Skip to content

קרן פימי רוכשת את השליטה באוברסיז קומרס

רוכשת מצים ומזאבי אחזקות 51% מהחברה בתמורה ל- 106.5 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במרץ השנה פורסם, כי קרן פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בחברת אוברסיז קומרס שבבעלותן של צים, חברה לישראל ושל זאבי אחזקות, שבבעלותו של גד זאבי. דובר אז, כי פימי צפויה לרכוש שליטה ב-51% באוברסיז קומרס, לפי שווי שוק של 250 מיליון שקל, אז הוערך, כי פימי מעוניינת לרכוש את השליטה המלאה בחברה, אבל בעלי מניותיה של התנגדו למהלך הזה, מאחר והם ביקשו להמשיך ולהחזיק בנתח באוברסיז קומרס.

ישי דוידי. בזמנו העריכו שקרן פימי מעוניינת לרכוש את כל מניות אוברסיז קומרס.
ישי דוידי. שליטה בחברה חשובה נוספת.

היום נמסר, כי קרן פימי רוכשת  מצים ומזאבי אחזקות 51% מאוברסיז קומרס, מה שיקנה לה את השליטה בחברה, בתמורה ל- 106.5 מיליון שקל.

גילון בקגילון בק שותף בכיר בפימי: "ההשקעה בחברת הלוגיסטיקה אוברסיז קומרס נובעת מהאמונה של פימי בפוטנציאל הרב הטמון בחברה ובתחומי הפעילות של הקבוצה. תחום הלוגיסטיקה והשירותים, דורש מומחיות והצטיינות ולפימי שהיתה בעבר שותפה בשליטה בחברת אוריין, הניסיון והידע, אותם היא יכולה לתרום לחברה. התחומים שבהם עוסקת החברה, השילוב עם הניסיון של המנהלים והידע הרב של פימי בהשבחת חברות יובילו להערכתנו להמשך צמיחה ופיתוח של החברה."

אוברסיז קומרס

החברה, שהוקמה בשנת 1967, עוסקת בתחום הלוגיסטיקה הימית והיא מובילת שוק בתחום זה. השירותים הלוגיסטיים כוללים את כל מרכיבי שרשרת האספקה הקשורים לטיפול במכולות המגיעות לנמלי הים של ישראל או יוצאות מהם. החברה מספקת ללקוחותיה פתרון לוגיסטי כולל: "מן הים ועד המדף". החברה מנהלת ומתפעלת מסופי מטענים ומכולות בפיקוח המכס, מחסני ערובה, מחסנים חופשיים ומספקת שירותים לוגיסטיים במתקניה המרוכזים בקרבת נמלי הים המרכזיים בישראל, אשדוד וחיפה.
החברה מעסיקה כ 270 עובדים ומוכרת יותר מ-250 מיליון שקל בשנה. עם לקוחותיה הגדולים של החברה נמנים יבואנים ויצואנים מהגדולים במשק.

קרן פימי

זוהי קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל עם הון של 2.1 מיליארד דולר, המתמחה בהשקעות בשני אופנים, האחד – רכישת שליטה בחברות, באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות; והשני – השקעות פיננסיות. הקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה.
עד כה השקיעה הקרן ב-69 חברות, ביצעה כ-39 מימושים והיקף עסקאות ביותר מ-1.7 מיליארד דולר.

תחומי ההשקעה של הקרן כוללים את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים.

הקרן השלימה בשנת 2012 גיוס לקרן החמישית בהיקף של כ- 850 מיליון דולר.

השקעות קרן פימי

הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רב, הכולל את מרבית ענפי התעשיה, המסחר והשירותים, בין היתר, בחברות: ריטליקס, המלט, אורמת, אופיר , סקופ, מדטכניקה, מרחב, גילת, מטרו מוטור, תאת טכנולוגיות, אורדן, אורלייט, נירלט, תדיראן קשר, איטונג, ליפמן, פורמולה סיסטמס, ר.ה. טכנולוגיות, אוריין, אמ.די.טי., רביב, תה"ל, פריורטק, תדירגן, סולבר, גבעון ועוד.

קרן פימי ואל על

האסיפה הכללית של בעלי המניות של חברת אל על אישרה ביוני השנה את ההסכם עם קרן פימי. על פי המתווה שסוכם, אמורה קרן פימי להשקיע באל על עד 70 מיליון דולר ולחלוק עם כנפיים את השליטה בחברה. ההסכם עדיין מותנה בקבלת אישורים רגולטורים וחתימת אל על עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש, בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי, לפי שיקול דעתה הבלעדי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן