Skip to content

כיצד להתכונן מראש לחופש הגדול

החופש הגדול מתקרב בצעדי ענק וכדאי להתחיל לתכנן כיצד ייראו החודשיים החמים של הקיץ עם הילדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החופש הגדול הוא חוויה מרגשת ומאתגרת. הוא מזמן זמן איכות אינטנסיבי עם הילדים שמצד אחד מפנה לנו, ההורים, רגעי חסד והנאה איתם ומאידך בוחן את סבלנותנו. חודשיים שלמים של חום מהביל, אנרגיות בלתי נדלות, חוויות בלי סוף ועייפות מצטברת. לא תמיד זה פשוט להעסיק את הילדים במשך חודשיים שלמים, מה גם שהמעבר מהשגרה של בתי הספר והגנים לחוסר סדר יום כללי, יכול להעיק על כל המשפחה. כיצד אפשר להתכונן מראש לחופש הגדול? מה עליכם ההורים לדעת ומה תוכלו להכין מבעוד מועד, כדי שהתקופה הזאת תעבור בנעימים ותיזכר כחוויה טובה לכל המשפחה? כדאי להתחיל לתכנן…

לילדים יש אנרגיות אינסופיות. לכם כנראה, קצת פחות (צילום: שרית פרקול)

טיולים

טיול עם הילדים הוא אטרקציה נהדרת לחופש הגדול. גם אם אינכם משפחה מטיילת, החופש הגדול הוא סיבה מצוינת להתחיל. מה יותר מאחד משפחה מאשר טיול בשטח? עוד לפני בואו של החופש הגדול כדאי להתעדכן בטיולים הקרובים בארץ. אפשר להצטרף לטיולי אטרקציות באתר טיולי או לטיולי משפחות בתפוז 

טיולים בחו"ל יכולים להיות השיא של החופש, גם מאחר שהם מאוד מרגשים ונמשכים לאורך זמן רב יותר מטיולים בארץ, ובעיקר כי הם מצריכים תכנון והזמנה מראש. זוהי דרך מצוינת להתקרב אל הילדים ולאפשר להם לבחור ולתכנן את הטיול יחד איתכם. טלטוס ישמחו לעדכן אתכם במבחר טיולים לחו"ל עם הילדים,  ואשת טורס יציעו לכם מבחר של טיולים מאורגנים מראש

חוגים

ישנם חוגים שממשיכים לפעול גם בתקופת החופש הגדול. אם אתם עובדים או שאין באפשרותכם לצאת לטיול, הילדים עדיין יוכלו ליהנות מחוגים שונים שיעשירו את הזמן שלהם במשך היום. באתר חוגל תוכלו למצוא מבחר חוגים מכל הסוגים, לכל הגילים ועל פי אזור מגורים. 

קייטנות

אם הילדים שלכם עדיין קטנים ואינם יכולים להעסיק את עצמם, או שהם מעוניינים בקייטנת קונספט, ישנה אפשרות לבחור בסוגים רבים ומגוונים של קייטנות ברחבי הארץ, החל מקייטנות ריקוד ועד לקייטנות קרקס. תוכלו להיכנס לאתרי המתנ"סים בעיר מגוריכם ולבחור קייטנה על פי תחביביו של הילדים.

קייטנות נוספות מחוץ למתנ"סים תוכלו למצוא באתרים הבאים:

קייטנת קרקס פלורנטין

קייטנת גלישת גלים אקווה סטמינה

קייטנת הסתדרות המורים 

קייטנת קאמפ קימאמה בכרמל

בריכה

מינוי לבריכה יכול להיות תחליף נהדר לקייטנה, לילדים שכבר מספיק גדולים לבלות שם בעצמם. אם אתם לוקחים חופשה מהעבודה, תוכלו להירשם יחד איתם. מינוי קיץ לבריכה או לקאנטרי יזמן לכם ולילדכם פרט לבריכה גם מבחר חוגים שיעבירו את הזמן בכיף – ואין ילד שלא אוהב מים. בחופש הגדול אפשר להעביר ימים שלמים בבריכת השחייה, הילדים נהנים מפעילות מים אינטנסיבית וחוזרים הביתה רגועים ושלווים.

הנה כמה בריכות המציעות מינויי קיץ:

מועדון ספורט מגדלי אביב

מרכז ספורט באונ' תל אביב

בריכת מרום גולן בצפון

פעילויות ללא תשלום

גם בלי להוציא סכומי כסף משמעותיים, אפשר ליהנות מפעילויות עם הילדים בחופש.

אם אין ים, הולכים לבריכה (צילום: ציפי מנשה)

ים

בילוי של שעות בים עם ארוחת פיקניק מהבית שהוכנה מראש יכול להיות כיף אמיתי לילדים וגם לכם. משפחות יצירתיות יכולות אף לרדת עם אוהל לחוף ולישון לילה או שניים במקום ולהעשיר את החוויה.

משפחה

החופש הגדול הוא זמן מצוין לביקור המשפחה הקרובה וכן הרחוקה יותר. אם יש לכם משפחה בקיבוץ, במושב או בעיר אחרת, אפשר לקחת רכבת ולשדרג את הביקור בטיול. אפשר גם להזמין בני משפחה אליכם, בני דודים בגיל של הילדים למשל ולאחר מכן להתחלף בביקורים, כך שכל אחת מהמשפחות תהנה מהפסקה בצורך להעסיק את הילדים לכמה שעות.

חברים

לפי אותו רעיון של "החלפת משמרות" על הילדים תוכלו לקבוע עם הורים נוספים ימים שבהם אתם לוקחים את הילדים שלהם אליכם, וימים אחרים שבהם הילדים שלכם הולכים אליהם, כך האווירה תתחלף גם לכם וגם לילדים וכולם ייהנו במקביל.

יצירה

פעילויות יצירה בבית עם הילדים מעביר את הזמן בכיף. תוכלו להיכנס לאתרי יצירה באינטרנט ולמצוא כל מיני אפשרויות ליצירות מיוחדות עם הילדים שעשויות מחומרים בסיסיים ביותר, וליהנות מפעילות יצירתית ומשותפת יחד איתם.

עבודה

ישנם ילדים שייהנו לעבוד בחופש הגדול והעבודות מגוונות ומעניינות. החל מבייביסיטר לילדים קטנים יותר, טיול עם כלבים, קייטנה לילדים בבית ועד לעבודה במסעדות למזון מהיר ומפעלים. אפשר לשלב את הילדים הגדולים יותר בעבודות שיעבירו להם את הזמן ויגדילו להם את דמי הכיס.

חופשה נעימה

 

1 Comment

  1. דב
    14 ביוני 2013 @ 18:27

    מנוי לבריכה?
    זה יקר, זה מחייב להיות נאמנים לבריכה אחת, ולא בטוח שמשתמשים מספיק.
    להרבה בריכות יש הסדר "כרטיסיה", לילדים בגילאים צעירים יש מחיר מיוחד, לפעמים זול יותר מהכרטיסיה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן