Skip to content

אפקון החזקות רכשה את פעילות ג.מ טכנולוגיות גידור

היקף העסקה כ-4 מיליון שקל. חברת אפקון החזקות הציבורית היא בשליטת איש העסקים שלמה שמלצר. שוק מוצרי הטכנולוגיה הביטחונית בישראל מוערך כמיליארד שקל בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שלמה שמלצר
שלמה שמלצר

חברת אפקון החזקות הציבורית, שבשליטת איש העסקים שלמה שמלצר, רכשה את פעילות חברת ג.מ טכנולוגיות גידור מתקדמות. היקף העסקה מסתכם בכ-4 מיליון שקל. שוק מוצרי הטכנולוגיה הביטחונית בישראל מוערך בכמיליארד שקל בשנה. רכישת הטכנולוגיה והיכולות של ג.מ טכנולוגיות גידור בוצעה באמצעות חברת הבת אפקון בקרה ואוטומציה, המתמחה בשילוב טכנולוגיות ייחודיות ומובילות בפתרונות אינטגרטיביים בתחומי הביטחון ((Homeland security, הבקרה התעשייתית, הבית החכם, מערכות חניה מתקדמות וגילוי אש.

שוק הביטחון העולמי נמצא בצמיחה מתמדת ומוערך בכ-500 מיליארד דולר בשנה. שוק מוצרי הטכנולוגיה הביטחונית בישראל מוערך כמיליארד שקל בשנה. הדרישות לפתרונות טכנולוגיים מתוחכמים מתרבות בכל עת ומצריכות התחדשות והתחמשות בפתרונות המתקדמים ביותר. מאחר וחטיבת הביטחון מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של קבוצת אפקון קיימת חשיבות להרחיב את סל הפתרונות הטכנולוגיים ולאפשר לחברה להתמודד עם צורכי השוק המתפתחים בארץ ובעולם.

חברת ג.מ טכנולוגיות גידור

חברת ג.מ הינה חברה פרטית ישראלית המפתחת ומייצרת פתרונות מיגון היקפי ומיגון פנימי מתקדמים המבוססים על טכנולוגיית סנסורים אלקטרוניים המהווים פריצת דרך טכנולוגית ומאפשרים התמודדות עם האתגרים והדרישות למיגון מתקנים קריטיים (אנרגיה, מים, תקשורת וכד'), גבולות, אתרים ביטחוניים וכן יישומים בתחום מיגון כספות, חדרי ביטחון, פאנלים סולאריים ועוד.

אפקון בקרה ואוטומציה

אפקון בקרה ואוטומציה עוסקת בתחום הביטחון ומערכות הגנה אזרחית ורושמת צמיחה משמעותית מתמשכת. החברה ממגנת תחנות כוח ואנרגיה מתקנים קריטיים בתחום התשתיות, מערכות אבטחה מתקדמות לנמלי ים ואוויר, מתכננת, מתקינה ומפעילה "ערים בטוחות" ועוד. הרכישה היא חלק מאסטרטגיית החברה למעבר מחברה תעשייתית מסורתית הפועלת בתחום הפרויקטים לחברה שמשווקת פתרונות ומוצרים טכנולוגיים מתקדמים המשתלבים בליבת העסקים המסורתית של החברה. הרכישה מהווה חלק ממדיניות הצמיחה של החברה המתבססת על מוצרים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות, לשיפור ערוצי הרווחיות של החברה ולפיתוח יכולותיה בחו"ל.

פעילות החברה המשותפת החדשה תמשיך להיות מנוהלת ע"י גילי מלק, אשר ימשיך להחזיק בה, כאשר גם כל עובדי החברה יעברו להיות עובדי הפעילות המשותפת החדשה. היא תמשיך לפעול כחברה עצמאית בתוך קבוצת אפקון.

אפקון החזקות

אפקון החזקות (לשעבר אפקון תעשיות) היא מחברות התעשייה והתשתית הוותיקות בישראל. החברה המעסיקה יותר מאלף עובדים, מציעה מגוון יכולות ומוצרים בתחום התשתיות והטכנולוגיות, ומחזיקה בין היתר באפקון התקנות ושירותים, באפקון בקרה ואוטומציה ובתדיראן טלקום.
החברה פעילה בארץ ובחו"ל, נסחרת בבורסה בת"א ובשליטת איש העסקים שלמה שמלצר.
אפקון בעלת הון עצמי של כ-221 מיליון שקל ומחזור שנתי של יותר ממיליארד שקל. החברה נמצאת בשנה החולפת בתהליך מואץ של רענון ומיקוד עסקי, שינוי מבנה ארגוני והתאמתו לצרכי השוק, התייעלות וטיוב המשאב האנושי.

ג'רי שנירר
ג'רי שנירר

ג'רי שנירר, מנכ"ל קבוצת אפקון אמר היום: " אפקון החזקות רואה ברכישה זו פוטנציאל עסקי עתידי משמעותי המוערך בעשרות מיליוני שקלים ועומדת להשקיע בפיתוח ומינוף הפעילות הן בהפיתוח הטכנולוגי והן בשיווקה בארץ ובעולם. הרכישה היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה למעבר מחברה תעשייתית מסורתית הפועלת בתחום הפרויקטים לחברה שמשווקת פתרונות ומוצרים טכנולוגיים מתקדמים. רכישת פעילותה של חברת ג.מ מרחיבה את סל המוצרים של חטיבת הביטחון בכל הקשור למערכות מתקדמות של מיגון היקפי ופנימי, מענה לצרכים המבצעיים של לקוחות החברה והתמודדות עם מגוון הדרישות המשתנות ללא הרף בשוק הביטחון המתפתח".

שי רוזנבלט, מנהל חטיבת הביטחון באפקון, "כאינטגרטור מוביל בתחום מערכות ביטחון המבצע בתחום זה עשרות פרויקטים בשנה, התנסינו בשנים שחלפו במספר רב של פתרונות להגנה היקפית כחלק ממענה אבטחתי כולל ללקוחותינו, כנגזרת של ניסיון זה, אין ספק שהפתרון אותה פיתחה ומייצרת חברת ג.מ הינו מהפתרונות המובילים והחדשניים בעולם. כשמדובר במערכות הגנה היקפיות המאפשרות התקנה על גדרות ובפלטפורמות נוספות כגון חדרי ביטחון, כספות וכו' , המדד המשמעותי הינו שאיפה לגילוי של 100% מניסיונות החדירה ומאידך שאיפה לכמות התרעות שווא אפסית, אכן מצאנו כי המערכת אותה פיתחה ג.מ הינה מהבודדות בעולם אשר עונות על מדדים חשובים אלו. עובדה זו היוותה את הגורם המשמעותי שעל בסיסו בחרנו לעלות מדרגה בשת"פ שבין החברות".

גילי מלק , מנכ"ל ובעלים ג.מ טכנולוגיות גידור מתקדמות, "אין לי ספק שהרכישה של אפקון תתרום באופן יוצא דופן לשתי החברות. כבר כחברה פרטית לא גדולה, המערכות שווקו לפרויקטים בארץ ובעולם. אנו בטוחים כי באמצעות כוח השיווק, המינוף הכלכלי והמקצועי של אפקון, כמו גם שת"פ עם החברות בקבוצה נוכל להגדיל את המכירות בעשרות מונים הן בארץ והן בחו"ל תוך המשך פיתוח של מוצרים חדשים ומשלימים בתחום כך שתמיד נמשיך להיות ב"חוד החנית" של שוק זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן