Skip to content

"היעד שלי, פשרה היסטורית שתשים קץ לסכסוך עם הפלסטינים"

אחרי המבוכה בניסוח ההודעה המדינית, שבה התחייבה ישראל ש"לעולם אין לפקפק" בזכותם של הפלסטינים למדינה, חוזר נתניהו לנוסחאות המוכרות. במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, חזר נתניהו על קריאתו לפלסטינים למו"מ ללא תנאים מוקדמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני רוצה שלום. על מנת להשיג שלום, יש לנהל משא ומתן לשלום. אנו רוצים לראות בהצלחת המאמצים האמריקניים. ישראל מוכנה לחידוש שיחות השלום הישירות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן להפסיק את הוויכוח על תנאים מוקדמים. בואו נפתח בשיחות באופן מיידי".

כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שקיים הערב עם ראש ממשלת פולין דונאלד טוסק. אחרי המבוכה הבוקר, בניסוח ההודעה המדינית שבה התחייבה ישראל ש"לעולם אין לפקפק" בזכותם של הפלסטינים למדינה, חזר הערב נתניהו לנוסחאות המוכרות.

בנימין נתניהו ודונלד טוסק: "ישראל ופולין מודאגות מהטבח הנורא המתחולל בסוריה" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
בנימין נתניהו ודונלד טוסק: "ישראל ופולין מודאגות מהטבח הנורא המתחולל בסוריה" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"היעד שלי", אמר נתניהו, "הוא להגיע לפשרה היסטורית שתשים קץ לסכסוך בין ישראל לפלסטינים אחת ולתמיד: מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית, עם הסדרי ביטחון הדוקים לישראל. אני לא מציב אותם כתנאים מוקדמים לשיחות, ואני מצפה לפתוח בשיחות אלה ללא תנאים מוקדמים וללא עיכוב. אני מוכן לשלום מסוג זה. אני מקווה שגם הפלסטינים מוכנים".

על איראן אמר ראש הממשלה: "צריך לשלב את הסנקציות על איראן עם איום צבאי אמין. המשטר האיראני חייב להבין שבדרך זו או אחרת, לא יתאפשר לו להשלים את תכניתו להשגת נשק גרעיני. ובאשר ל'בחירות' כביכול, המתקיימות באיראן השבוע – למרבה הצער, הן לא יניבו שום שינוי משמעותי. המשטר ימשיך להיות מובל על ידי שליט אחד, שימשיך את המרוץ של איראן לעבר פצצה גרעינית".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו למצב בסוריה: "באשר לסוריה, ישראל ופולין מודאגות מהטבח הנורא המתחולל במדינה מיוסרת זאת. ישראל אינה צד בסכסוך הפנימי בסוריה. אולם ישראל תגן על עצמה אם תותקף, ואנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול במקרה של איום על ביטחוננו הלאומי. פולין וישראל מסכימות כי יש להכריע את הטרור. אנו רואים את חיזבאללה פועלים בכל רחבי הגלובוס – במזה"ת, אפריקה, אסיה ואפילו בארה"ב.

"היום, אירופה ניצבת בפני השאלה האם להגדיר באופן רשמי את החיזבאללה כארגון טרור", אמר נתניהו. "איזו שאלה?! אם חיזבאללה אינו ארגון טרור, אינני יודע מהו ארגון טרור. זו לא רק בעיה ישראלית. חיזבאללה רצח על אדמת אירופה. אסור לאירופה להיות אדישה לכל״.

בנושא זה – ההכרה בחיזבאללה – הכחיש היום דובר נציגות האיחוד האירופי בישראל, כי האיחוד האירופי החליט שלא להכניס את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. בהתייחסו לפרסומים שהיו בארץ בנושא זה אמר הדובר, דייוויד קריס, כי "דיווחים אלה אינם מבוססים על עובדות. שום החלטה כזאת לא נפלה. השיחות בין חברות האיחוד האירופי בנושא זה נמשכות. כל החלטה צריכה להתקבל בתמיכת כל החברות באיחוד, פה אחד".

1 Comment

  1. יפה
    12 ביוני 2013 @ 23:44

    נתניהו זיקית – תמיד יחליף את עורו בהתאם לקהל המאזינים שלו. אין להאמין למילה אחת שיוצאת מפיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן