Skip to content

המפכ"ל דנינו הורה לחקור הפצת תמונת לפיד כהיטלר

שרת המשפטים, ציפי לבני: "התמונה שמשווה בין שר האוצר יאיר לפיד להיטלר היא בלתי נסבלת ובגדר הסתה לאלימות ויש לקוות שמי שהגה את הרעיון המעוות הזה ייתפס; ח"כ עומר בר-לב: "נחצה כאן קו שחור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסתה עוברת כל גבול – תמונתו של יו"ר סיעת יש עתיד, שר האוצר, יאיר לפיד, הופצה היום ברשתות החברתיות במדים נאציים ושפם הדומה לשפמו של אדולף היטלר. תחת התמונה נכתב "צורר כלכלת ישראל". הפצת התמונה החלה ברשת הפייסבוק, תחת זהות כנראה בדוייה.

לפיד בתמונה שהופצה בפייסבוק

בעקבות הפרסום פנו ממפלגת יש עתיד לקצין הכנסת. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו הורה לראש אגף החקירות לפתוח מייד בחקירה. תוך כך התגלתה כתובת נאצה על קיר בניין ברחוב הלפר בבת ים שאמרה: "פרס תתבייש לך", ובסמוך לכתובת צויר צלב קרס.  המשטרה חוקרת גם בעניין זה.

שרת המשפטים, ציפי לבני, הבהירה היום כי "התמונה שמשווה בין שר האוצר יאיר לפיד להיטלר היא בלתי נסבלת ובגדר הסתה לאלימות ויש לקוות שמי שהגה את הרעיון המעוות הזה ייתפס. אפשר להתווכח על הכל, מותר לא להסכים – אבל מסוכן ואסור להשוות משהו לשואה ומישהו להיטלר. זה המקום בו חופש הביטוי צריך להיעצר".

פגישת לפיד היום עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון (צילום: הדר כהן)פגישת לפיד היום עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון (צילום: הדר כהן)

שר החינוך, הרב שי פירון, (מספר 2 במפלגת יש עתיד), פרסם הודעה בה הוא אומר כי הוא מזועזע מפרסום התמונה,  בה מוצג שר האוצר, יאיר לפיד, בדמות היטלר,  כשלידו סימני דולרים. "רק ביום חמישי האחרון חנכנו את הבית הישראלי בבלוק 27  במחנה המוות באושוויץ. מדאיג עד מאד לראות, כי עדיין ישנם אנשים, שלא לומדים מטעויות העבר", אמר השר פירון. "כל השוואה של דמות ציבורית בישראל לצורר היהודים, מהווה תבוסה קשה לשכל הישר ולמוסר. כל השוואה שכזו מהווה פגיעה קשה  ברגשותיהם של מיליוני יהודים בכל רחבי העולם". השר פירון קורא למשטרת ישראל לפתוח בחקירה ולמצות את הדין עם המסיתים.

גם ח"כ עומר בר-לב (עבודה) הביע זעזוע מפרסום התמונות של שר האוצר לפיד המוצג כהיטלר: "נחצה כאן קו שחור שאסור שיחצה וכבר ראינו לאן דברים כאלו מובילים. לחברה הישראלית יש בעיה חמורה שלצערנו חוזרת על עצמה ויש להתמודד עמה במלוא החומרה, הנחישות והמהירות. העלאת תמונות וטקסטים כאלו, מעבירים בי חלחלה.  אני קורא למשטרת ישראל לחקור ולמצוא את מי שהעלה את התמונה ולמשרד המשפטים לפעול בכדי לגדוע תופעה זו בעודה באיבה. אני קורא גם לכלל הציבור להימנע מלרדת לפסים כאלו ולהמשיך במחאה לגיטימית ונושכת, אך כזו שמשאירה אותנו בגבולות השיח הלגיטימי".

ואילו היחצ"ן רני רבה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "התמונה הזו, שהועלתה לפייסבוק היום, היא מזעזעת!!! צר לי שלא כל המדינה הפנימה את מה שקרה כאן לפני 18 שנים, כשיצחק רבין נרצח. היו כאלה שבימים השחורים שלפני הרצח העלו תמונה של רבין מחופש להיטלר. אני מקווה שמשטרת ישראל תעצור באופן מיידי את מי שהעלה/תה את הפוסט הנורא הזה כנגד שר האוצר יאיר לפיד. אני קורא לכל אזרח ואזרח בישראל שהדמוקרטיה יקרה לו לגנות את בעל הפוסט באופן מיידי!"

עוד כתב רהב, כי "התמונה הזו הגיעה מהפייסבוק מבחורה בשם Israela Levi Agron שמסתתרת מאחורי תמונה של שחקנית אמריקנית מפורסמת. אני לא יודע אם היא יצרה אותה או רק שיתפה. אני מבקש ממשטרת ישראל לחקור את זה באופן מיידי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן