Skip to content

נתניהו: לא נשלים עם המונופול הנצלני והבלתי יעיל בנמלים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב ומעלה את נושא הרפורמה בנמלים על ראש שמחתו ומצהיר בישיבת הממשלה כי לא יסוג מתכניתו לרפורמה בנמלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חוזר שוב ומצהיר כי הוא נשאר מחויב לביצועה של רפורמה מקיפה בנמלי הים.

אחרי פרשת יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן, שהתפוצצה בתחקיר ערוץ 2 ב"אולפן שישי", פתח ראש הממשלה נתניהו, את ישיבת הממשלה בהצהרה תקיפה: "כפי שהודעתי כבר בתחילת כהונת הממשלה, אנחנו מחויבים לבצע רפורמה מקיפה בנמלי הים של ישראל. בסוף השבוע שוחחתי על כך עם שר התחבורה ושר האוצר, ודנו בדרכים לקדם את יישום הרפורמה. אינני מוכן להשלים עם התופעה הפסולה של מונופול בזבזני, נצלני ובלתי יעיל בנמלים שגובה מאזרחי ישראל מחיר יקר ומיותר על סחורות ומוצרים.

אלון חסן. התחקיר שעסק בו עורר מחדש את נושא הרפורמה בנמלים (צילום: מעמוד הפייסבוק של אלון חסן)
אלון חסן. התחקיר שעסק בו עורר מחדש את נושא הרפורמה בנמלים (צילום: מעמוד הפייסבוק של אלון חסן)

"לפני עשר שנים התחלנו ברפורמה בנמלים, בממשלה הקודמת הפרטנו את נמל אילת, ובממשלה הזאת אנחנו נשלים את המלאכה כדי להביא לפתיחת תחרות בנמלי הים של ישראל", אמר נתניהו. "המונופול בנמלי הים פוגע בתחרותיות של המשק הישראלי וגורם להעלאת מחירי יוקר המחייה כאן. אנחנו נחושים לשנות את המצב הזה ואנחנו נשנה אותו".

יו"ר ועד נמל אשדוד, אלון חסן, השעה הבוקר את עצמו מתפקיד יו"ר הוועד, כנראה בתגובה על כוונת ההסתדרות לזמן אותו לשימוע, לנוכח הפרסומים שהוא מחזיק בחברות פרטיות שמוכרות ציוד ושירותים לנמל.

בדיון המיוחד שהתקיים בממשלה על קידום הרפורמה בנמלים הדגיש ראש הממשלה: "בשלו התנאים לרפורמה הזאת שחשובה מאוד לכלכלת ישראל. זהו יעד שאנחנו ערב השגתו. ייקח זמן לבנות נמלים, אבל יש פה שינוי יסודי שאנחנו עומדים להשלים אותו. נוסף להקמת נמלים חדשים שיפרקו את המונופול הקיים היום, צריך לקדם את החקיקה שתגביל את יכולת השביתה בשירותים חיוניים כמו חשמל, נמלים ורכבות, זאת כדי למנוע מצב שגם בנמלים החדשים יעשו שימוש לא ראוי בזכות השביתה. החקיקה הזאת לא תיפגע בזכות להתאגד ובזכות לשבות בהתאם לחוק".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן