Skip to content

התעשייה האווירית תשדרג מטוס משימתי ללקוח זר

שווי העסקה 30 מיליון דולר. במטוס תותקן מערכת איסוף מודיעין אלקטרוני (ELINT)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מערכת מודיעין אלקטרוני. צילום: התעשייה האוויריתץ
מערכת מודיעין אלקטרוני. צילום: התעשייה האוויריתץ

התעשייה האווירית זכתה לאחרונה בחוזה יוקרתי לשדרוג מטוס משימה של לקוח זר בהיקף של כ- 30 מיליון דולר. על המטוס תותקן מערכת איסוף מודיעין אלקטרוני (ELINT) מוטסת מסוג ELL-8382, מתוצרת אלתא מערכות, חטיבה וחברה בת של התע"א.

בעבר סיפקה אלתא ללקוח מערכות מודיעין אלקטרוני באמצעות מערכת מסוג ESM/ELINT שהייתה בשירות מבצעי מוצלח שנים רבות. המערכת המשודרגת בחוזה הנוכחי, הינה קדמת הטכנולוגיה ותאפשר למטוסי משימה יכולות נרחבות במשימות טקטיות ואסטרטגיות.

התעשייה האווירית תספק גם ללקוח זר מכ"מ רב-משימתי נישא על גבי בלון תצפית. טווח הכיסוי של המכ"מ מגיע למאות קילומטרים והוא נועד להגביר את יכולות ההתרעה המוקדמת במדינת הלקוח. המערכת עברה לאחרונה בדיקות קבלה קפדניות ונמצאת בשלבי המסירה הסופיים למשתמש הסופי.

המכ"מ משתייך למשפחת מערכות מכ"מי תנועה טקטיים, בעלי יכולת גילוי מטרות אוויריות ומיפוי קרקעי, פרי פיתוחה אל אלתא מערכות בע"מ, חטיבה וחברה בת של התע"א.

הפתרון המותקן על גבי הבלון, מאפשר גם זיהוי מטרות מנמיכות-טוס ומטרות יבשתיות בטווח המירבי של המכ"מ, תוך התגברות מגבלות קו ראייה של מערכות קרקעיות הנוצרות ע"י עקמומיות כדור הארץ (קו האופק).

בלון תצפית. טווח ראיה מאות קילומטרים. צילום: התעשייה האווירית
בלון תצפית. טווח ראיה מאות קילומטרים. צילום: התעשייה האווירית
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן