Skip to content

"האויב בתוכנו – סטארטרק" עושה את העבודה

סרט האקשן "האויב בתוכנו - סטארטרק" הוא אפריטיף מושלם לגל סרטי המדע בדיוני, שעומדים לכבוש אותנו הקיץ, כולל קריצות לסדרה הקלאסית "מסע בין כוכבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

"האויב בתוכנו – סטארטרק" הוא השני בגרסה החדשה ל"מסע בין כוכבים" הקולנועי, בבימויו המוצלח של ג'יי ג'יי אברמס ("אבודים", "סופר 8"), והסרט הוא אפריטיף מושלם לגל סרטי המדע בדיוני, שעומדים לכבוש אותנו הקיץ. יש נבל נהדר, מנהיג מוטרד, קצת רומנטיקה והומור, והרבה קריצות לסדרה הקלאסית.

אופרת סבון בחלל. התמונה באדיבות גלובוס גרופ

אברמס לא נח לרגע: האקשן מתחיל מיד עם השוט הראשון, כשספוק (זאקרי קווינטו, "גיבורים") נשלח לעכב את התפרצותו של הר געש, שעלול להרוס כוכב מרוחק. תושבי אותו כוכב לא רואים את ספינת החלל אנטרפרייז, כיוון שהיא מוסתרת בלב האוקיינוס, ​​בעת שקפטן ג'יימס טי קירק (כריס פיין, "זאת מלחמה") וד"ר "בונס" מק'קוי (קארל אורבן, "השופט דראד") נמלטים מאותה קבוצה של אזרחים.

בסופה של הרפתקה, ספוק שרוי במצב שעלול להיות קטלני, וזה מאלץ את קירק לקבל החלטה אם לסרב ל"פריים דיירקטיב" (פקודה בה אסורה שום הפרעה להתפתחותן של תרבויות זרות), או להציל את חייו של ספוק. קירק בוחר את חברו על פני ה"פריים דיירקטיב", והוא וספוק ננזפים במשרדו של אדמירל כריסטופר פייק (ברוס גרינווד, "הטיסה", "מקום בתוך היער"), המורה של קירק. ספוק מוצב בחללית אחרת וקירק מורד בדרגה, ובכך מאבד את הפיקוד על האנטרפרייז.

                      

קירק הופך לחלק מצוות חדש תחת האדמירל מרקוס (פיטר וולר, "עלייתו של האביר האפל"), ומטרתו לצוד ולהרוג מחבל בשם ג'ון האריסון (בנדיקט קומברבץ', הסדרה "שרלוק הולמס", "ההוביט: מסע בלתי צפוי"), המסתתר בשטח של הקלינגונים. אמנם חלק גדול מקטעי הפעולה צפויים, ולעיתים התסריט מעביר תחושה של אופרת סבון בחלל, אך הצופים בהחלט יכולים להבין כיצד כל דמות מגיעה מנקודה אחת לאחרת. חשוב גם לשבח את האפקטים הויזואליים המרשימים, והצפייה בסרט על גבי מסך תלת מימד (ורצוי גם IMAX) היא מדהימה. הצופה נסחף אל לב הפעולה.

ב"האויב בתוכנו – סטארטרק" נמצאים כל התבלינים הדרושים לממזג קיצי מבדר: דמויות חביבות, עלילה סטנדרטית אבל מהנה, הרבה שורות מחץ משעשעות ואקשן במלוא מובן המילה. הסרט עושה את העבודה שלו באופן מוצלח למדי, והוא בוודאי סרט הפעולה הראשון והחשוב של עונה זו – שלא כדאי לפספס.

אגב, טרם ידוע אם המשך פיתוח הזיכיון יישאר בידיו של אברמס, אבל בהחלט יהיה שווה לראות את המשך הרפתקאות צוות זה. כפי שנאמר בסוף הסרט: "המסע רק מתחיל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן