Skip to content

שלוש הפגנות נגד נתניהו, מדיניות האוצר ו"מחטף הגז"

מוחים הפגינו הערב מול ביתו של שר הכלכלה בנט, מול בית נתניהו בקיסריה ומול ביתו של שר האוצר לפיד. תושבי רמת אביב ג' הגיבו בהשלכת ביצים על ראשי המפגינים וצעקו "תפסיקו להפריע לנו לנוח". חלק מהמפגינים חסמו את דרך נמיר והמשטרה חסמה את צומת גלילות לכיוון ת"א לזמן מה. עתה נפתח הכביש לתנועת כלי רכב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש הפגנות מחאה נערכו הערב (מוצ"ש) נגד "מחטף הגז" כפי שמכנים זאת אנשי המחאה, מול ביתו של השר נפתלי בנט ברעננה, נגד מדיניותו של נתניהו, תחת הכותרת "המיטה המעופפת", מול ביתו בקיסריה ומול ביתו של שר האוצר, יאיר לפיד, ברמת אביב ג' בתל אביב.

כ-500 איש החלו לצעוד ממרכז שוסטר ברמת אביב לעבר ביתו של לפיד, שם נתקלו בחומת שוטרים שמנעה מהם להתקרב לביתו של השר. תושבי רמת אביב ג' לא אהבו את הרעש, המגפונים וקריאות המוחים. בשלב מסוים החלו לזרוק ביצים מחלונות בתיהם לעבר המפגינים. "תפסיקו להפריע למנוחת השבת" צעקו מהחלונות. תושבים אחרים ירדו מבתיהם לרחוב וצפו בסקרנות בהפגנה.

מפגינים חוסמים את דרך נמיר (צילום: ציפי מנשה)
מפגינים חוסמים את דרך נמיר (צילום: ציפי מנשה)
השכנים של לפיד (צילום: ציפי מנשה)
השכנים של לפיד (צילום: ציפי מנשה)

כ-300 מפגינים נטשו את ההפגנה מול ביתו של לפיד, עברו לדרך נמיר וחסמו את התנועה. בשלב זה המשטרה לא מפעילה כוח ואינה עוצרת מפגינים. לקראת השעה 23:00 חסמה המשטרה את התנועה מצומת גלילות דרומה, לכיוון ת"א. המפגינים צעדו על הכביש בדרך נמיר דרומה ואז החליטו לחזור ולהפגין מול ביתו של שר האוצר. המשטרה הסירה את החסימות והדרך נפתחה לתנועת כלי רכב. 

כשלוש מאות מפגינים חזרו לביתו של שר האוצר והצליחו להתקרב לבית. הם קראו לעברו של לפיד "תחזור לקריין בטלוויזיה ותעשן סיגרים" ולעבר השוטרים: "המשטרה שומרת על הגנב". לפי דיווחי המפגינים, בני הבית צפו בטלוויזיה ומישהו יצא מהבית החוצה וצילם אותם. המפגינים התפזרו לקראת חצות.

דרך נמיר חסומה ע"י מפגינים (צילום: ציפי מנשה)
דרך נמיר חסומה ע"י מפגינים (צילום: ציפי מנשה)
"תורידו ת'ידיים מהגז" - מול ביתו של לפיד (צילום: דן בר דוב)
"תורידו ת'ידיים מהגז" - מול ביתו של לפיד (צילום: דן בר דוב)

אתמול (שישי), הפגינו פעילי מחאה והפריעו לביקורו של שר האנרגיה סילבן שלום בבאר שבע בעמותת "החלוץ", שמטרתה יישוב סטודנטים בדרום. שלושה סטודנטים, פעילי מחאה, שהיו באולם וניסו לשאול את השר על גירוש בדואים מאדמותיהם ומדיניות האנרגיה במדינה, הוצאו מהאולם בו נאם, נעצרו ושוחררו מאוחר  יותר. יתר הפעילים לא הורשו להיכנס לאולם והורחקו על ידי משטרת העיר. במקביל למחאה בבאר שבע, אזקו פעילים את עצמם מול משרד האנרגיה בירושלים. בשבת בצהריים יצאו כ-100 מפגינים למחאה ימית ראשונה והשיטו כמה יכטות מול חופי ת"א. המפגינים נשאו שלטים נגד יצוא הגז.

מפגינים מול ביתו של לפיד ברמת אביב ג' (צילום: ציפי מנשה)
"עוצרים את שוד הגז" - ברמת אביב ג' (צילום: ציפי מנשה)

בקיסריה קראו הפעילים לנתניהו לרדת מהמיטה המעופפת. השלטים נשאו מסרים בגנות המדיניות הכלכלית אותה הוא מוביל יותר מעשור. לא נרשמו אירועים מיוחדים. גם מול ביתו של בנט לא נרשמו אירועים מיוחדים והמפגינים סיימו להפגין שם והצטרפו למחאה מול ביתו של לפיד, אותה מובילים אנשי "הלא נחמדים" וקבוצת ה"מעברה" הירושלמית.

מאות צועדים לביתו של שר האוצר (צילום: דן בר דוב)
מאות צועדים לביתו של שר האוצר (צילום: דן בר דוב)
מפגינים נגד יצוא הגז וההפרטה (צילום: ציפי מנשה)
השכנים לא אהבו את הרעש. מפגינים נגד ההפרטה (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

בדף האירוע בפייסבוק נכתב: "הגענו לרגעי ההכרעה. הממשלה מתכננת מחטף לאישור ייצוא הגז. גודל ההחלטה: 600,000,000,000 ₪ = 600 מיליארד ₪ = 300,000 ₪ לכל משפחה! חוות דעת פנימית במשרד האוצר קובעת כי ייצוא הגז יפגע בכלכלת ישראל, אך היא עדין מוסתרת מן הציבור. כל זאת, למרות ש-60 ח"כים דורשים להעביר את ההחלטה לכנסת, ובלי לספור את הדרישה הציבורית לשקיפות.

"במוצ"ש צעדה אל ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בדרישה לעמוד בהבטחת הבחירות שלא להעביר את רווחי הגז לקומץ טייקונים, אלא לשמור אותם לרווחת אזרחי ישראל.

"בעוד המדינה מחלקת את הגז למתי-מעט, רוב הציבור קורס תחת גזרות כלכליות שיורידו לפי נתוני הביטוח הלאומי עוד 70,000 ילדים אל מתחת לקו-העוני. כל משק בית מפסיד בין 500-1000 ש"ח בחודש! לא ניתן לממשלה לחסל את הדיור הציבורי, לפגוע בקצבאות הילדים ולהמשיך במדיניות העסקת עובדי קבלן. נדרוש חקיקת חוק יסוד: זכויות חברתיות, העסקה ישירה והעברת הנטל מן השכבות החלשות וממעמד-הביניים אל הטייקונים. מדינת ישראל התברכה באוצרות-טבע עשירים. אם המחטף יעבור, רוב העושר הזה ילך לכיסי הטייקונים. לחינוך, לבריאות ולרווחה יישארו רק פירורים. ההפגנה נערכת ע"י אזרחים ובשמם, ואינה מתואמת עם משטרת ישראל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן