Skip to content

נעצרו שלושה משוטרי הרשות שירו בבן יוסף לבנת בקבר יוסף

שלושתם היו מעורבים בתקרית בה נהרג בן יוסף לבנת, אחיינה של השרה לימור לבנת וחמישה נוספים נפצעו. הם נעצרו על ידי השב"כ וצה"ל לאחר שחרורם מהכלא הפלסטיני. כך הותר לפרסום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: במהלך משותף של השב"כ וצה"ל נעצרו בחודש שעבר שלושה שוטרים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שהיו מעורבים בתקרית הירי סמוך לקבר יוסף השכן בה נרצח בן יוסף לבנת ז"ל, אחיינה של השרה לימור לבנת, ונפצעו חמישה ישראלים נוספים.

בן יוסף לבנת (צילום רפרודוקציה - ועד מתיישבי השומרון)
בן יוסף לבנת (צילום רפרודוקציה - ועד מתיישבי השומרון)

השלושה נעצרו והועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי, לאחר ששוחררו מכלא ברשות הפלסטינית בתום ריצוי מאסר של שנתיים (לאחר שהודו והורשעו בירי באוויר בלבד). בהודעת השב"כ נאמר, כי השלושה – נואף פהד נואף בני עודה, ואאל חסין מחמד דאוד ותרכי ד'יאב תרכי זוארעה – נעצרו והועברו לחקירה, לאחר ששוחררו בסוף אפריל מכלא הרשות הפלסטינית בתום ריצוי מאסר של שנתיים.

השלושה, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, הם מטמון, קלקיליה ורמאללה. שניים מהם שימשו כחיילי סיור חמושים, השלישי תפקד כנהג ולא היה חמוש. בחקירתם בשב"כ הודו העצורים כי חלק מהירי שהם ביצעו כוון למכוניות בהן נסעו הישראלים, אף שלא נשקפה סכנה לחייהם.

מהשב"כ נמסר כי קודם לחקירתם ברשות הם תיאמו ביניהם את הגרסאות שיימסרו. כמו כן, לאחר ביצוע הירי חברי הפטרול פיזרו אבנים על הכביש, על מנת לייצר מצג שווא שיודו לעברם אבנים במהלך האירוע וכי מדובר בהגנה עצמית. בהמשך, וביוזמת קצין האחראי על ביטחון כלא ג'ניד (כלא פלסטיני), שבו הוחזקו, בוצעה חבלה יזומה ברגליו של אחד הנחקרים על מנת ליצור "ראיה" התומכת במצג שקרי זה.

קבר יוסף (צילום: דו"צ)
קבר יוסף (צילום: דו"צ)

יצוין כי שני פעילים נוספים, מפקד הסיור ואחד מהמשתתפים בו, שאף הם היו מעורבים בירי לעבר המתפללים הישראלים, טרם נעצרו. מפקד הסיור עצמו מרצה עונש מאסר בבית הכלא של הרשות, עונש שנגזר עליו בבית המשפט של הרשות בגין חלקו באותו אירוע, ואילו המשתתף הנוסף מבוקש לחקירה ומסתתר כיום במבנה המנגנון.

חקירת העצורים נמשכת. בהמשך יועברו תיקי החקירה בעניינם לפרקליטות איו"ש לשם הגשת כתבי אישום. מדובר באירוע שהתרחש ב-24 לאפריל 2011. בן יוסף לבנת, בן 25,  אב לארבעה, נהרג מאש שנפתחה לעברו על ידי פעילי הביטחון של הרשות, לאחר  שחדר ללא תאום וללא אישור הצבא לקבר יוסף יחד עם עוד  חמישה אנשים. החמישה נפצעו קל והצליחו להימלט מהמקום.  השרה לבנת ספדה בסמוך להלווית אחיינה ואמרה: "בן אחי נרצח על ידי מחבל במסווה של שוטר פלסטיני, על לא עוול בכפו, רק משום שרצה להתפלל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן