Skip to content

החמאס לחיזבאללה: הסיגו כוחותיכם מסוריה

בהודעה שפרסם ממשל החמאס בעזה הוא קרא לנסראללה להוציא את לוחמי החיזבאללה מלבנון כי הדבר גורם לפילוג ולקיטוב בין הפלגים האסלאמיים ובתוך לבנון וארצות ערב. "תתמקד בלחימה באויב הציוני ולא בפילוג הכוחות", נאמר בהודעה. נסראללה הודיע: "אחרי שכבשנו את קוסייר, אנו ממשיכים לצד אסד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון החמאס פנה אתמול (שני) מעזה אל מנהיגי החיזבאללה בלבנון בקריאה להסיג את כוחותיו מסוריה. "נוכחות החיזבאללה גורמת לקיטוב ופילוג בתוך האזור", מתרה החמאס. "על החיזבאללה לעזוב את סוריה להתמקד בלחימה באויב הציוני במקום להילחם בתוך סוריה ולגרום לקיטוב ופילוג בין הפלגים האסלאמיים בתוך האזור. אנו מפצירים לצאת מסוריה, כי המלחמה של חיזבאללה בתוך סוריה גורמת לפילוג וקיטוב בתוך ארצות ערב ובתוך לבנון", נכתב בשם בחמאס.

הדברים נאמרו לאחר שמנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, נאם בראשית השבוע ואמר כי לוחמי החיזבאללה הלוחמים לצידו של נשיא סוריה, בשאר אסד, יישארו בלבנון וימשיכו להיות מעורבים בלחימה, במיוחד לאחר שסיימו לכבוש את העיירה קוסייר מידי המורדים.

דובר משרד החוץ הרוסי, אלכסנדר לקסביץ' (צילום: אל ערבייה)
רוסיה לא תרשה. דובר משרד החוץ הרוסי, אלכסנדר לקסביץ' (צילום: אל ערבייה)

דובר שר החוץ הרוסי, אלכסנדר לקסביץ', הודיע אתמול, כי רוסיה לא תרשה לארצות הברית ולמערב לאכוף את אזור איסור הטיסה במרחב האווירי של סוריה. "ראינו מה קרה בלוב, עליה הוכרז אזור אסור בטיסה, ולאן זה הוביל", אמר הדובר והוסיף: "אנחנו לא רוצים שיקרה כך בקונפליקט הסורי. אני חושב שלא נאפשר ליישם את אותו עיקרון מוטעה  בתסריט חוזר".

דברי לקסביץ' נאמרו לאחר הודעת הבית הלבן כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה החליט להסיר את המחסומים והסייגים ולהזרים נשק ותחמושת לידי המורדים. בהודעה שנמסרה במוצ"ש מהבית הלבן נאמר, כי בינתיים לא יוכרז על סוריה כאזור אסור בטיסה בשל אילוצים אסטרטגיים בביצוע החלטה כזו. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הגיב במוצאי שבת להודעת הבית הלבן ואמר כי הכרזה על המרחב האווירי בסוריה כאזור אסור בטיסה "איננו חוקי".

1 Comment

  1. רובו
    18 ביוני 2013 @ 10:40

    היה פעם אירגון כזה… נו, איך קוראים לו?… אה, כן, או"ם!
    אה, לא, זה עובד רק כשמדובר בציונים…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן