Skip to content

בעקבות ועידת הנשיא והפורמולה: תפוסה כ-80% במלונות הבירה

ועידת הנשיא ומרוץ הפורמולה ואירועים נוספים שמתקיימים במקביל, ממלאים החודש את חדרי המלון בירושלים. ועידת הנשיא תביא לבירה כ-3,000 אורחים, כמחציתם מרחבי העולם ואלה דאגו לשריין חדרים בבתי המלון ברחבי העיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר אירועים מרכזיים המתקיימים בירושלים במקביל, מביאים לתפוסה כמעט מלאה במרבית בתי המלון ברחבי הבירה. כך מדווחת סימי מור, מחזיקת תיק תיירות וקשרי חוץ בעיריית ירושלים.

לדבריה, כמדי שנה, תביא ועידת הנשיא לעיר כ-3,000 אורחים, כמחציתם מרחבי העולם ואלה דאגו לשריין חדרים בבתי המלון בבירה. לחגיגת ועידת הנשיא המתקיימת בשבוע הבא, בתאריכים 18-20 ביוני מתווסף השנה גם מרוץ הפורמולה, שמביא לעיר אלפי תיירים ומבקרים. לכך נוספו משחקיה של נבחרת ישראל הצעירה, פסטיבל האור, שעדיין מתקיים ומשך לעיר אלפי תיירים מרחבי הארץ, כמו גם ועידה מתוכננת של קרן קיימת לישראל בשבוע הבא ואליה יגיעו מאות אורחים מחו"ל.

מרוץ הפורמולה ושורה של אירועים בסדרי גודל מרשימים, ממלאים את חדרי המלונות בירושלים
מרוץ הפורמולה ושורה של אירועים בסדרי גודל מרשימים, ממלאים את חדרי המלונות בירושלים

מדיווחים שהתקבלו מבתי המלון, כבר בימים שלפני הוועידה כמעט ולא ניתן היה למצוא סוויטה פנויה במלונות בירושלים, ובשמונה בתי מלון בעיר נרשמה תפוסה מלאה. ממוצע התפוסה בבתי המלון בעיר בתקופת ועידת הנשיא בשנים קודמות היה 65%, אולם לדברי מור, התפוסה השבוע מגיעה ל-75%-80% בממוצע בכלל המלונות.

השנה, גם מלונות קטנים דוגמת מלון ג'רוזלם אין במרכז העיר, זוכה לתפוסה מלאה ומלון מונטיפיורי במרכז העיר נותר עם מלאי מצומצם של חדרים.

מרכז הקונגרסים עובר עיצוב מחדש לקראת ועידת הנשיא

במרכז הקונגרסים בנייני האומה, שם ייערך עיקר הטקס "פונים אל המחר" – ועידת הנשיא החמישית בחסותו של הנשיא שמעון פרס החוגג יום הולדת 90, מתאימים את האולמות השונים לאירוח עשרות הפאנלים והמושבים שמרכיבים את הוועידה. המקום אף עובר עיצוב מחודש לכבוד האירוע. לצורך אירוח וטיפול באורחים, נשכרו מאות דיילים ודיילות, וצוותים מיוחדים של משרד החוץ ילוו את האורחים רמי-הדרג.

סימי מור, מחזיקת תיק תיירות וקשרי חוץ בעיריית ירושלים. גאות באירועים.
סימי מור, מחזיקת תיק תיירות וקשרי חוץ בעיריית ירושלים. גאות באירועים.

בדומה לוועידות הקודמות, גם בוועידת הנשיא 2013 ישתתפו זה לצד זה מנהיגי עולם, הוגי דעות ואנשי מעשה, סופרים ומדענים, אמנים ואנשי דת, ראשי המשק והכלכלה, יזמים, וכן נציגים מדור המנהיגות הבא.

מור: "זה מעודד ומשרה אופטימיות ותקווה שירושלים הופכת לעיר שוקקת וחגיגית מתמיד, גדושה בתיירים ובאורחים מכובדים ורמי-מעלה מכל חלקי הגלובוס. המבקרים והתיירים בעיר נהנים מאירועים איכותיים באולמות וברחבי העיר וירושלים נהנית מתיירות ענפה שתורמת רבות לעיר ולתעשיית התיירות שלה".
ועידת הנשיא ומרוץ הפורמולה יוצרים, כאמור, פעילות תיירותית ערה בירושלים, שכן תייר לן בעיר בממוצע שלושה עד חמישה לילות ומשלם 250 עד 350 דולר ללילה. מעבר לכך, מדובר בתיירים שצורכים שירותים איכותיים ובסה"כ, בממוצע, משאיר כל תייר בעיר סכום של כ- 1,500-2,500 דולר לחופשה.
ולא פחות חשוב: מרוץ הפורמולה וועידת הנשיא, כמו גם הפסטיבל ומשחקי הכדורגל של נבחרות אירופה בירושלים, תורמים למיתוגה של העיר כעיר תיירותית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן