Skip to content

נחשפה רשת לסחר לא חוקי בזהב וביצוע עבירות מס

בפרשה זו עוכבו/נעצרו כ-30 חשודים. במקביל מתנהלת חקירה בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות מס בתחום השמירה שבה עוכבו או נעצרו עשרה חשודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זהב
זהב

היחידה הארצית ללוחמה בפשיעה מאורגנת, בתופעות פשיעה ארציות ובשחיתות הציבורית במשטרה (להב 433), היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) במשטרה ורשות המסים חקירות מע״מ תל אביב ובאר שבע, מנהלות מזה כמה חודשים חקירה סמויה שעניינה התחקות אחר רשת של סוחרי זהב, בלדרים, מפיצי חשבוניות פיקטיביות, חברות כוח אדם בעלי משרדי נותני שירותי מטבע ויצואני זהב. חלקם של החשודים מזוהה עם הפעילות הכלכלית בארגוני פשיעה, שחברו על פי החשד ועסקו באופן לא חוקי בסחר בזהב, חלקו גנוב, מתחומי איו"ש לישראל וממנה לחו"ל, תוך שהם מייצרים תשתית מתוחכמת להעברת הזהב בחשאי, להסתרת הכספים והעסקאות ולהעלמות מס. סך העבירות בפרשה נאמד בהיקף משוער של עשרות מיליוני שקלים.

חיפושים בעשרות בתים

הבוקר ביצעו היחידות פעילות משותפת בסיוע מנהלת תיאום פעילות אכיפה (מתפ״א) של המשטרה, במסגרתה בוצעו חיפושים בעשרות בתים ומשרדים של חשודים כמעורבים בפרשה. נתפסו נכסים והוקפאו חשבונות בנק. במסגרת הפעילות עוכבו/נעצרו לחקירה כ-30 חשודים, להם מיוחסות עבירות של דיווח כוזב, קבלת דבר במרמה, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים.

מצג שווא

במקביל לפעילות זו, במסגרת המאבק בעבירות מס מתקיימת פעילות משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע ולימ"ר שפלה, שעניינה חשד להפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקל ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בתחום שמירה וכוח אדם.

לפי החשד, החשודים ואחרים, באמצעות חברת אבטחה ושמירה בבעלותם ובניהולם, ניהלו והפעילו עסק של שמירה ואבטחה ועל מנת להקטין את תשלום המס, בו חייבת החברה, הם השתמשו במרמה, ערמה או תחבולה תוך הצגת מצג שווא בדוחות התקופתיים של החברה למע"מ תוך שימוש בחשבוניות מס פיקטיביות. בפרשה זו עוכבו/נעצרו 10 חשודים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן