Skip to content

ליברמן מגנה את תקיפת הרב דוד סתיו

הרב דוד סתיו, מועמד הבית היהודי לתפקיד הרב הראשי לישראל, הותקף אמש על ידי קבוצה של צעירים במהלך חתונת בתו של רב הכותל. ח"כ ליברמן: אנו מצפים מהנהגה רוחנית, ולא משנה מה השקפתה, שתגנה בכל פה, ובוודאי לא תעודד, פגיעה במנהיג דתי אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, אומר כי על כל איש ציבור, ובודאי על המנהיגים הרוחניים של כל המחנות בציבור החרדי והדתי, לגנות בצורה ברורה את הפגיעה אמש ברב דוד סתיו.

אביגדור ליברמן (צילם: דן בר-דוב)
יש מי שמוביל את הציבור לפינות חשוכות. אביגדור ליברמן (צילם: דן בר-דוב)

ח"כ ליברמן אומר כי אנו מצפים מהנהגה רוחנית, ולא משנה מה השקפתה, שתגנה בכל פה, ובוודאי לא תעודד, פגיעה במנהיג דתי אחר. חבל שבמסגרת של התמודדות פוליטית, ובוודאי על תפקיד של רב ראשי, יש מי שמוביל את הציבור לפינות חשוכות כאלה. 70 פנים יש לתורה ואף אחת מהן היא לא של אלימות והסתה של רב אחד נגד רב אחר, אומר ח"כ ליברמן.

גם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) גינה את המתקפה על הרב סתיו. "אני פונה לרבנים במילים העדינות ביותר שבאמתחתי – אל תרחצו בניקיון כפיכם!", כתב בעמוד הפייבוק שלו. "יש לכם חלק לא מבוטל בשפיכת דמו של הרב סתיו ובשלילת עמדותיו הרבניות כתלמיד חכם והכל משיקולים זרים, שהכותרת היחידה שאני יודע לתת להם היא שנאת חינם.

"כשפותחים בשיח אלים, מאבדים את השליטה בגבולותיו. כשמתחיל שיח של אלימות והכפשות, ובוודאי כאשר עושים זאת רבנים מכובדים, אין יכולת לשלוט בו. אל יהין מאן דהוא להתלונן שמישהו אחר לקח את זה גשר אחד רחוק יותר ודי לחכימא".

"אל תרחצו בנקיון כפיכם". ח"כ אלעזר שטרן (צילום: אתר הכנסת)
"אל תרחצו בנקיון כפיכם". ח"כ אלעזר שטרן (צילום: אתר הכנסת)

ח"כ שטרן פנה גם לעמיתיו בבית היהודי: "אני מקונן יחד אתכם לא רק על תרבות ההכפשות שמצאה לה מקום של כבוד בבחירת הרבנים הראשים. אולי לא המצאתם אותה, אבל טיפחתם אותה והעליתם אותה על הנס. על הדרך ביזיתם תלמידי חכמים. תמכתם בדיל עמאר-אריאל, הזהרתי אתכם מעל כל במה אפשרית שזה לא יצלח ואתם רק תורמים לחילול שם שמים. תמכתם בדיל עמאר וגם תוצאותיו היו זהות. הרב אריאל אינו מועמד עוד, הרב עמאר, גם הוא אפסו סיכוייו. הדיל הלך, והריח נשאר.

"לצערי הרב, תמיכתם ברב סתיו נעשתה ובמאוחר רק לאחר שהייתם אנוסים על פי הכתוב (בעיקר בעיתוני המגזר של סוף אותו שבוע). סיכלתם אפשרות להגדיל בצורה משמעותית את סיכוייו של הרב סתיו להיבחר (בווטו שהטלתם על תוספת נשים לגוף הבוחר) .

"אני תקווה שלפחות עכשיו תפעלו לא רק כאנוסים ובדיעבד אלא מלכתחילה ותעשו כל במציאות העגומה שיצרתם על מנת שייבחר הרב סתיו", כתב ח"כ שטרן. "אתם יודעים שבעניין הזה לא תמצאו תומכים נאמנים יותר מאיתנו – הח"כים הציונים-דתיים במפלגות שאינן מגדירות עצמן דתיות, שזהותה היהודית של מדינת ישראל ומעמדה של הרבנות עומדת לנגד עינינו חדשות לבקרים (זאת גם הסיבה שכבר לפני חודשים רבים הבענו בפומבי את תמיכתנו ברב סתיו)".

 הרב דוד סתיו, מועמד הבית היהודי לתפקיד הרב הראשי לישראל, הותקף אמש על ידי קבוצה של צעירים במהלך חתונת בתו של רב הכותל. התקרית אירעה לאחר שבדרשת יום השבת האחרונה שנשא, תקף המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, את הרב סתיו באופן חסר תקדים. "מי שמעמיד דיין שאינו ראוי, אין לו חלק לעולם הבא", אמר עובדיה על מפלגת הבית היהודי, שמריצה את סתיו לרבנות הראשית, "שלא תצא תקלה תחת ידינו, האיש הזה מסוכן ליהדות".

 אתמול גינתה הנהלת רבני צהר, שהרב סתיו משתייך אליה, את דבריו של הרב יוסף וטענה כי מדובר בהסתה. "עם ישראל זקוק לרבנות שתדע לחבר את היהדות אליו ולא להשניאה בחירופים ובגידופים", נאמר בתגובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן