Skip to content

הליכודניקים החדשים נגד הצעת חוק "התורמים למדינה"

"בעוד שביד אחת המדינה נותנת פטור לערבים משירות בצבא, ביד השנייה היא מבקשת להטיל עליהם סנקציות – ולשלול את זכותם לשוויון – בעבודה, בהקצאת קרקעות, בכניסה למקומות ציבוריים ובקבלת שירותים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הליכודניקים החדשים" מתנגדים להצעת החוק "התורמים למדינה", של ח"כ יריב לוין, שתעלה היום לדיון בועדת השרים לחקיקה. במכתב ששיגרו לשרי הליכוד בנושא, לשרי הליכוד בוועדת השרים לחקיקה, הם אומרים כי החקיקה המוצעת היא אנטי דמוקרטית, גזענית ונוגדת גם את חוקת הליכוד וגם את השקפותיו של מנחם בגין.

"אתה עם בגין, או עם בן ארי?" - הליכודניקים החדשים
"אתה עם בגין, או עם בן ארי?" - הליכודניקים החדשים

"ביום ראשון הקרוב צפויה לעלות להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה ההצעה החשובה שבסימוכין, אותה הגיש יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין" נאמר במכתב. "אנו מבקשים ממך להתנגד להצעה, שהיא ניסיון שקוף להפלות לרעה את אזרחי ישראל הערבים. בעוד שביד אחת המדינה נותנת פטור לערבים משירות בצבא, ביד השנייה היא מבקשת להטיל עליהם סנקציות – ולשלול את זכותם לשוויון – בעבודה, בהקצאת קרקעות, בכניסה למקומות ציבוריים ובקבלת שירותים.

"אנו כמובן תומכים במתן תגמול נאות למשרתים בצבא ובמילואים – לכן יש להעניק תשלום ראוי למשרתים בשירות סדיר ולמשרתים במילואים, ולמתן הטבות בלימודים והכשרות לאחר השחרור", אומרים "הליכודניקים החדשים". "אך מכאן ועד שלילת הזכות הבסיסית לשוויון, והעדפה בכל תחומי החיים לכל מי ששרת בצבא לכל אורך חייו – המרחק גדול מאד.

"אנו סבורים שההצעה סותרת חזיתית את ערכיו של הליכוד. בסעיף המטרות בחוקת הליכוד נכללים: קיום משטר ממלכתי-דמוקרטי במדינה: הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט, שוויון זכויות והזדמנות כל אזרחי המדינה ומניעת כל אפליה על רקע מין, גזע, עדה, דת, מעמד או השקפה ושילוב אוכלוסיית המיעוטים במערכות המדינה והתנועה".

בהמשך מכתבם מפנים "הליכודניקים החדשים" את תשומת הלב לדברים שאמר ראש הממשלה מנחם בגין בנאום בכנסת: "יש אומרים כי אי אפשר לנו לתת שיווי זכויות מלא לאזרחים הערביים של המדינה, משום שאין חל עליהם שיווי חובות מלא. אף זאת טענה מוזרה. נכון, אנו החלטנו לא לחייב את התושבים הערביים, בניגוד לדרוזים, בשירות בצבא. אבל כך החלטנו מרצוננו החופשי. ואני סובר שהנימוק המוסרי הוא בר-תוקף. והיה כי תקראנה מלחמה, איננו רוצים שאזרח ערבי אחד יעמוד לפני הנסיון האנושי החמור הזה, בו עמדו בני עמנו במשך דורות, ובייחוד במלחמת העולם הראשונה באירופה, של התנגשות מזויינת נגד בן עמו. וכל עוד זהו מצב הדברים, הנימוק, כפי שאמרתי, יש בו כוח שכנוע רב. אבל, האם אין שוויון זכויות במדינת ישראל לתושביה הערבים והדרוזים במהות הדברים? משום מה עלינו במו ידינו ובמו פינו לבטל את אשר אנחנו נותנים לתושביה ולאזרחיה של מדינתנו ללא הבדל דת ולאום?"

המכתב מסתיים במילים: "אנא, אל תתן קולך בעד חוק זה, הראוי יותר למפלגת 'עצמה לישראל' ("בלי חובות – אין זכויות")".

קבוצת "הליכודניקים החדשים" הוקמה בסוף שנת 2011 בעקבות המחאה החברתית של קיץ 2011 בין סעיפי האג'נדה הכללית של הקבוצה: שמירה על הדמוקרטיה וחירויות האזרח שבה, ופעילות למען האינטרסים של מעמד הביניים וכלל הציבור הציוני, התורם, המשרת והמשלם בליכוד. בקבוצת הליכודניקים החדשים אומרים כי יש להם כאלפיים מתפקדים ויותר בליכוד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן