ הבא שלכם! עשיתם עבודה יוצאת מן הכלל".

1 Comment

  1. מנצל
    12 ביוני 2013 @ 15:41

    ביבי למנכ"ל וייז: "ברוכים הבאים לעולם המענקים והטבות המס"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן