Skip to content

תלונה על תקיפה מינית הוגשה נגד הפעיל בקהילה הגאה

לפני מספר ימים החליטה אישה להתלונן נגד הפעיל העצור בפרשת הרצח בברנוער. היא מאשימה אותו כי תקף אותה לפני כעשר שנים כאשר היתה גבר לפני ניתוח לשינוי מין. לטענתה, בזמנו החליטה לשתוק אך עתה מצאה לנכון להתלונן ולספר את האמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפעיל בקהילה הגאה בהארכת מעצר (צילום מסך)
הפעיל בקהילה הגאה בהארכת המעצר (צילום מסך)

פרשת הרצח בברנוער מסתעפת. חוקרי ימ"ר תל אביב בודקים היום (חמישי) חשד, לפיו הפעיל החשוד בתקיפה מינית של קטין, שבגינה התבצע הרצח המועדון, תקף לפני כעשר שנים אישה שהייתה בעברה גבר ועברה שינוי מין. האישה הגישה בימים אלה תלונה במשטרה בגין ניסיון אונס נגד הפעיל בקהילה הגאה.

לדברי המתלוננת, הפעיל בקהילת הלהט"ב, ששמו עדיין אסור בפרסום, גם הטריד אותה מינית לפני כעשור. חוקרי ימ"ר תל אביב מתכננים לעמת את המתלוננת עם הפעיל.

עדותו של הפעיל חשובה מאוד לפענוח המניע לרצח וחוקרי המשטרה לוחצים עליו עתה שיודה בדבר התקיפה המינית של הקטין או לחלופין, שיודה כי קיים יחסים עם הקטין בעת שזה היה בן 15. בתמורה להודאה הוא יקבל מעמד של עד מדינה, שמשמעותו הפחתה גדולה בסעיפי האישום נגדו. כמו כן, שמו לא ייחשף. הפעיל ממשיך בינתיים להכחיש את המיוחס לו וכך גם הקטין לו מיוחסת הטענה לפיה נאנס בידי הפעיל. לטענת הקטין, שגם שמו אסור בפרסום, מעולם לא קיים יחסים עם גבר והוא איננו הומוסקסואל.

מימין, החשוד המרכזי ברצח: חגי פליסיאן
מימין, החשוד המרכזי ברצח: חגי פליסיאן

מגישת התלונה הסבירה לחוקרים, כי זיהתה את הגבר שתקף אותה בזמנו בעת שהתפרסמו התמונות וצילומי הרצח לפני ארבע שנים, אך העדיפה אז לשתוק. לנוכח השתלשלות האירועים בפרשת הרצח, חזרה בה והחליטה להתלונן. תלונתה של האישה נחשפה הבוקר ברשת ב', בקול ישראל.

במקביל, ערכה המשטרה עימותים בין עד המדינה לבין החשוד ברצח, חגי פליסיאן. במהלך העימות אמר העד לחשוד ברצח כי טרלן חנשיקייב, החשוד בסיוע לפליסיאן, הביא לו את הכובע גרב ואת האקדח. פליסיאן זעם: "אתה שקרן, זבל", הטיח בעד. העד: "הכל סיפרתי להם, אל תשקר". פליסיאן: "כל מה שאמרתי לך על הבר-נוער זה כי הצעת לי 4,000 שקלים ואני אמרתי סתם דברים. אין לי קשר לרצח, אתה המצאת הכול". העד: "אמרת שאתה תפגע בפעיל. למה עשית את זה? למה ירית סתם באנשים?".

בעימות נוסף התעמת עד המדינה עם הקטין, שעל פי החשד נפגע מינית על ידי הפעיל והרצח בוצע כנקמה על כך. עד המדינה: "אתה סיפרת שהוא נגע בך, למה אתה משקר?". הקטין: "אני לא יודע על מה אתה מדבר". העד הטיח בו: "אתה משקר". הקטין: "לא מכיר אותו בכלל. אני לא הומו בכלל ואני מוכן ללכת לפוליגרף".

חגי פליסיאן, תושב בני ברק, בן 23, חשוד כי ביצע את הרצח בליל 1 באוגוסט 2009 במרכז הקהילה ההומו-לסבית במועדון הברנוער בתל אביב, כנקמה על כך שהפעיל בקהילה הגאה תקף מינית את קרובו הקטין.  בעת הרצח היה הפעיל אמור להיות בברנוער, אך ביקש להחליפו באותו ערב ולא נכח במקום בעת הירי. שני אנשים נרצחו ו-11 נפצעו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן