Skip to content

היסטוריה בנאות חובב: בריכות האידוי החלו לפעול

את הברז הראשון פתח ראש מועצת נאות חובב, אנדריי אוזן, בבריכות האידוי של חברת תרכובות ברום. הבריכות החדשות הוקמו בטכנולוגיה החדשה ביותר מבחינת חומרי הבידוד והולכת השפכים והן צפויות להביא לשיפור סביבתי משמעותי, הן בטיפול בשפכים וכן ביכולות הפיקוח והאכיפה של המועצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשלושה חודשים לאחר חנוכת בריכות האידוי המפעליות ובתום תקופת הרצה – החלה השבוע ההזרמה המלאה של בריכות האידוי המפעליות בפארק האקו-תעשייתי נאות חובב. את הברז הראשון פתח ראש מועצת נאות חובב, אנדרי אוזן, בבריכות האידוי של חברת תרכובות ברום. במסגרת שלב א' של הפרויקט הוקמו בשנה האחרונה 12 בריכות עבור מפעלים תרכובות ברום, טבע ומכתשים. בשלב ב' צפויות לקום בריכות נוספות עבור מפעלי קופולוק וכימאגיס.

בריכות האידוי שהוקמו יחליפו בהדרגה את בריכות האידוי הישנות שהופעלו על ידי המועצה וקלטו את השפכים מכלל המפעלים במשותף. הבריכות החדשות הוקמו בטכנולוגיה החדשה ביותר מבחינת חומרי הבידוד והולכת השפכים והן צפויות להביא לשיפור סביבתי משמעותי, הן בטיפול בשפכים וכן ביכולות הפיקוח והאכיפה של המועצה אחר מילוי הדרישות הסביבתיות המחמירות בנאות חובב.

בנוסף להקמת הבריכות המפעליות, מקדמת המועצה בימים אלו פרויקט להקמת מיזם סולארי לייצור חשמל בהיקף של 37.5 מגה וואט בשטח של כ-485 דונם, ששימש בעבר בריכות אידוי ישנות שכבר שוקמו וטוהרו. ההכנסות הצפויות מהמיזם יופנו לטובת שיקום ומיחזור בריכות אידוי נוספות.

ראש מועצת נאות חובב, אנדריי אוזן: "זהו יום היסטורי, לא פחות מכך. פרויקט בריכות האידוי המפעליות, שנעשה לפי הדרישות המחמירות ביותר ובמימון מלא של התעשייה, הינו מיזם מחולל שינוי במאבק במטרדי הריח. זהו צעד נוסף גם בדרך לאכלוס קרית ההדרכה ולהרחבה משמעותית של הפעילות בנאות חובב לצורך יצירת אלפי מקומות עבודה נוספים בסביבה בטוחה, נקייה וחדשנית".

סרט תדמית על נאות חובב:

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן