Skip to content

המאבק במשרד החוץ: הופסק הטיפול בביקורי אורחים בארץ

ההחרפה באה בעקבות הנחיה שהוציא האוצר אתמול לנכות שכר בגין שעות נוספות, כוננויות, אשל והוצאות רכב לעובדי משרד החוץ המצויים בעיצומים. בינתיים סירב היום בית הדין האזורי לעבודה, להיענות לבקשת המדינה להפסיק את העיצומים במשרד החוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבק עובדי משרד החוץ מעלה הילוך: משרד האוצר הוציא ביום שלישי הנחיה לנכות שכר בגין שעות נוספות, כונניות, אשל והוצאות רכב לעובדי משרד החוץ המצויים בעיצומים. בתגובה החליטו בוועד עובדי משרד החוץ להחריף את העיצומים הקיימים ולהורות על הפסקת הטיפול בביקורי אורחים בישראל באופן מיידי.

בנוסף, ועד עובדי משרד החוץ הנחו לא לקבל אורחים בבניין משרד החוץ ובנציגויות ברחבי העולם.

בינתיים סירב היום בית הדין האזורי לעבודה להיענות לבקשת המדינה להפסיק את העיצומים במשרד החוץ. במהלך דיון נוסף שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה – נקרא האוצר לנהל מו"מ עם ועד עובדי משרד החוץ כדי להגיע להסכם קיבוצי על תנאי השירות.

בהודעה שהעבירה המדינה לבית הדין ערב הדיון, היא ביקשה להורות לעובדים להפסיק מיידית את העיצומים בהם הם נוקטים. בית הדין לא התייחס לבקשה זו של המדינה אך קבע כי על המדינה לנהל מו"מ עם העובדים מתוך רצון אמיתי ובלי תנאים מקדימים לגבי הדברים שיכללו בהסכם הקיבוצי.

בנוסף, קרא בית הדין לאוצר לתת לעובדים את הנתונים הרלוונטיים למשא ומתן.

בוועד עובדי משרד החוץ אמרו בתגובה: "אנו קוראים לנציגי האוצר לנהל מו"מ אמיתי בתום לב כדי להגיע להסכם קיבוצי שיכלול את תנאי השירות של העובדים בחו"ל כפי שנהוג בכל מגזר אחר. העיצומים יימשכו כל זמן שהאוצר אינו מוכן להגיע להבנות עם העובדים".

 במשרד האוצר טענו, לעומת זאת, בתגובה כי בית הדין האזורי לעבודה נזף בוועד עובדי משרד החוץ על כך שאינו מוכן לנהל מו"מ ללא תנאים מוקדמים וכי בית הדין קרא לוועד לשוב למו"מ מול הממונה על השכר.

בהנחיה שיצאה לעובדים, בעניין החרפת הצעדים, נכתב: "ועד העובדים דוחה בשאט נפש את המברק המרושע אשר נשלח ערב הדיון בבית הדין האזורי, ולאחר שנשיאת בית הדין קבעה כי על הצדדים לפעול  לקיום מו"מ בתום לב ובנפש חפצה.  מטרת המברק הינה שבירת רוח העובדים על ידי עובדים. העיצומים שהוכרזו נקבעו באופן חוקי, באישור ההסתדרות ובאמצעות סכסוך עבודה לגיטימי, נכון וצודק. אנו מודיעים בזאת כי לא נרתע ולא נכנע לאיומים והפחדות. להפך,  כל איום יגרור תגובה  הולמת וחזקה. לפיכך, אנו מנחים את כלל העובדים, לאל יוצא מן הכלל בארץ ובחו"ל, שלא למלא  אחר ההנחיות שהועברו במברק משאבי אנוש".

בניין משרד החוץ בירושלים: לקראת השבתה מלאה? (צילום: ויקיפדיה)
בניין משרד החוץ בירושלים: לקראת השבתה מלאה? (צילום: ויקיפדיה)

עוד כתבו: "בעקבות התנהלות זאת  אנו נאלצים להחריף את העיצומים: מקבלת מברק זה ועד להודעה חדשה  יש להפסיק באופן מיידי כל טיפול בכל  הביקורים הרשמיים  מכל סוג בארץ בכללם ביקורי ראשי מדינה, שרים, סגני  שרים, חברי פרלמנט ומשלחות רשמיות, זאת משלב התכנון  המדיני במטה ובנציגות ועד לשלב הביצוע בארץ. נציגויות המטפלות  כבר בביקורים, יודיעו באגרות רשמיות על הפסקת הטיפול", עוד הנחו, "הפסקה מיידית בקבלת ביקורים, עריכת פגישות ודיונים מכל סוג במשרד החוץ ובנציגויות עם גורמים  חיצוניים ישראליים ולא ישראליים כאחד".

עיצומים אלה מתוספים להנחיית ועד המשרד להפסיק מתן שירותים קונסולריים ומתן אשרות עבודה לזרים בישראל, בעקבות התפוצצות המו"מ ביום א' האחרון אל מול האוצר. זאת חרף קביעת בית הדין האזורי לעבודה כי על האוצר לשבת למו"מ עם נציגי משרד החוץ.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "מנסים לשבור לנו את העיצומים בדרכים שונות, ולסיים את סכסוך העבודה בכפייה ולא בהסכמה. עובדי משרד החוץ אינם נרתעים מאיומים חסרי אחריות שנוקט משרד האוצר. אנו נחושים להמשיך במאבקנו בכל האמצעים החוקיים בגיבוי מלא של ההסתדרות".

סכסוך העבודה במשרד החוץ נמשך כשלושה חודשים והוא על רקע תנאי שירות חו"ל ועל מה שנקרא על ידם "מנהל לא תקין". הדרישות של עובדי משרד החוץ הינם להסכם קיבוצי, הסדרת זכויות ותנאי עובדי שירות חו"ל בדגש על תיקון עיוותים ושחיקה שנוצרו במהלך השנים, קביעת מנגנוני פיצויים לבני הזוג והסדרת גובה המיסוי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן