Skip to content

כתב אישום על שוחד הוגש נגד ראש עיריית נצרת עילית

לבאי כוחו של שמעון גפסו נשלח מכתב מפרקליטות המדינה המודיע כי בנוסף לכתב האישום הזה, יוגש כתב אישום נוסף, בכפוף לשימוע, על מרמה, הפרת אמונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שמעון גפסו (צילום: אתר העירייה)
שמעון גפסו (צילום: אתר העירייה)

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד שמעון גפסו, ראש עירית נצרת עלית, ועדי ברקו, חבר מועצת העירייה. על פי האישום, התנו השניים את המשך העסקתה של גרושתו של חבר מועצה מטעם קדימה בעירייה, בהתפטרותו מהמועצה. האישום מייחס לגפסו וברקו עבירה של לקיחת שוחד. התניה כזו – כמוה כלקיחת שוחד. היום גם נשלח לבאי כוחו של שמעון גפסו מכתב, המודיע להם שפרקליט המדינה החליט כי על בסיס חומר הראיות שנאסף בחקירת המשטרה, יש להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על פי המכתב, גפסו קיבל שוחד לכאורה ממנהל שוק "רמלה לוד" בעיר, כדי שיפעל למתן הקלות מטעם החברה הכלכלית בעיר לטובת מפעילי השוק, וכי נתן, על פי החשד, שוחד בחירות בהבטחת עבודה בעירייה לפעילים במערכת הבחירות לרשויות המקומיות.

כמו כן נשלח לבאי כוחו של גפסו מכתב, המודיע להם שפרקליט המדינה החליט, כי על בסיס חומר הראיות שנאסף בחקירת המשטרה, יש להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירה של אי פרסום חלק מההסכם קואליציוני שנחתם עם אחת הסיעות בעירייה, לאחר בחירות 2008. במקרה זה, עומדת לגפסו הזכות לפנות בכתב בתוך 30 יום, ולנמק מדוע לא יוגש כתב האישום.

מפרטי כתב האישום עולה כי השניים, גפסו וברקו, התמודדו לבחירות בשנת 2008 בסיעה עצמאית בעיר. לאחר שזכו בבחירות החליט גפסו להקים קואליציה רחבה ואז פנו גורמים שונים לסמיון ברן, חבר מועצה שנבחר מסיעת "קדימה", והציעו לו להצטרף למועצה או להתפטר ממנה. כמו כן נרמז לו, כי גרושתו ואם ילדיו, שעבדה בקאנטרי נצרת עילית שהופעל על ידי החברה הכלכלית בנצרת עילית, עלולה להיות מפוטרת אם לא ייענה לדרישות.

סמוך לבחירות התמנה גפסו לראשות העיר וברקו מונה לתפקיד סגן ראש העירייה ויו"ר החברה בכלכלית. מספר חודשים אחרי הבחירות הורו שני החשודים למנכ"לית החברה הכלכלית להכין רשימת מפוטרים עקב צמצום כוח אדם. המנכ"לית הכינה את הרשימה, שלא כללה את שם גרושתו של סמיון ברן. בכתב האישום נכתב כי השניים הוסיפו את שמה לרשימה והיא זומנה לשימוע. ברן, שהבין כי גרושתו עלולה להיות מפוטרת, פנה מספר פעמים לחשודים ולאחר פגישה הודיע לברקו כי הוא מוכן להצטרף לקואליציה על מנת למנוע את פיטורי גרושתו. האחרון הודיע לו כי על דעת ראש העירייה, רק אם יתפטר מחברותו במועצה, הגרושה לא תפוטר. סמיון חזר שוב על הצעתו לפיה יצטרף לקואליציה, אך סורב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן