Skip to content

"גם אחרי הבחירות איראן תישפט לפי מעשיה"

תגובה רשמית ראשונה של משרד החוץ: "על איראן לכבד את דרישות הקהילה הבינלאומית להפסיק את תכנית הגרעין ולחדול מהטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובה רשמית ראשונה לבחירתו של חסן רוחאני, לנשיא איראן.

בהודעה שפרסם הערב דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, נאמר: "באיראן נבחר נשיא חדש מתוך רשימת מועמדים שאישר האיאתוללה חמינאי, אחרי שפסל מועמדים שלא התאימו להשקפת עולמו הקיצונית. תכנית הגרעין האיראנית נקבעה עד היום על ידי חמינאי ולא על ידי נשיא איראן.

"גם אחרי הבחירות איראן תישפט על פי מעשיה בתחום הגרעין והטרור. על איראן לכבד את דרישות הקהילה הבינלאומית להפסיק את תכנית הגרעין ולחדול מהטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם".

תומכיו של חסן רוחני (צילום: Tabarez2, ויקימדיה)
נשיא חדש מתוך רשימת מועמדים שאישר חמינאי. תומכיו של חסן רוחני (צילום: Tabarez2, ויקימדיה)
חסן רוחאני (צילום: Mojtaba Salimi, ויקימדיה)
חסן רוחאני (צילום: Mojtaba Salimi, ויקימדיה)

ח"כ צחי הנגבי (הליכוד ביתנו) הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "פרשנים מייחסים לבחירתו של חסן רוחאני לנשיא איראן משמעות נרחבת. אני מתקשה לאתר את הבסיס להערכתם כאילו הבחירה מסמלת שינוי צפוי במדיניות איראן בסוגיית הגרעין. אילו לרוחאני הייתה עמדה שונה משל המנהיג העליון חמינאי בנושא תוכנית הגרעין של איראן, מועמדותו הייתה נפסלת בדיוק כפי שנפסלו כל המועמדים האחרים. לא בכדי הנשיא הנבחר לא השמיע במהלך מערכת הבחירות אף מילת הסתייגות מחתירתה של ארצו להשגת יכולת גרעינית. ששת המועמדים שאושרו היו בשר מבשרה של האליטה השלטת, שהמחלוקות בתוכה לא חורגות מן הקו המוכתב ע"י המנהיג העליון.

"בנושאים המרכזיים והגורליים, ובראשם סוגיית הגרעין, ממילא הגורם המחליט הבלעדי הוא השליט האייטולה חמינאי", אומר ח"כ הנגבי. "הבחירה האיראנית האסטרטגית כבר נעשתה לפני שנים. נשיאים באו והלכו, חלקם שמרנים יותר וחלקם פחות, אך המנהיג העליון נותר האיש היחיד שעל פיו יישק דבר, וכך גם חתירתו הנחושה לנשק גרעיני.

"איראן תוסיף להתל במערב ולהתקדם בדרכה המתוחכמת והעקבית אל המטרה: השגת פצצת האטום. רוחאני יימנע מלשון הגידופים של קודמו ויציג כלפי חוץ פנים נעימות – אבל כל עוד חמינאי לא יעמוד בפני איום מערבי אמין לתקיפה צבאית, לא צפוי שינוי כיוון מהותי בנושא.

"גם מי שסבור כי הבחירה ברוחאני מבטאת הצבעת מחאה, צריך לדרוש מן המערב להעצים את הסנקציות שמבודדות את המשטר האיראני וחושפות בפני הציבור האיראני את מחיר ההרפתקנות של הנהגתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן