Skip to content

בית הדין לעבודה ביטל את הפיטורים במעריב

הוחלט שהצדדים ינהלו מו"מ אינטנסיבי בעניין עובדי הדפוס. הדיון הבא בבית הדין יתקיים ב-19 ביוני. ההסתדרות בירכה על ההחלטה וקראה להנהלה למצות את המו"מ. גם הנהלת מעריב בירכה את ההחלטה והצהירה על כוונתה להיכנס למו"מ באופן מידי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בית מעריב. הובטח להעסיק את עובדי הדפוס יותר משנה (צילום: שרית פרקול)
בית מעריב. הובטח להעסיק את עבדי הדפוס יתר משנה (צילום: שרית פרקול)

בית הדין האזורי לעבודה בת"א קיבל את בקשת ההסתדרות וביטל את מכתבי הפיטורים לעובדי הדפוס של מעריב. עוד הוחלט שהצדדים ינהלו מו"מ אינטנסיבי בעניין העובדים והשינויים הארגוניים בבית הדפוס. הדיון הבא בבית הדין יתקיים ב- 19.6. מההסתדרות נמסר, כי היא מברכת על ההחלטה וקוראת להנהלה למצות את המו"מ. גם בהנהלת מעריב בירכו על החלטת בית הדין.

60 עובדי הדפוס

מכתבי הפיטורים שבוטלו נשלחו ל-60 עובדי דפוס העיתון, חלקם עובדים ותיקים עם ותק של עשרות שנים במעריב. במסגרת ההסכם לרכישת פעילות מעריב, שעליו חתם שלמה בן צבי הוא הבטיח להעסיקם יותר משנה.

אתמול מסרה ההסתדרות, כי "הנהלת מעריב פיטרה את כלל עובדי הדפוס באופן חד צדדי, יום לפני דיון בבית הדין" לאור זאת הגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בקשת צו המניעה להנהלת מעריב על הפיטורים של כ-60 עובדי הדפוס.

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמיר ירון אמר אתמול, כי "אנו מתנגדים בכל תוקף למהלכים חד צדדיים של ההנהלה. הנהלת מעריב עדיין לא הפנימה שאין תחליף להידברות ולמו"מ עם ההסתדרות ונציגות העובדים. למרות שההנהלה ידעה שמתקיים מחר דיון בנוגע לשינויים הארגוניים בבית הדפוס בחברה, היא פיטרה באופן חד צדדי את כלל העובדים יום לפני הדיון".

היום ביטל, כאמור, בית הדין לעבודה האזורי בתל אביב את מכתבי הפיטורים לעובדי הדפוס של מעריב והנהלת מעריב טוענת עתה, כי "החלטת בית הדין מחייבת את כל הצדדים להיכנס למשא-ומתן באופן מיידי, כפי שביקשנו מהעובדים וההסתדרות במשך תקופה ארוכה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן